• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Argentinska JLC bandet på HŪLKEN
564DD731-0C3D-4F6F-80FB-4DD67A8F2A03.jpeg
 

iologen

Omega
Flygplats AD (ej EU) hade en SubC i montern men detta var bara ”for exhibition” och ej till salu enligt butiksbiträdet, som fö var sjukt dryg. Close but yet so far
 

Rico223

Breitling
Hej,
Jag går i tankarna att sälja min Rolex submariner date 116610LN (Årsmodell 2016).

Vad TROR ni om den fortsatta prisutvecklingen? Jag uppskattar värdet till 90-100tkr(?).

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning, Rico
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej,
Jag går i tankarna att sälja min Rolex submariner date 116610LN (Årsmodell 2016).

Jag har tre frågor jag hoppas ni kan besvara.
1. För att få ett så högt slutpris som möjligt bör jag sälja innan garantin utgår 2021 eller spelar det ingen roll?
2. Vilken platform ger generellt högst slutpris, blocket, chrono24, auktion?
3. Vad TROR ni om den fortsatta prisutvecklingen? Jag köpte min klocka för 69.000kr år 2017 och idag uppskattar jag värdet till 90-100tkr(?). Klockan har haft en väldigt bra värdeutveckling.

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning, Rico
Helt fel tajming att sälja, om du vill maxa, vilket du lär märka snart
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej,
Jag går i tankarna att sälja min Rolex submariner date 116610LN (Årsmodell 2016).

Jag har tre frågor jag hoppas ni kan besvara.
1. För att få ett så högt slutpris som möjligt bör jag sälja innan garantin utgår 2021 eller spelar det ingen roll?
2. Vilken platform ger generellt högst slutpris, blocket, chrono24, auktion?
3. Vad TROR ni om den fortsatta prisutvecklingen? Jag köpte min klocka för 69.000kr år 2017 och idag uppskattar jag värdet till 90-100tkr(?). Klockan har haft en väldigt bra värdeutveckling.

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning, Rico

Av de handelsplatser du listar kommer du få både bäst pengar och flest däcksparkare på Blocket. Auktion är nog att utesluta iom säljarprovision om vanligen 15%(?) och då den här klockan finns i överflöd på grå- och andrahandsmarknaden är det inte rätt objekt för en auktion. Framtida prisutveckling är svårt att spå. Sälj klockan och köp andra tillgångar om du vill spekulera är mitt råd.
 

Rico223

Breitling
Av de handelsplatser du listar kommer du få både bäst pengar och flest däcksparkare på Blocket. Auktion är nog att utesluta iom säljarprovision om vanligen 15%(?) och då den här klockan finns i överflöd på grå- och andrahandsmarknaden är det inte rätt objekt för en auktion. Framtida prisutveckling är svårt att spå. Sälj klockan och köp andra tillgångar om du vill spekulera är mitt råd.
Tack, vilken handelsplats rekommenderar du?
 

Rico223

Breitling
ed
Av de handelsplatser du listar kommer du få både bäst pengar och flest däcksparkare på Blocket. Auktion är nog att utesluta iom säljarprovision om vanligen 15%(?) och då den här klockan finns i överflöd på grå- och andrahandsmarknaden är det inte rätt objekt för en auktion. Framtida prisutveckling är svårt att spå. Sälj klockan och köp andra tillgångar om du vill spekulera är mitt råd.

Tack, kommer inte sälja klockan om jag inte får ut ett bra pris. Frågan är vad ett bra pris är...har du någon uppfattning om värdet?
 
AA9C92E7-2A64-4253-BF1B-FD5B51316E31.jpeg

Tvättade lite sub tidigare. Hur tvättar ni?
Ljummet vatten, vanlig handtvål och en mjuk barntandborste.
Ibland tvålar och sköljer jag såklart bara av klockan med händerna lite snabbt, mest för att jag intw orkar stånoch tvätta en klocka flera ggr i månaden. Men att inte göra något alls mellan de riktiga känns rätt obehagligt när man ser bilder på klockor som inte ser ut att ha tvättats på år, vars länkar ser ut att ha satts samman med tjära..
 

P. Friberg

Breitling
Hej.
Är det någon som vet om någonting ändrades på Date och no date o samband med prishöjningen vid årsskiftet? Eller får man ”samma” klocka om man köper -19 eller -20?
Ber om ursäkt om svaret finns tidigare i tråden..
 

avonbraun

Breitling
Hallå kära sub-vänner! Har en fråga som kanske ställts tidigare, så ifall ber jag om ursäkt för det. Hade varit kul att veta av ren nyfikenhet, om vi skulle se en liknande utveckling på aktiemarknaden och den reala ekonomin som under finanskrisen 08, vad blir då effekterna på andrahandsmarknaden för submarinern (kortsiktigt givetvis)? Tänker att ni som kanske var med då har har bra insikt i ngt sådant.

Allt gott!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hallå kära sub-vänner! Har en fråga som kanske ställts tidigare, så ifall ber jag om ursäkt för det. Hade varit kul att veta av ren nyfikenhet, om vi skulle se en liknande utveckling på aktiemarknaden och den reala ekonomin som under finanskrisen 08, vad blir då effekterna på andrahandsmarknaden för submarinern (kortsiktigt givetvis)? Tänker att ni som kanske var med då har har bra insikt i ngt sådant.

Allt gott!
Om du är rädd för dina pengar så bör du sälja illa kvickt. :)
 

Marcus1797

Omega
2-Faktor
Är det inte ovanligt många sub:ar till salu nu? Märkligt att intresset fallit för så många samtidigt. För inte kan det väl vara så att man köper en dyr klocka av någon annan anledning än att man faktiskt vill ha den, och är genuint intresserad?
- Nääej, nääej, det kan jag väl aldrig tro.

Det är väl många som är sugna på att slänga in sina "tillgångar" i värdepapper nu istället då det potentiellt lär ske en större värdeuppgång på den sidan inom en snarare framtid.. ;)
 
Topp