Du behöver en 1.6 mm mejselNu har jag läst runt lite i tråden och sökt utan att hitta, har säkert missat svaret nånstans men frågar ändå.
Någon som vet storleken på skruvarna i länken?
Hade behövt justera min lite men måste köpa en mejsel först.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du behöver en 1.6 mm mejselNu har jag läst runt lite i tråden och sökt utan att hitta, har säkert missat svaret nånstans men frågar ändå.
Någon som vet storleken på skruvarna i länken?
Hade behövt justera min lite men måste köpa en mejsel först.
Ok tack! Är det ett svårt ingrepp att göra själv?Du behöver en 1.6 mm mejsel
Nej, du kan dessutom sätta en tape remsa över så slipper du risken för att repaOk tack! Är det ett svårt ingrepp att göra själv?
Tack för tipset! Ska göra ett försök.Nej, du kan dessutom sätta en tape remsa över så slipper du risken för att repa
Inga konstigheter alls, men se till att skaffa rätt storlek på mejsel och var inte rädd för att ta i lite för att lossa gänglåsningen som består av Loctite. Det är som ett lim som förhindrar att skruvarna ska kunna lossna i gängorna.Tack för tipset! Ska göra ett försök.
Behöver man nytt loctite efteråt eller funkar det ändå?Inga konstigheter alls, men se till att skaffa rätt storlek på mejsel och var inte rädd för att ta i lite för att lossa gänglåsningen som består av Loctite. Det är som ett lim som förhindrar att skruvarna ska kunna lossna i gängorna.
tack för tipset! Lika bra att köpa kvalitet direkt.Bergeons mejslar rekommenderas starkt förresten, men det funkar såklart med vilken vettig skruvmejsel som helst som har rätt storlek och tillräckligt starkt stål som inte kladdar sönder av lite belastning.
Jag har aldrig lagt på ny efter att jag justerat länkar och det har gått hur bra som helst. Det sitter ju rester kvar i gängorna av den gamla Loctiten och det hjälper givetvis fortfarande till. Dra åt skapligt hårt utan att dra sönder skruvskallen så blir det bra. Funkar för mig iaf.Behöver man nytt loctite efteråt eller funkar det ändå?
Ok tack! Är det ett svårt ingrepp att göra själv?
Min erfarenhet är att om skruvarna sitter så man måste ta till värme så är en hårtork inte tillräcklig (åtminstone omständig att använda för att värma tillräckligt). Jag förespråkar en tändare.Om du känner att skruvarna sitter för hårt så ta en hårtork och varm på lite, så släpper limmet.
Kämpar man för mycket så kan man förstöra skruvhuvudet.
Skönast med list-grönt! KramizGrönt är som bekant skönt
![]()
Min erfarenhet är att om skruvarna sitter så man måste ta till värme så är en hårtork inte tillräcklig (åtminstone omständig att använda för att värma tillräckligt). Jag förespråkar en tändare.
Jag försökte för bara någon vecka sedan hos "min lokala" AD. Tvärnej. Du kan få köpa min 114060Hur tror ni att chanserna ser ut för att ställa sig i kö på en 114060 hos min lokala AD? Har köpt en seamaster hos dem tidigare.
Han kanske såg att du redan hade enJag försökte för bara någon vecka sedan hos "min lokala" AD. Tvärnej. Du kan få köpa min 114060Uttagen dec 19.
När, då ägde jag inte denna.Han kanske såg att du redan hade en![]()
36mm skulle sitta bra på digLiten bil, stor kloss
![]()
36mm skulle sitta bra på dig
Underskattad storlek!Finns det någon där 36mm inte skulle sitta bra på?![]()
Absolut! upplever det något fjuttigt dock, så bytte ut min Datejust 36 mot en 41:a. Något däremellan hade jag dock tyckt var trevligt att rotera med36mm skulle sitta bra på dig

Snyggt! Mjuk tandborste och tvål![]()
Tvättade lite sub tidigare. Hur tvättar ni?
Ljummet vatten, tvål och TePe extra soft.![]()
Tvättade lite sub tidigare. Hur tvättar ni?