• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Vad tror ni sker med Submariner 2020, får vi se något nytt, uppdaterat, annorlunda?
PS. Den ser så grym ut som smurf! Önskar stål och annan prisbild..
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bergeons mejslar rekommenderas starkt förresten, men det funkar såklart med vilken vettig skruvmejsel som helst som har rätt storlek och tillräckligt starkt stål som inte kladdar sönder av lite belastning.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Grönt är som bekant skönt :D
93541C1B-B54A-49E9-9936-D7FBB470D99E.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Behöver man nytt loctite efteråt eller funkar det ändå?
Jag har aldrig lagt på ny efter att jag justerat länkar och det har gått hur bra som helst. Det sitter ju rester kvar i gängorna av den gamla Loctiten och det hjälper givetvis fortfarande till. Dra åt skapligt hårt utan att dra sönder skruvskallen så blir det bra. Funkar för mig iaf.
Som sagt - detta är ingen raketforskning. Bara att köra!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om du känner att skruvarna sitter för hårt så ta en hårtork och varm på lite, så släpper limmet.
Kämpar man för mycket så kan man förstöra skruvhuvudet.
Min erfarenhet är att om skruvarna sitter så man måste ta till värme så är en hårtork inte tillräcklig (åtminstone omständig att använda för att värma tillräckligt). Jag förespråkar en tändare.
 
Topp