• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Submariner 76100 ;)
20200516_171251-01.jpeg
Sjukt sugen på att köpa ett till insert till min Sub och bleka. Ser så sjukt najs ut!
 

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Någon som har en 116613LV i fint skick till salu med bra pris får gärna skriva till mig! Är intresserad av att köpa ett fint ex.
 

HebbeM3

Omega
Kollade hos två butiker för ca en månad sedan och båda hade stängt sina listor. En av dem frågade dock om min historik där och sa att det ju kan hjälpa om man varit kund tidigare. Det är ju rimligt men det gör det ju inte lätt för oss som vill köpa en helt ny för första gången...

Någon som har koll på hur mycket det kan hjälpa om man varit kund tidigare? Om någon köpt ett par klockor där tidigare exempelvis.


Kan du tänka dig en halvguld med svart Bezel och tavla så hade Bergströms i Uppsala en i butiken idag.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Ja vad är de senaste ryktena? :)
Det har väl även snackats om en stålis med uppdaterat verk och blå tavla och bezel likt smurfen.

Dålig koll där tyvärr, är inte skvallerbytta ;) Men har också hört snack om en sniksmurf! Coolt, men lite respektlöst av Rolex Mot dem som köpt en riktig smurf. Typ som de gjorde med Pepsi men sen löste det med blå tavla... Men det har ju postats mycket på hur en ”116618LV” skulle se ut :)
 

HebbeM3

Omega
Dålig koll där tyvärr, är inte skvallerbytta ;) Men har också hört snack om en sniksmurf! Coolt, men lite respektlöst av Rolex Mot dem som köpt en riktig smurf. Typ som de gjorde med Pepsi men sen löste det med blå tavla... Men det har ju postats mycket på hur en ”116618LV” skulle se ut :)

Haha, såklart inte. Håller med dig helt på den punkten.
Stämmer det ryktet så ska det bli spännande att se om de gör någon mer uppdatering. Den som lever får se antar jag :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kan suben vara den mest användbara kostymbeater som gjorts, eller finns det andra lyxklockor eller märken som har bättre "beaters"?

Nu tar jag för givet att alla förstår att jag inte menar BEATER i det avseendet som det nog ursprungligen varit tänkt utan mer en bra och tålig klocka med ett riktigt urverk, inte batteri, men som tål en del smisk ändå?

Eller finns det "bättre" kostymbeaters där ute?
Vad är eran åsikt i det hela? :)
Det är ju en stryktålig klocka så den funkar väl fint till det mesta men till kostym passar den ju inte. Precis som i stort sett alla andra dykare.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, såklart inte. Håller med dig helt på den punkten.
Stämmer det ryktet så ska det bli spännande att se om de gör någon mer uppdatering. Den som lever får se antar jag :)

Haha! ;) Ja i dessa tider är man ju glad om man får se något över huvudtaget. Synd, nya släppen är ju lite julafton... Ingen aning när det blir release nu?
 
Topp