• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

MattNatt

Cartier
Saknar min Hulk nåt så jävulskt.. men den är på ingående :angel:
IMG_4047.JPG
 

ellivs80

Breitling
Den här tråden har verkligen gjort mig sugen på att skaffa en sub. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha med datum eller ej. Vad finns det för fördelar respektive nackdelar? Vad var originalet? Andra handsvärdet? Visuellt?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Den här tråden har verkligen gjort mig sugen på att skaffa en sub. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha med datum eller ej. Vad finns det för fördelar respektive nackdelar? Vad var originalet? Andra handsvärdet? Visuellt?
Fördelar: Du kan se vad för datum det är?
Nackdelar: Det är snyggare/cleanare utan datum
Sen kan jag ju tycka att bubblan är det som tydligast indikerar på att det är en Rolex, det är liksom Rolex varumärke. Sen om det är negativt eller positivt är ju upp till var och en att bedöma :)

Andrahandsvärdet är väl dem ca 10k som skiljer i list, dvs båda håller värdet lika bra!

Personligen hade jag haft svårt att klara mig utan datum även om jag gillar 114060 lite bättre rent visuellt, men kollar datum ganska regelbundet på klockan..
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Den här tråden har verkligen gjort mig sugen på att skaffa en sub. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha med datum eller ej. Vad finns det för fördelar respektive nackdelar? Vad var originalet? Andra handsvärdet? Visuellt?
Originalet är så klart utan datum. 1953 lanserades Submariner ref 6204. Inte förrän 1966 kom datum på ref 1680.
IMG_2448.JPG

Bilden är lånad från internet.
 
Topp