• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Man blir glad :happyhappy:

IMG_20170816_075338~2.jpg

IMG_20170816_080901~3.jpg
 

Sideshow Bob

Cartier
Funderar på att köpa en Submariner 116610LN från 2013 på Chrono24, det mesta låter bra, men funderar lite över en detalj. Det är inget datum på certifikatet, utan årsmodellen har baserats på serienummer. Är det något man borde vara orolig över? Enligt säljaren så gör vissa ADs detta för kunder som ska ge bort presenter, försöka förlänga garanti etc. Nu är det ju ingen garanti kvar på denna klocka från 2013, men är det något som kan sänka värdet vid en eventuell försäljning längre fram?

Skärmavbild 2017-08-18 kl. 22.02.05.png


Tacksam för input
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Funderar på att köpa en Submariner 116610LN från 2013 på Chrono24, det mesta låter bra, men funderar lite över en detalj. Det är inget datum på certifikatet, utan årsmodellen har baserats på serienummer. Är det något man borde vara orolig över? Enligt säljaren så gör vissa ADs detta för kunder som ska ge bort presenter, försöka förlänga garanti etc. Nu är det ju ingen garanti kvar på denna klocka från 2013, men är det något som kan sänka värdet vid en eventuell försäljning längre fram?

Skärmavbild 2017-08-18 kl. 22.02.05.png


Tacksam för input
De som Rolex ad säljer till gråhandlare har ibland inget försäljningsdagen har jag hört. Att den skulle ges bort i present tror jag inte ett smack på
 

SIRdavid

Panerai
Funderar på att köpa en Submariner 116610LN från 2013 på Chrono24, det mesta låter bra, men funderar lite över en detalj. Det är inget datum på certifikatet, utan årsmodellen har baserats på serienummer. Är det något man borde vara orolig över? Enligt säljaren så gör vissa ADs detta för kunder som ska ge bort presenter, försöka förlänga garanti etc. Nu är det ju ingen garanti kvar på denna klocka från 2013, men är det något som kan sänka värdet vid en eventuell försäljning längre fram?

Skärmavbild 2017-08-18 kl. 22.02.05.png


Tacksam för input
Jag har sålt en hel del Rolex i andra hand.. Har alltid haft stor fördel av att dom varit uttagna i Sverige. Skulle haft svårt att kränga iväg en sådan klocka utan korrekt ifyllt cert.. Jag hade nog jagat bort en del köpare med en sådan story.. Men samtidigt finns det alltid köpare på en Submariner!
 

Grimman

Omega
I stort handlar det om att Ch24-handlare lägger ut beggade dinkor (oftast oanvända) som NIB årgång 2017. Gärna med ett så attraktivt pris som möjligt. Tyvärr är random serial svårt att ålders bestämma, har åkt på dennna ett par ggr.
 

Sideshow Bob

Cartier
Jag har sålt en hel del Rolex i andra hand.. Har alltid haft stor fördel av att dom varit uttagna i Sverige. Skulle haft svårt att kränga iväg en sådan klocka utan korrekt ifyllt cert.. Jag hade nog jagat bort en del köpare med en sådan story.. Men samtidigt finns det alltid köpare på en Submariner!

Tack för din input, köper förstås inte klockan för att sälja den, men vill ju samtidigt inte att värdet går ner p.g.a. det inte finns datum på certet. Får väl ta en funderare och kanske försöka förhandla ner priset lite
 
Senast ändrad:

Sideshow Bob

Cartier
I stort handlar det om att Ch24-handlare lägger ut beggade dinkor (oftast oanvända) som NIB årgång 2017. Gärna med ett så attraktivt pris som möjligt. Tyvärr är random serial svårt att ålders bestämma, har åkt på dennna ett par ggr.

Mm, det som känns märkligt med deras info:

sometimes Rolex retailers used to leave the papers undated as favor to some customers who needed to do a present or just to extend the warranty. Anyway we can go back to the watch date basing on serial number. (G serial matches with 2013)

är att jag söker på serienummer så ska G-serie vara 2010? Men det kanske är fel info jag hittat?

IMG_9798.PNG
 
Topp