• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
Kvällsbad
64B731AF-7720-4E61-8453-E5FC39C80B93.jpeg
F62D81F2-1E26-4CCB-8454-983DAE5139C1.jpeg
 

Imolarot

Omega
Inget ont om någon av de som postade nu men tyckte det var lite kul ovan när inläggen kom precis efter varann att Hulken sitter på en tatuerad arm, slitna jeans (lite rebellisk om vi generaliserar) och 14060M sitter på en kostymklädd person. :D
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Snyggt. Ska också testa, passar ju även fint på en semester-svullen handled i värmen antar jag :)
Exakt, semester är lika med gummi :hilarious:Just detta är everest. Är riktigt skönt/mjukt måste jag medge. Blir en helt annan klocka. Rekommenderas. Dock är flärpen lite lång på min smala handled så blir nog att klippa ner den lite. Gäller bara att ha en stadig hand:nailbiting: Någon som kortat sitt band?
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Har inte burit min gamla Sub på flera månader nu. Är less på att det är go-to klockan för alla utanför klocksfären, vilket den förvisso var när jag köpte den för 5-6 år sedan men antalet ”snubbar med Subbar” har verkligen eskalerat de senaste två åren eller så. Det går inte en dag i Stockholms innerstad utan att jag möter en handfull av dem. Sexsiffriga referenser är värst drabbade av denna mani och inte ens en Hulken verkar vara ovanlig längre.

Har Submarinern gått och blivit en parfymklocka? Då menar jag inte kvaliteten, historien och allt det där utan syftet som den verkar bäras av majoriteten - som en ren trend- och modeaccessoar. Klockan som bärs för att impa på andra grabbar och pengakåta brudar utan koll.

Hur känner ni andra klockentusiaster som bär klockan av en anledning att bli identifierade med ett klientel som bär den av en helt annan?

F8C72DDD-362A-40DC-AB78-363925C0432B.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har inte burit min gamla Sub på flera månader nu. Är less på att det är go-to klockan för alla utanför klocksfären, vilket den förvisso var när jag köpte den för 5-6 år sedan men antalet ”snubbar med Subbar” har verkligen eskalerat de senaste två åren eller så. Det går inte en dag i Stockholms innerstad utan att jag möter en handfull av dem. Sexsiffriga referenser är värst drabbade av denna mani och inte ens en Hulken verkar vara ovanlig längre.

Har Submarinern gått och blivit en parfymklocka? Då menar jag inte kvaliteten, historien och allt det där utan syftet som den verkar bäras av majoriteten - som en ren trend- och modeaccessoar. Klockan som bärs för att impa på andra grabbar och pengakåta brudar utan koll.

Hur känner ni andra klockentusiaster som bär klockan av en anledning att bli identifierade med ett klientel som bär den av en helt annan?

F8C72DDD-362A-40DC-AB78-363925C0432B.jpeg
Det är en serieproducerad klocka, så man kan ju knappast förvänta sig att man skulle vara unik med den..

Är väl bara att sälja och köpa något annat som skänker dig mer glädje om du inte trivs med den? :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Det är en serieproducerad klocka, så man kan ju knappast förvänta sig att man skulle vara unik med den..

Är väl bara att sälja och köpa något annat som skänker dig mer glädje om du inte trivs med den? :)

Unik nej, men nu pratar vi en helt ny nivå. Det är snarast så att det är unikt att inte ha en Submariner nuförtiden.

Köpt nytt har jag redan gjort men då jag inte är en flippare så får den sitta lugnt i lådan :)
 
Senast ändrad:

mmh

Panerai
2-Faktor
Trevlig semester härifrån också! Gällande diskussionen ovan så kunde jag inte bry mig så värst mycket mindre om att 6 siffriga suben är så vanlig hos icke entusiaster med diverse syften till att visa upp klockan. Jag gillar verkligen min 114060 och det är min go to semester/fritidsklocka. Fet, förvisso, men robust och snygg enligt mig:)
image.jpg
 
Topp