• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hej, har gått och blivit med sub (en 14060 från -97). Är mycket nöjd med den så här långt! Den är i mycket bra skick och den har även trycktestats på Nymans och den var tät. Till min fråga, hur många här skulle INTE bada eller duscha med en sån här klocka?
Jag har också en 14060 fast från -99, även den är trycktestad och grön. Trots det väljer jag att inte utsätta den för vatten. Känns för mig onödigt då jag aldrig har någon egentlig anledning till att göra det. Lite tråkigt är det såklart att inte använda den vid dykning men för mig är det en onödig ”risk”.:)

Jag har också en 14060 fast från -99, även den är trycktestad och grön. Trots det väljer jag att inte utsätta den för vatten. Känns för mig onödigt då jag aldrig har någon egentlig anledning till att göra det. Lite tråkigt är det såklart att inte använda den vid dykning men för mig är det en onödig ”risk”.:)
Så känner jag med, varför utsätta sig för risken om man inte måste. Jag önskar dock att jag bar den vid alla tillfällen men är för petig. :happyhappy:

Hej, har gått och blivit med sub (en 14060 från -97). Är mycket nöjd med den så här långt! Den är i mycket bra skick och den har även trycktestats på Nymans och den var tät. Till min fråga, hur många här skulle INTE bada eller duscha med en sån här klocka?
Varför skulle man inte bada med den? Jag badar alltid med mine klokker oavsett om det er saltvatten, pool eller jacuzzi. Både helt nye klokker og 16800 från 80-tallet. Tar oftast klockan av meg når jeg dusjer, men ikke alltid. Mest för at jag tycker det er mer bekvämt å dusje utan.

Så känner jag med, varför utsätta sig för risken om man inte måste. Jag önskar dock att jag bar den vid alla tillfällen men är för petig. :happyhappy:
Menar du med ”alla tillfällen” i allmänhet eller just vatten relaterat? För när det gäller scratches osv. Ser jag det som en del av klockan ”personlighet” annars är jag helt likadan. Allt som skulle kunna riskera urverket i sig håller jag mig undan ifrån.:D

Denna är så jäkla grym!
AE188021 (1).jpg
AE188031 (1).jpg

Jag är lite mesig (petig) med mina klockor så jag undviker att bada med dem men är den trycktestad och tät är det ju bara att hoppa i, det är ju trots allt en dykarklocka. :D

Så ni menar att om ni ska ut med båt eller är på väg till stranden så lämnar ni klockan hemma alt tar av er innan ni ska bada?

Undviker ni att springa med era löparskor också? :)

Så ni menar att om ni ska ut med båt eller är på väg till stranden så lämnar ni klockan hemma alt tar av er innan ni ska bada?

Precis som Staafen säger, med båten åker den med men ska jag på stranden kör jag min black bay istället. Den vet jag är helt säker och behöver därmed inte oroa mig alls. Visst lite pinsamt låter det kanske men suben har ett värde för mig utöver bara priset pga historia osv. Och skulle därmed aldrig riskera något även pga det. :D

Till båten hade jag nog tagit den men till stranden hade jag valt en annan klocka, delvis för att jag är småbarnsförälder. :D

Undviker ni att springa med era löparskor också? :)

Tillbaka
Topp