• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jag har också en 14060 fast från -99, även den är trycktestad och grön. Trots det väljer jag att inte utsätta den för vatten. Känns för mig onödigt då jag aldrig har någon egentlig anledning till att göra det. Lite tråkigt är det såklart att inte använda den vid dykning men för mig är det en onödig ”risk”.:)
Håller med bara onödigt ta risken om man inte behöver...

image.jpg
Man får väl vara lite extra fin på sin namnsdag

kan man ”dra den för mycket” så att något går sönder? Eller är det bättre att dra för mycket än för lite ?
Det känns när fjädern är fullt uppdragen, motståndet blir annorlunda. Det ska inte gå sönder något vad jag vet men det är onödigt och kan nog orsaka slitage. Rolex rekommenderar 20 varv när klockan stannar och sedan får rotorn dra upp resten.

Det känns när fjädern är fullt uppdragen, motståndet blir annorlunda. Det ska inte gå sönder något vad jag vet men det är onödigt och kan nog orsaka slitage. Rolex rekommenderar 20 varv när klockan stannar och sedan får rotorn dra upp resten.
Rolex rekommenderar ett minimum av 25 varv medurs.

Hej, har gått och blivit med sub (en 14060 från -97). Är mycket nöjd med den så här långt! Den är i mycket bra skick och den har även trycktestats på Nymans och den var tät. Till min fråga, hur många här skulle INTE bada eller duscha med en sån här klocka?
Hade absolut badat och duschat med den så länge den är trycktestad vilket ju din va :) trycktesta varje/vartannat år beroende på när service gjordes så är det ju bara att bada på

Har sett att Rubberb har armband till Rolex, är ute efter något grönt till min hulk, men frågan är hur den gröna färgen är på armbandet mot själva klockan, är det samma nyans av grön ?
Eller har ni några andra tips om vart man kan köpa något grönt band till den med bra kvalitet?

Har sett att Rubberb har armband till Rolex, är ute efter något grönt till min hulk, men frågan är hur den gröna färgen är på armbandet mot själva klockan, är det samma nyans av grön ?
Eller har ni några andra tips om vart man kan köpa något grönt band till den med bra kvalitet?
Kolla Everest oxå. Bör finnas en del bilder på hulkar med grönt gummi om du letar lite i subtråden.

Är det bra kvalitet på Everest ?

Har aldrig provat men de brukar vara omtyckta ja.

Alltid kjöpt RubberB pga. designen, men etter å ha testet Everest så tycker jeg at Everest er både snyggare og mycket skönare på armen. Hatt begge til en Subc.
RubberB med både clasp og spänne, Everest har jeg bare hatt med spänne.
Dock är faktisk Zealande det bandet jeg har värt mest nöjd med og det skönast jeg har hatt. Har dock endast testet Zealande på en Omega, ikke på sub, men burde väre samme.

Tillbaka
Topp