• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Någon som plockat en permanent länkbit på femsiffrig oyster? Vill inte skada länkbiten den sitter med. Förstår att det är kontroversiellt, men om man bortser från att jag "förstör" min länk osv. Det är väldigt irriterande att claspen är totalt ocentrerad på mina smala handleder och jag planerar att behålla (och bära) denna klocka.

Läst att man kan köra med avbitare och att det ska funka bra, men tänker att det nog är en klok ide att höra här också.
Sjekk disse to stedene for tips om metode for å splitte fast lenkeledd:

https://www.rolliworks.com/post/oyster-bracelet-too-long-removal-of-permanent-link-explained
https://www.klokkeland.no/rolex-band-repair/

Nytillskottet, 16610

Bilagor

• 15968906939563168896046052764591.jpg
    15968906939563168896046052764591.jpg
    250.7 KB · Visningar: 9
Gör entré i klubben. 14060M random serie. Älskar den. Kändes liten, länken kändes som ett skämt från början, och allmänt underwhelming. Men oj! vad den växer på en. Så himla bekväm och allround klocka och med en historia som designikon i ryggen som inte går att skoja bort. Denna kommer hänga med länge, länge!

BF0D85EF-73EA-4D88-8B25-084B9FA9FEC8.jpeg

Inte många gånger jag blir rädd att något gått fel med min klocka men nu hände det. Jag kollar ner i min klockbox ca. 00:15 och ser att min sub inte bytt datum ännu vilket är konstigt??? Jag plockar upp den och börjar spela in med min telefon för att se när datumet skulle hoppa och jag går medans och gör lite annat. När jag kommer tillbaka ca. 20min senare så har datumet fortfarande inte ändrats och då börjar hjärtat dunka och jag tänker att något är trasigt. MEN för att vara säker så tänker jag att jag flyttar minutvisaren en bit och kollar om den tänker ändra datumet någon gång. Jodå efter att jag ställt fram den 12H så skiftar datumet och klumpen i magen som sakta men säkert börjats byggas upp försvinner direkt. Ibland så är man bara rakt av dum!:oops::oops:

Inte många gånger jag blir rädd att något gått fel med min klocka men nu hände det. Jag kollar ner i min klockbox ca. 00:15 och ser att min sub inte bytt datum ännu vilket är konstigt??? Jag plockar upp den och börjar spela in med min telefon för att se när datumet skulle hoppa och jag går medans och gör lite annat. När jag kommer tillbaka ca. 20min senare så har datumet fortfarande inte ändrats och då börjar hjärtat dunka och jag tänker att något är trasigt. MEN för att vara säker så tänker jag att jag flyttar minutvisaren en bit och kollar om den tänker ändra datumet någon gång. Jodå efter att jag ställt fram den 12H så skiftar datumet och klumpen i magen som sakta men säkert börjats byggas upp försvinner direkt. Ibland så är man bara rakt av dum!:oops::oops:
Skönt att det löste sig haha! Servade inte du den nyss ändå? Dvs under garanti. :D

Gör entré i klubben. 14060M random serie. Älskar den. Kändes liten, länken kändes som ett skämt från början, och allmänt underwhelming. Men oj! vad den växer på en. Så himla bekväm och allround klocka och med en historia som designikon i ryggen som inte går att skoja bort. Denna kommer hänga med länge, länge!

BF0D85EF-73EA-4D88-8B25-084B9FA9FEC8.jpeg
Stort grattis!

Sista bilden jag tog på min innan den fick åka vidare tyvärr.
Fantastisk klocka på alla sätt och vis som egentligen var min endgame klocka, min drömklocka.
Men familjen behövde en bra bil och jag orkade inte åka runt i en gammal Mazda 626 eller liknande. Så bilen i bakgrunden är det klockan fick åka för.
Trist som fan men man ska väl inte spela spel man inte har råd med? :)
20200723_193627.jpg

Och du vill ha en som är hög efterfrågan på? Eller tvärtom en mindre populär referens och förhoppningsvis komma billigare undan?

Och du vill ha en som är hög efterfrågan på? Eller tvärtom en mindre populär referens och förhoppningsvis komma billigare undan?
Jag har nyligen införskaffat mig min grail, 16610, y-serie och tänkte se hur den står sig mot de andra. Ska testa Edfalks tips!

Tillbaka
Topp