• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Richie

Audemars
2-Faktor
Tycker det avviker lite för mycket med färgen mot klockan, men kanske de närmaste man kommer om man skall ha med bra kvalitet? :)
Kan delvis hålla med, det går lite mer åt det mörkare hållet.. samma på mitt blåa men personligen tycker jag det blir bättre och mer nedtonat :)
853F5716-6B86-4940-AEE2-3413DEEF6D86.jpeg

Däremot vet jag att Everest har ändrat färgen åtminstone på det blåa bandet till ett mer klarblått, har dålig koll men kanske har dem ändrat på det gröna med?
Såhär ser det nya blåa ut:

A8B17388-4D84-466B-B08C-6A3E7B5B8F3C.jpeg
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Kan delvis hålla med, det går lite mer åt det mörkare hållet.. samma på mitt blåa men personligen tycker jag det blir bättre och mer nedtonat :)
853F5716-6B86-4940-AEE2-3413DEEF6D86.jpeg

Däremot vet jag att Everest har ändrat färgen åtminstone på det blåa bandet till ett mer klarblått, har dålig koll men kanske har dem ändrat på det gröna med?
Såhär ser det nya blåa ut:

A8B17388-4D84-466B-B08C-6A3E7B5B8F3C.jpeg

Väldigt snyggt med det blåa till faktiskt!
Det bästa är väll att köpa och prova :D
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kan delvis hålla med, det går lite mer åt det mörkare hållet.. samma på mitt blåa men personligen tycker jag det blir bättre och mer nedtonat :)
853F5716-6B86-4940-AEE2-3413DEEF6D86.jpeg

Däremot vet jag att Everest har ändrat färgen åtminstone på det blåa bandet till ett mer klarblått, har dålig koll men kanske har dem ändrat på det gröna med?
Såhär ser det nya blåa ut:

A8B17388-4D84-466B-B08C-6A3E7B5B8F3C.jpeg
Jag gillar vanligtvis inte gummi men det där blev väldigt snyggt!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag gillar vanligtvis inte gummi men det där blev väldigt snyggt!
Länken är ju klart bäst, men alltid kul med lite variation! Framförallt nu på semestern är gummi klockrent :)

Är heller inget jättefan utav gummi med vanligt törnlås då jag tycker det är svårt att hitta en bra passform, lyckas alltid hamna mellan två hål.. sen blir det så tjockt undertill vid spännet samt alltid en lång jäkla flärp som blir över.

Här behåller man liksom det fina med glidelock och samtidigt ser det lite mer ”original” ut, likt Rolex egna OF.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Skiljer 16610/116610 och 14060/114060 sig något annat än spänne, länk och boett? Alltså, är det samma urverk, om inte, är de lika pålitliga?
16610 och 116610 har båda 3135 verket. 14060 använder 3000 verket men 14060M och 114060 kör 3130.
Även om det är samma kaliber så har 3130 och 3135 har fått en del uppgraderingar genom åren, tänker främst på Parachrom Bleu Hairspring.
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Någon som plockat en permanent länkbit på femsiffrig oyster? Vill inte skada länkbiten den sitter med. Förstår att det är kontroversiellt, men om man bortser från att jag "förstör" min länk osv. Det är väldigt irriterande att claspen är totalt ocentrerad på mina smala handleder och jag planerar att behålla (och bära) denna klocka.

Läst att man kan köra med avbitare och att det ska funka bra, men tänker att det nog är en klok ide att höra här också.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Någon som plockat en permanent länkbit på femsiffrig oyster? Vill inte skada länkbiten den sitter med. Förstår att det är kontroversiellt, men om man bortser från att jag "förstör" min länk osv. Det är väldigt irriterande att claspen är totalt ocentrerad på mina smala handleder och jag planerar att behålla (och bära) denna klocka.

Läst att man kan köra med avbitare och att det ska funka bra, men tänker att det nog är en klok ide att höra här också.
Har du provat att vända på länken?

Alltså låt säga du har 4 länkbitar kl 12 och 6st kl6, prova byt så du har 6st kl 12 och 4st kl 6.

detta gjorde den skillnaden som krävdes för mig för att få låset centrerat :) förvisso har jag glidelock
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Någon som plockat en permanent länkbit på femsiffrig oyster? Vill inte skada länkbiten den sitter med. Förstår att det är kontroversiellt, men om man bortser från att jag "förstör" min länk osv. Det är väldigt irriterande att claspen är totalt ocentrerad på mina smala handleder och jag planerar att behålla (och bära) denna klocka.

Läst att man kan köra med avbitare och att det ska funka bra, men tänker att det nog är en klok ide att höra här också.
Jag tror att @A.Edfalk låtit montera bort en fast länkbit, hör med honom.
 
Senast ändrad:

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Har du provat att vända på länken?

Alltså låt säga du har 4 länkbitar kl 12 och 6st kl6, prova byt så du har 6st kl 12 och 4st kl 6.

detta gjorde den skillnaden som krävdes för mig för att få låset centrerat :) förvisso har jag glidelock

Tusen tack för tipset men jag har testat. Funkar tyvärr inte, antar att det handlar om handledens form om det är en lösning eller inte.
 

Frourez

Omega
Någon som plockat en permanent länkbit på femsiffrig oyster? Vill inte skada länkbiten den sitter med. Förstår att det är kontroversiellt, men om man bortser från att jag "förstör" min länk osv. Det är väldigt irriterande att claspen är totalt ocentrerad på mina smala handleder och jag planerar att behålla (och bära) denna klocka.

Läst att man kan köra med avbitare och att det ska funka bra, men tänker att det nog är en klok ide att höra här också.
Visa bilder?
 
Topp