• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Subzzzzzzz
8B77B425-D429-4631-88A1-32BAE1121F0F.jpeg
F00776D3-4012-4C1C-B523-152316E0D567.jpeg
E4D3F5DE-C781-496E-AB52-076F12020340.jpeg

Kul att du visar din LV random-serie någon gång. Den är helt fantastisk. Här en bild på min LV, tyvärr ingen random.
043.JPG
Nu blir jag lite nyfiken, varför skulle en Kermit med random-serienummer vara "finare" än en tidigare? Har alltid blivit itutad att flat-four är de "finaste" Kermit och den tillhör ju ingen random-serie. Jag tycker att både din och Compiss:s Kermit är väldigt fin och jag skulle gärna velat ha en själv :)

Nu blir jag lite nyfiken, varför skulle en Kermit med random-serienummer vara "finare" än en tidigare? Har alltid blivit itutad att flat-four är de "finaste" Kermit och den tillhör ju ingen random-serie. Jag tycker att både din och Compiss:s Kermit är väldigt fin och jag skulle gärna velat ha en själv :)
Första och sista serien av en ref är ofta mer eftertraktad. Alltid kul att ha sista serien. Inte många random-serier tillverkade av 16610LV.

Tackar :)
Din är inte dum den heller !
Ja det blir tyvärr inte så ofta den luftas. Ligger längst in i bankfacket hela tiden, fortfarande oanvänd men drog upp den igår och skakade liv i den :)
1CBFDEA1-B629-4C0E-B77C-0AB183B86CE0.jpeg
Hade lite svårt för graveringen på innerringen när den kom under z-serien 2007, nu gillar jag den.
Kollade på en ny LV random på Bergströms 2010, 50k skulle dom ha. Köpte den inte just p.g.a graveringen :banghead:

Köpte den till min son, han är dock bara 8 nu så han får vänta några år till
Vad fint! Min dotter kommer faktiskt få min Sub när det är dags, hon är 6 år så det lär dröja dock. Köpte den ny 2010 så även den med graverad rehaut så det känns lite skoj. Jag gillar verkligen den detaljen!

Wow. Berätta gärna mer om den
Jag skulle vilja berätta om
Jacques Cousteau och ”the Aqua-Lung Watch” men med tanke på att det var en italiensk klockhandlare som visade mig sin slitna gamla Rolex med för mig okänd tavla med mycket patina så är risken stor att allt inte är helt korrekt på den här klocka.
Överlåter åt experterna att berömma...
Edit: Bedöma

Senast ändrad:
Jag skulle vilja berätta om
Jacques Cousteau och ”the Aqua-Lung Watch” men med tanke på att det var en italiensk klockhandlare som visade mig sin slitna gamla Rolex med för mig okänd tavla med mycket patina så är risken stor att allt inte är helt korrekt på den här klocka.
Överlåter åt experterna att berömma...
Aldrig sett eller hört talas om den men det betyder ju inget. Trodde det var din sub.

Tillbaka
Topp