• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jag varken har någon gammal eller planerar en ny, men personligen tycker jag den nya har ett mycket bättre ”flow” i linjerna, speciellt med länken och luggarna. Att visarna var tjockare tänkte jag inte på, men däremot att dom är längre, vilket också är snyggare då minutvisaren nu snuddar index utan luft. Jag är ju själv designer i grunden, så jag skulle kunna tänka mig att det är såna små detaljer som skavt med den gamla, som man antagligen inte fick röra ;)

Det där med längre visare var nytt för mig! Finns det några bra bilder som visar (no pun intended) på detta?

Det där med längre visare var nytt för mig! Finns det några bra bilder som visar (no pun intended) på detta?
Här syns den längre minutvisaren, personligen tycker jag även större Mercedesvisare passar bättre till de stora indexen, även bezelinsertet är smalare och siffrorna lite mindre, samt att urtavlan är något större vilket ger ett luftigare och mindre kompakt utseende, hela klockan är nu mer harmonisk. Sen är skillnaden i storlek mellan de två tydligen endast 0,5mm. 40,86 vs 41,36.
Screenshot_20200901-224306.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp