Samma här Jag roterar 114060 med några andra klockor men varje gång jag använder den får jag samma känsla som precis efter jag köpte den drygt två år sedan. Nykär!Hmm, kör en till. Fortfarande nykär efter 3 år med en 114060.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här Jag roterar 114060 med några andra klockor men varje gång jag använder den får jag samma känsla som precis efter jag köpte den drygt två år sedan. Nykär!Hmm, kör en till. Fortfarande nykär efter 3 år med en 114060.
Ser större ut än speedy?Lite 124060 kärlek denna härliga fredag
Äh. Sluta vara hater nu. Inget fel på maxiKan vi slopa denna nu när maxi caset är borta? Eller de finns ju kvar iofs!
Jag skojar ju bara, jag gillar alla modellerna!Äh. Sluta vara hater nu. Inget fel på maxi
Det finns jo någon halv millimeter kvar ser du vel om du zoomar inn og kollar riktigt noga
Sitter riktigt fint på din handled!Äh. Sluta vara hater nu. Inget fel på maxi
Haha ja, denna vinkel var intressant!Vi kan bruke "Bred last" noen år til, da lenken ser ut som maxi bracelet.
Hur menar du nu?Kan vi slopa denna nu när maxi caset är borta? Eller de finns ju kvar iofs!
Hahaha!Hur menar du nu?
Ser större ut än speedy?
Haha ja, denna vinkel var intressant!
En Grand SeikoHur menar du nu?
Bra val, de är ju underbara! Och dessutom samma serie som min.Så här ska en sub vara Avverkat en hel del 6-siffriga (LN, Hulk, Batman) dock är det denna som fått stanna.
V -serial också?Bra val, de är ju underbara! Och dessutom samma serie som min.
Gillar proportionerna, har varit i köpfas flera gånger men alltid tvekat mot slutet då jag tycker den upplevs billig och ”klen” på armen jämfort mot 6-siffriga ref. Inget som har stört dig när du roterat?Så här ska en sub vara Avverkat en hel del 6-siffriga (LN, Hulk, Batman) dock är det denna som fått stanna.
Japp!V -serial också?
För egen del upplever jag den inte alls som billig eller klen och då har jag ägt och testat lite olika, just denna har jag haft i 10 år från den var ny. Den känns såklart mer " vintage" än maxi case med nya claspen men det tycker jag bara är något positivt. Den sitter otroligt skönt på armen!Gillar proportionerna, har varit i köpfas flera gånger men alltid tvekat mot slutet då jag tycker den upplevs billig och ”klen” på armen jämfort mot 6-siffriga ref. Inget som har stört dig när du roterat?
Det är ju en helt annan klocka är 6-siffrig. Jag har både 16610 och 116610 och båda är ju grymma. Visst upplevs framför allt länken som billig och eventuellt lite rasslig på 16610 (min är från 2010) i jämförelse med 6-siffrig, men när den väl sitter på armen är det absolut inget jag tänker på. Den är väldigt bekväm att bära. Just nu kör jag 16610 på Nato och det adderar ju ytterligare en dimension till klockan.Gillar proportionerna, har varit i köpfas flera gånger men alltid tvekat mot slutet då jag tycker den upplevs billig och ”klen” på armen jämfort mot 6-siffriga ref. Inget som har stört dig när du roterat?
Tack för dina tankar. Blir att svänga förbi LW efter frukost och låta magkänslan avgöra om det blir en transaktionDet är ju en helt annan klocka är 6-siffrig. Jag har både 16610 och 116610 och båda är ju grymma. Visst upplevs framför allt länken som billig och eventuellt lite rasslig på 16610 (min är från 2010) i jämförelse med 6-siffrig, men när den väl sitter på armen är det absolut inget jag tänker på. Den är väldigt bekväm att bära. Just nu kör jag 16610 på Nato och det adderar ju ytterligare en dimension till klockan.
116610 är ju tyngre och mer solid, men även den är väldigt bekväm på min arm.
Min kompis som är lite nybörjare och rockar BB58 blev väldigt imponerad av framför allt hur clasp och länk upplevs på de 6-siffriga, och tyckte att 5-siffrig kändes väldigt billig i jämförelse, men som sagt - det är inget man (jag) tänker på när den sitter på armen.
Jag använder båda ungefär lika mycket, och skulle jag vara tvungen att göra mig av med en av dem så skulle sannolikt Hulken få stanna, men det är inget självklart val för mig.
Till 16610:s fördel talar ju proportionerna som du nämner. Formen på den klockan är ju i det närmaste perfekt för denna typen av klocka tycker jag.
Hur menar du nu?
Ja du ska absolut prova!Tack för dina tankar. Blir att svänga förbi LW efter frukost och låta magkänslan avgöra om det blir en transaktion
Ja du ska absolut prova!
Hur mycket tar de för en 16610 på LW?
Sjukt svårt att se nåt på LW:s usla bilder, så det är bra att du kan kolla irl. Det jag tror att jag kan se på bilderna är dock att länken verkar rätt trött. Sen tycker jag det ser ut som att caset kanske är något nerpolerat men du får undersöka på riktigt så märker du ju hur det känns. Om det är ett fint ex så är de där pengarna inte mycket att bråka om. Privatpris för en bra 16610 skulle jag gissa ligger kring 80-85 kanske?LW är ju kända för lite saftiga priser då de skickar mycket utomlands, men den här ligger närmst för min del. Skall dock tilläggas att jag inte är så känslig för priset (5-7% plus eller minus).
https://luxurywatches.se/produkt/submariner-date-235/
Väljer man snabbt efter att ha klämt och känt tror jag att många tar 116610 men har man tid att bära dem ett tag tror jag många skulle gå på 16610. Bara en gissning dock!Tack för dina tankar. Blir att svänga förbi LW efter frukost och låta magkänslan avgöra om det blir en transaktion
Det låter som ett rimligt antagande tycker jag, och sätter lite huvudet på spiken.Väljer man snabbt efter att ha klämt och känt tror jag att många tar 116610 men har man tid att bära dem ett tag tror jag många skulle gå på 16610. Bara en gissning dock!
Hade valt 16610 alla dagar i veckan!Väljer man snabbt efter att ha klämt och känt tror jag att många tar 116610 men har man tid att bära dem ett tag tror jag många skulle gå på 16610. Bara en gissning dock!