• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Rune AB

Omega
50 år i mellom 124060 og 5513
CB3B546E-DC65-4DFB-A380-CBEE1282505B.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

5513 såklart :)
(Kan ju bero på att jag har ett gäng moderna subs, men ingen 5513:)
Ni gav mig det svar jag trodde ni skulle ge :) Givetvis så tycker också jag att det är det rätta svaret ;) Men jag har givetvis full förståelse för att det finns andra här i tråden som föredrar moderna Subbar framför vintage. Absolut inget fel i det, smaken är ju som den berömda baken delad :D Men tänk vad tråkigt det skulle vara om vi alla tyckte samma...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ni gav mig det svar jag trodde ni skulle ge :) Givetvis så tycker också jag att det är det rätta svaret ;) Men jag har givetvis full förståelse för att det finns andra här i tråden som föredrar moderna Subbar framför vintage. Absolut inget fel i det, smaken är ju som den berömda baken delad :D Men tänk vad tråkigt det skulle vara om vi alla tyckte samma...
Jag håller med, förstår de som föredrar modernt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ni gav mig det svar jag trodde ni skulle ge :) Givetvis så tycker också jag att det är det rätta svaret ;) Men jag har givetvis full förståelse för att det finns andra här i tråden som föredrar moderna Subbar framför vintage. Absolut inget fel i det, smaken är ju som den berömda baken delad :D Men tänk vad tråkigt det skulle vara om vi alla tyckte samma...
I mitt fall så jag har ju bara nyare (90-tal och framåt) så av den anledningen skulle det givetvis vara härligt att ha en äldre modell.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken är den mest prisvärda suben nu efter sommaren skulle ni säga? Prisklass 15-20tkr
En Rolex sub för 15-20k menar du? Det skulle väl vara om du hittar nån där verket rostat ihop eller liknande isf...
Annars finns väl bara Tudor, men du hittar ju inget sånt heller för 15-20k.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tool watch känslan som 14060M och föregångarna till den förmedlade är som bortblåst med sexsiffrigt.
Sen tycker jag att snacket om den sk blockigheten på sexsiffrigt är överdriven. Många dykklockor har feta bandhorn där länken är avsevärt smalare än boetten, ta t ex Seiko Marine Master (lånad bild).
I vissa vinklar kan subben se lite blockig ut men inte annars.

Screenshot_20200915-105921.jpg
 
Senast ändrad:

Henmell

Cartier
2-Faktor
Min Subs endlänkar glappar lite. (Se bild) Syns lite men framförallt stör jag mig på själva grejen Ica det låter. Länken är fin i övrigt. Vad kan vara tokigt? Behövs en större pin, eller vad det heter?

här syns litet klapp
467E1E3A-CB61-4DBA-9388-E18EF03A96B6.jpeg

Vill ha de tätt :D
4FD83852-6E8A-4248-8C05-492D4845CC9E.jpeg
 
Topp