• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Snyggt!
Kanske ska dra på länken igen ändå... jag får se. Kör nog läder ett tag till i alla fall. Känns mer casual på något sätt. Nato funkar ju också fint. Hmmm - måste vara ett gott tecken när en klocka fungerar så väl och får så många olika uttryck beroende på bandval.
Hahah, ja verkligen. Jag har inget läderband som jag riktigt diggar på min men ett sånt som du har på nu ser grymt ut! Har kört min på NATO ganska mycket senaste tiden men slängde på länken igen bara för att :D

IMG_2262.JPG

Novelty LB vs LN

Stort TACK trodde aldrig denna dagen skulle komma, så när jag fick detta besked i onsdags så blev jag som ett barn på Julafton :happyhappy:

Den känns mycket bra har även en YM 126622 och jag diggar båda skarpt så de får bli varannan dag på vardagarna :angel:
Vad roligt! Stod du i kö till den gamla eller?

Kan du inte ta lite bilder från olika vinklar, alltid roligt att se. Gärna bredvid din YM så man kan jämföra.

Den blå (126613LB) ser fantastiskt fin ut. Urtavlan tycker jag påminner om den nu discontinued smurfen 116619LB, stämmer det i verkligheten eller är den oförändrad från föregångaren 116613LB? - Ja förutom att texten på urtavlan inte är guld numer.

DB3FCBFB-77BD-49BC-91ED-B6584C5CA7EF.jpeg

Det är fortfarande sunburst, du ser ju hur den skiftar färg mot det mörkare på sina ställen.
Det gör ju inte den matta tavlan.

Jämför med bilden som @Golle_std la upp så ser du en tydlig skillnad :)

Äntligen dags för mig att göra debut i denna tråd!
Jag har länge känt att det nog är ett måste att äga en Sub men försökt intala mig att jag ju redan har en Explorer och att de är för lika i stil och uttryck - eller som min fru skulle ha uttryckt det "Du har väl redan en svart klocka?"
Jag visste att det var en femsiffrig referens jag var ute efter men kom aldrig till skott. Så plötsligt brakade allt ståhej kring de nya referenserna loss och det var nog det som till slut tippade mig över kanten. Jag hittade en nyservad 16610 från 1993 här på forumet och slog till!
Länken fick jag inte att sitta riktigt bekvämt så jag satte den på ett läderband ganska snabbt och tycker att det funkar bra. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd! Det är en fantastisk klocka som i sin enkelhet bara känns helt rätt i alla situationer :)
CAL02929.jpg
CAL02944.jpg

CAL02957.jpg
Du har ju redan en svart klocka, haha xD

Tillbaka
Topp