• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Glad fredag i tråden! :)

C7FB81FF-1398-4D07-B06A-1B9A9B8E8049.jpeg
Glad fredag på dig med, och alla andra såklart!
20201030_081151.jpg
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Är båda dina? Vilken föredrar du?
Yes båda är mina kan ärligt inte säga vilken jag gillar bäst kanske den nya 124060 som känns lite bättre på armen med de nya proportionerna.(kan vara inbillning) Men båda är grymma. Det där med att den nya är 41mm och alla som reagerade över att den nu är för stor kan lägga ner då de känns lika i storleken. Jag har inte använt 124060 mer än haft den på mig hemma. Den kanske får lämna alt den gamla eller rent av båda så det blir rum för en i helguld vem vet. Slutsats är dock att oavsett vilken modell man väljer så är en Sub alltid rätt:)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Yes båda är mina kan ärligt inte säga vilken jag gillar bäst kanske den nya 124060 som känns lite bättre på armen med de nya proportionerna.(kan vara inbillning) Men båda är grymma. Det där med att den nya är 41mm och alla som reagerade över att den nu är för stor kan lägga ner då de känns lika i storleken. Jag har inte använt 124060 mer än haft den på mig hemma. Den kanske får lämna alt den gamla eller rent av båda så det blir rum för en i helguld vem vet. Slutsats är dock att oavsett vilken modell man väljer så är en Sub alltid rätt:)
Varför ska du sälja den nya eller var det tanken redan från början när du plockade ut den från AD?
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Plast var min första tanke också men kollar man resten av låset så ser det ju inte ut som om det sitter någon skyddsplast kvar
Det är ingen plast kvar den avplastades I butiken och det är limrester från plasten. Till alla som spekulerar och har åsikter så hämtade jag inte ut den från AD utan jag fick den i byte mot en dyrare pjäs av en som precis hade hämtat ut den. Jag tog den i byte för jag ville testa och klämma på den nya modellen. Jag har inte bestämt mig om den blir klar eller inte.
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Kan även göra klart att jag som alla andra som inte får/fått möjlighet att köpa till List har betalat premium för den.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är ingen plast kvar den avplastades I butiken och det är limrester från plasten. Till alla som spekulerar och har åsikter så hämtade jag inte ut den från AD utan jag fick den i byte mot en dyrare pjäs av en som precis hade hämtat ut den. Jag tog den i byte för jag ville testa och klämma på den nya modellen. Jag har inte bestämt mig om den blir klar eller inte.
Jag kunde inte brytt mig mindre om du tänker sälja eller ej.

Tyckte bara kronan såg knas ut, har Rolex ändrat den på nya spännet?
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Jag kunde inte brytt mig mindre om du tänker sälja eller ej.

Tyckte bara kronan såg knas ut, har Rolex ändrat den på nya spännet?
Oj inte en susning har inte ens kollat så noga vilket kanske är uppenbart då jag inte ens har tvättat bort tejpresterna:) jag ska kolla senare så får vi se om de ändrat utseendet på den.
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Jag hade ju blivit rätt fundersam över detta.
Slitage kanske?
Letade upp lite bilder på min gamla 116610LN för att jämföra.

77D905D0-D368-420F-A357-11E7FEE0331C.jpeg


DC9120D1-6F5B-4DFC-9652-45B6EF0409C5.jpeg


D8530154-57C0-4669-B21E-EA08602EDE50.jpeg
Hej förstår inte riktigt vad du syftar på? Första bilden är mellan den nya modellen kontra en med många år på nacken sedan lägger du upp några på din. Självklart glad för input så skicka gärna i pm.
 
Topp