En fräsch 50-åring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man tackar ja jag är mer än nöjdSnyggt, stort grattis till en fin röding
Ooooohh, den med grymma boetten från K&S?
Åldrats väl!En fräsch 50-åring.
...inte jämfört med den på @Sgt Poppa :s arm! (som väl i o f s är aningen yngre...)Åldrats väl!
KorrektOoooohh, den med grymma boetten från K&S?
Ja, välj femsiffrigt eller äldre.Drömklockan och den påtänka 30års presenten till mig själv. Något man bör ha i åtanke med val av model?
Grattis, magiskt fin den där.Korrekt
Om du fyller 30 i år så känns väl en årsklocka lite kul? 1990 innebär ju safirmodeller (14060 eller 16610) så datum eller inte datum är väl första frågan du måste ställa dig.Drömklockan och den påtänka 30års presenten till mig själv. Något man bör ha i åtanke med val av model?
Håller med och en från -90 kan man ju hitta till ok pris med.Om du fyller 30 i år så känns väl en årsklocka lite kul? 1990 innebär ju safirmodeller (14060 eller 16610) så datum eller inte datum är väl första frågan du måste ställa dig.
En väldigt bra ide. Jag var väldigt inställd på en sexsiffrig, typ lite kärlek till bezeln men att ha en klocka från 1991 (fyller i början av nästa år) är ju väldigt klockrent.Om du fyller 30 i år så känns väl en årsklocka lite kul? 1990 innebär ju safirmodeller (14060 eller 16610) så datum eller inte datum är väl första frågan du måste ställa dig.
Dom där blir väll ofta väldigt patinerade spå jag blir osäker på om det är målat! Kan väll mycket väl vara originalpatinaNågon som är bra på tavlor och kan göra ett uttalande om denna? Ska indexen verkligen va så gula ? Det är en 5513 från -67 så kan ju hänt något på vägen men känns målat eller?
Uttalar mig inte om tavlan, men en från ~67 skall ha MF tavlaNågon som är bra på tavlor och kan göra ett uttalande om denna? Ska indexen verkligen va så gula ? Det är en 5513 från -67 så kan ju hänt något på vägen men känns målat eller?
Någon som är bra på tavlor och kan göra ett uttalande om denna? Ska indexen verkligen va så gula ? Det är en 5513 från -67 så kan ju hänt något på vägen men känns målat eller?
Håller med @grabbbbenVetejvad , verkar vara en utbytt tavla. Ser ut som en Serif dial som hör hemma på tidigt 70-talUttalar mig inte om tavlan, men en från ~67 skall ha MF tavla
Okej tack hörrni!!Håller med @grabbbbenVetejvad , verkar vara en utbytt tavla. Ser ut som en Serif dial som hör hemma på tidigt 70-tal
Du kanske kan sälja den till mig annarsÄr du på jakt efter en 14060M, two liner?
Jag har snöat in på att byta den mot en 16570...
Den är väldigt gullig faktiskt, skulle absolut kunna tänka mig en.Prøver gullsub igjen.
Såg en 126610LV bredvid en 116610LV på LW, det såg ut som deras bezelfärger var helt identiska. Men håller med, på bild ser 126610LVs färg inte ut att vara samma som Hulkens.Jag blir inte riktigt klok på bezelfärgen på 126610LV. Ibland ser det ut som den mörkgröna färgen på Rolexlådor, ibland ser den blåaktig och urlakad ut. Kan någon som äger/hanterat den i olika ljus ge lite info om hur färgen upplevs när man använder den i vanliga sammanhang?
Vad jag har hört ska det vara exakt samma på dessa två.Såg en 126610LV bredvid en 116610LV på LW, det såg ut som deras bezelfärger var helt identiska. Men håller med, på bild ser 126610LVs färg inte ut att vara samma som Hulkens.
Tyckte färgen på den och Hulk såg identiska ut när jag höll båda i handenJag blir inte riktigt klok på bezelfärgen på 126610LV. Ibland ser det ut som den mörkgröna färgen på Rolexlådor, ibland ser den blåaktig och urlakad ut. Kan någon som äger/hanterat den i olika ljus ge lite info om hur färgen upplevs när man använder den i vanliga sammanhang?