• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag blir inte riktigt klok på bezelfärgen på 126610LV. Ibland ser det ut som den mörkgröna färgen på Rolexlådor, ibland ser den blåaktig och urlakad ut. Kan någon som äger/hanterat den i olika ljus ge lite info om hur färgen upplevs när man använder den i vanliga sammanhang?
Jag tycker det är samma med Hulken, ibland ser den mörk ut och i vissa ljus nästan lite urlakad.
20200222_144616-01-01.jpeg
 

Calvin

KS Explorers Club
2-Faktor
Schysst bild!! Hur känns den nu efter någon månad av ägande?? :)
Tack! 😀
Känns grymt, jag var lite orolig för att den skulle överlappa lite med min Explorer men känner nu att de kompletterar varandra väl - Explorern lite mer inkognito och samtidigt snäppet mer dressad och subben, visserligen igenkännbar på långt håll, mer casual och lite skönt "semi-vintagerasslig".
Sammanfattningsvis kan väl konstateras att det finns en anledning till att den har blivit en av de mest ikoniska modellerna så hos mig har den landat för att stanna!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kommer dagens SUB kunna mäta sig med de femsiffriga och sk gamla "chubmariner" rent WIS mässigt ? Får en känsla av nån form av urvattning, jävligt svårt sätta finger på det. Nåt säger mig att nya sub aldrig kommer uppnå nån form av kultfeeling... ytterst subjektivt förstås men Wizzing handlar sjukt mycket om stämningar och känslor.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Rolex Submariner Date i 12xxx-serien har blitt "billigere". De er nå alle omtrent helt like bortsett fra de tre ulike insertene sort, grønn, blå. Ingen særegenheter igjen. Rolex burde beholdt ulike farger på urskivene. IMHO.
 

thewizkid

Breitling
För en fullständigt novis klockmänniska men som är sugen på en svart submariner date så passar jag på att fråga här. Är det kö för att få köpa den hos AD?
 

Efe

Omega
2-Faktor
För en fullständigt novis klockmänniska men som är sugen på en svart submariner date så passar jag på att fråga här. Är det kö för att få köpa den hos AD?
Som någon som är lika klocknovis men som precis har köpt en Sub så kan jag säga att du rakt av kan glömma möjligheten att få en via en AD till listpris.

Jag gjorde som Franco här ovan rekommenderade, köpte min genom KS av någon som hade bra referenser i Goodguy & Badguy tråden.
 

thewizkid

Breitling
Som någon som är lika klocknovis men som precis har köpt en Sub så kan jag säga att du rakt av kan glömma möjligheten att få en via en AD till listpris.

Jag gjorde som Franco här ovan rekommenderade, köpte min genom KS av någon som hade bra referenser i Goodguy & Badguy tråden.
Får bli till att börja scrolla köp- och säljtrådar. Speciell bransch helt klart!
 
  • Like
Reactions: Efe

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Som någon som är lika klocknovis men som precis har köpt en Sub så kan jag säga att du rakt av kan glömma möjligheten att få en via en AD till listpris.

Jag gjorde som Franco här ovan rekommenderade, köpte min genom KS av någon som hade bra referenser i Goodguy & Badguy tråden.
Bra köp Efe! 👏
 
  • Like
Reactions: Efe

Efe

Omega
2-Faktor
Får bli till att börja scrolla köp- och säljtrådar. Speciell bransch helt klart!
Ja, allt grundar sig i Rolex motvillighet att bemöta efterfrågan på sina produkter.
Finns många teorier i varför så är fallet, men en är att de försöker flytta över "gemenemans" intresse till tvilling/dotterbolaget Tudor och flytta upp varumärket Rolex till typ en Patek-status för att göra det exklusivare... Väldigt diskuterbart ämne, inte super påläst själv.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ja, allt grundar sig i Rolex motvillighet att bemöta efterfrågan på sina produkter.
Finns många teorier i varför så är fallet, men en är att de försöker flytta över "gemenemans" intresse till tvilling/dotterbolaget Tudor och flytta upp varumärket Rolex till typ en Patek-status för att göra det exklusivare... Väldigt diskuterbart ämne, inte super påläst själv.
Säger inte att du har fel men att flytta över intresset till Tudor tror jag inte på.
Det vore som att Audi skulle försöka få sin kunder att köpa Seat. Kan de inte köpa Audi köper de BMW eller Mercedes istället.

Tror det handlar om att varumärket ska vara exklusivt. Det ska helt enkelt inte hänga på var mans arm, det är inte Rolex grej.
Något Patek kommer de aldrig att bli.
 
Topp