• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Någon mer som kör Sub-saturday? 😍
20201121_122310-01.jpeg
Blev sub här med
20201121_144051.jpg
 

Efe

Omega
2-Faktor
Säger inte att du har fel men att flytta över intresset till Tudor tror jag inte på.
Det vore som att Audi skulle försöka få sin kunder att köpa Seat. Kan de inte köpa Audi köper de BMW eller Mercedes istället.

Tror det handlar om att varumärket ska vara exklusivt. Det ska helt enkelt inte hänga på var mans arm, det är inte Rolex grej.
Något Patek kommer de aldrig att bli.
Precis, något i den stilen.

Tyvärr så göder Rolex då den grå marknaden som de så flitigt distanserar sig från.
Klockor plockas ut hos AD och veckan efter ligger de ute hos någon handlare, forum, Ch24 för X gånger priset...

Som du nämner med Audi/BMW/Mercedes som exempel, så väljer ju många att skippa Rolex och gå till konkurrenter som faktiskt har klockor att erbjuda, typ Omega.
 

Starboy1

Omega
Snart iväg på julbord...har mest min Submariner TT när det är lite extra på gång och man skall känna sig lite elegant!
IMG_3447.jpg
Hej, intresserad vad du gav för klockan och om du har någon input om vad den går för på andrahandsmarknaden.
Är ute efter min första klocka och det är inte lätt att veta vart man ska köpa eller vad som är rimligt pris, Speciellt på TT.
 

larkad

Omega
Hej, intresserad vad du gav för klockan och om du har någon input om vad den går för på andrahandsmarknaden.
Är ute efter min första klocka och det är inte lätt att veta vart man ska köpa eller vad som är rimligt pris, Speciellt på TT.
Hej Thorner, jag köpte min klocka för många år sedan i en bytesaffär så det är inte så relevant i dagsläget. Det säljs ju en del sådana klockor här på KS så sök gärna på det. Såsom alltid beror priset på skick och om det är full set etc, men skulle tro att du får lägga runt 90 k för en klocka som min. Det är ett jättefin klocka som jag tycker mycket om så du kommer säkert bli nöjd om du satsar på en sådan!
 
Topp