• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

OC_Peter

Omega
2-Faktor
Vill nog påstå att den är rätt så perfekt!

IMG_20201126_164845[1].jpg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Jag blir inte riktigt klok på bezelfärgen på 126610LV. Ibland ser det ut som den mörkgröna färgen på Rolexlådor, ibland ser den blåaktig och urlakad ut. Kan någon som äger/hanterat den i olika ljus ge lite info om hur färgen upplevs när man använder den i vanliga sammanhang?
Äger... den är precis samma som på ”hulk” har aldrig upplevt den blåaktig eller urlakad i något ljus. Skulle säga liknar färgen på lådan ja.
329033B7-B16C-43A7-9D40-6C3D8EF8905A.jpeg
 

masseeh

Omega
2-Faktor
Har velat fram och tillbaka under en längre tid nu mellan vad man ska slå till på. Trodde jag bestämt mig för en datejust 36 på jubilee men fick chans att klämma på nya submariner idag. Vad säger panelen är den för maffig för handleden?
Tycker det är personligt med storleken, känner du att den känns bra så kör på.

Jag tycker personligen att den ser för stor ut, men det är en åsikt som du inte borde lägga för mycket tankar på. Det är du som ska bära klockan, inte jag :) Lycka till med ditt val!
 

Dman

Omega
Tycker det är personligt med storleken, känner du att den känns bra så kör på.

Jag tycker personligen att den ser för stor ut, men det är en åsikt som du inte borde lägga för mycket tankar på. Det är du som ska bära klockan, inte jag :) Lycka till med ditt val!
Tack för input. Du har ju helt rätt och det är såklart vad jag tycker som spelar roll. Men att dessa beslut ska vara så svåra är något irriterande. Visserligen är det inte värre än att byta men undviker det helst.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hej,
Är det någon som vet om ett Natoband kan ”skava” bort metall på området mellan lugsen, ex serienumret?
Kräver nog lång tid och mycket grus mellan band och boett som aldrig tvättas bort.

Av ren nyfikenhet: frågar du pga oro om du använder Nato eller är det någon som använder det för argument för avsaknad av serienummer?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Har velat fram och tillbaka under en längre tid nu mellan vad man ska slå till på. Trodde jag bestämt mig för en datejust 36 på jubilee men fick chans att klämma på nya submariner idag. Vad säger panelen är den för maffig för handleden?
Stor er den jo, men synes helt klart at det ser ut som den fungerer bra på deg.
 

Jay B

Omega
Kräver nog lång tid och mycket grus mellan band och boett som aldrig tvättas bort.

Av ren nyfikenhet: frågar du pga oro om du använder Nato eller är det någon som använder det för argument för avsaknad av serienummer?
Frågade av oro, läste det någonstans men hade lite svårt att tro det, och tänkte kolla om det hade hänt någon här. Kör nog på med mitt Nato!
 

Jay B

Omega
Kräver nog lång tid och mycket grus mellan band och boett som aldrig tvättas bort.

Av ren nyfikenhet: frågar du pga oro om du använder Nato eller är det någon som använder det för argument för avsaknad av serienummer?
Frågade av oro, läste det någonstans men hade lite svårt att tro det, och tänkte kolla om det hade hänt någon här. Kör nog på med mitt Nato
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Generellt inte men om det är ett väldigt grovt Nato eller som sagt ligger något emellan så skulle det teoretiskt kanske kunna skava men har väldigt svårt att tro att det skulle vara ett problem.
Jag minns pappas gamla Certina från 50-60-tal, den hade avtryck av perlon på baklocket. Men då satt den på jämt och på diverse perlon och natos. Tror även att den var med honom på utlandstjänst i tropiska klimat.
 
Topp