• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej,
Är det någon som vet om ett Natoband kan ”skava” bort metall på området mellan lugsen, ex serienumret?
Har inte testat men ska förmodligen mycket till.
Däremot nöter det på baklock i olika grad. Än mer perlonband. Mycket vanligt på vintage. Så sent som från millennieskiftet kan man se påverkade lock. Så att tro att det inte påverkar boetten är något av önsketänkande.
 

Barricello

Audemars
168000 vs 116610 😎

6652CC3B-5E5D-4CE2-9B3E-19B734A9EAC2.jpeg
9CDC9472-2A4E-4188-812C-39D226316DD7.jpeg
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Hej, hur långt tid tar det för lumesen på en 14060 från -97 att ”gulna”?

Också försökt förstå vad man kan göra och vad som påverkar att det gulnar mer. På andra forum utomlands verkar den röda tråden vara att hålla tritium tavlor i mörker dvs inlåsta för ökad gulnad...om det faktiskt är sant eller ej vet "ingen" men det verkar ju oerhört tråkigt :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Också försökt förstå vad man kan göra och vad som påverkar att det gulnar mer. På andra forum utomlands verkar den röda tråden vara att hålla tritium tavlor i mörker dvs inlåsta för ökad gulnad...om det faktiskt är sant eller ej vet "ingen" men det verkar ju oerhört tråkigt :)
Jag har hört samma sak, klockor som legat många åt i bankfack tex. Ingen aning om det stämmer!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ingen som tröttnat på sin 114060?
aka
skamlös plug för min köpesannons?
aka
Nu när jag väl kommit till ro med att jag måste ha en igen så finns det plötligt inga på K&S längre?

Bild på min gamla (som jag kollat på 1000ggr senaste dygnet)
058A1CF8-ECD6-4080-B018-A54CE0D83506.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ingen som tröttnat på sin 114060?
aka
skamlös plug för min köpesannons?
aka
Nu när jag väl kommit till ro med att jag måste ha en igen så finns det plötligt inga på K&S längre?

Bild på min gamla (som jag kollat på 1000ggr senaste dygnet)
058A1CF8-ECD6-4080-B018-A54CE0D83506.jpeg
Haha jag känner igen det där! Helt plötsligt kommer det inte upp en enda och när man väl köpt till överpris kommer det ut en drös. 😂

Ska du inte satsa på den nya istället? Det är väl ingen kö på dessa än?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ingen som tröttnat på sin 114060?
aka
skamlös plug för min köpesannons?
aka
Nu när jag väl kommit till ro med att jag måste ha en igen så finns det plötligt inga på K&S längre?

Bild på min gamla (som jag kollat på 1000ggr senaste dygnet)
058A1CF8-ECD6-4080-B018-A54CE0D83506.jpeg
Jag gjorde misstaget att sälja min första 114060. Lyckades knipa en helt ny från AD ett par år senare, dyrare 💸

Aldrig mer!


BC03EF8E-3E3C-4D36-86CE-71028DCE4765.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Haha jag känner igen det där! Helt plötsligt kommer det inte upp en enda och när man väl köpt till överpris kommer det ut en drös. 😂

Ska du inte satsa på den nya istället? Det är väl ingen kö på dessa än?

Även om det hade varit så så hade jag valt 114060, den nya sjunger inte till mig. Gissar att det handlar mest om länken (låset) där jag gillar gamla måtten mycket bättre.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Är den? Svårt att få till slitaget på inläggets kant mot glaset när det är monterat?
Tror det här insertet har fått mycket stryk både när det suttit på och varit avplockat. Tänker att bitarna som är borta och skrapet längs innerkanten inte heller har hänt när det varit monterat utan kanske vid klantigt avmonterande?
fuskblekt? Vi tror olika.
 
Topp