Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mig är det helt klart date men utan är riktigt fin den med.Första gången frågan ställs - Date or No Date?
Hade komplimenterat en samling med en explorer 1 bättre...För mig är det helt klart date men utan är riktigt fin den med.
Jag har den duon och måste säga att jag gillar den skarpt!Hade komplimenterat en samling med en explorer 1 bättre...
Visuellt - SubmarinerFörsta gången frågan ställs - Date or No Date?
Håller med, helt klart snyggast utan, mer symmetri i tavlan. När jag stod i valet och kvalet tänkte jag på alla gånger jag haft min speedy på mig och förgäves kollat på klockan vad datumet är. Fick helt enkelt bli med datum. Är man van med datum är det värdelöst utan.Visuellt - Submariner
Praktiskt - Submariner Date
Den ena behöver inte utesluta den andra . Men jag tycker att no date är mycket mer symmetrisk och det är också "originalet".Första gången frågan ställs - Date or No Date?
Dödlig duo!Jag har den duon och måste säga att jag gillar den skarpt!
Don't blame you. 126613 är grym!Föredrar också utan datum, men.... jag har haft flera submariners i samlingen sedan 2009 och nu 12-år senare har jag faktiskt landat i att jag enbart ska ha en two-tone och kommer att sälja min no date. Vore inte pengar en issue skulle jag självklart behållt båda, men nu är klockanslaget i hushållsbudgeten övertrasserat och jag slirar på en tidsbegränsad kredit (där graden av nyttjad kredit går att avläsa som ett uttryck i hustruns humörsbelastning)!
Jag har länge varit en nitisk stål älskare och ALDRIG övervägt guld eller halvguld, men kanske är det åldern nu som har fått mig att komma till insikt om att den sub jag framöver ska ha i samlingen är bluesy 126613LB.
Jag har haft många diskussioner med vänner som är klockintresserade precis som jag och argumentet emot är att guldinslaget minskar urets toolkänsla. Det jag kontrat med är att ett armbandsur för närmare 100 tkr som i princip enbart kan tjäna som en klocka redan per definition gått bortom toolighetskonceptets ramverk. En dykarklocka för en bråkdel av priset gör jobbet lika bra.
Men ytterst vet jag nog att jag mentalt bara försöker tillrättalägga argument som stödjer min känsla för halvguld bluesy...
Här är en bild för att pigga upp och balansera ett lite for långt och opåkallad bludder...
Trevlig helg!
Första gången frågan ställs - Date or No Date?
Säger som flera andra här, utan datum är snyggare, med datum är mer praktiskt. Sen kan man ju alltid komplettera med andra klockor som har datumFörsta gången frågan ställs - Date or No Date?
Grattis!Grymt nöjd med dagens inköp!
drömduo!Säger som flera andra här, utan datum är snyggare, med datum är mer praktiskt. Sen kan man ju alltid komplettera med andra klockor som har datum
Tackar! Dom är lika men ändå så olikadrömduo!
Ja den var fan sjukt bra! Och tack för kaffet ocksåGrymt nöjd med dagens inköp!
Datum, alltid datum på alla klockor.Första gången frågan ställs - Date or No Date?
Håller helt med där Datum alla dar i veckan och 2ggr på söndagar.Datum, alltid datum på alla klockor.
Jag använder klockan som smycke, för att kolla tiden samt vilken dag i månaden det är. Funkar inte utan datum.
Har bara en klocka utan datum, en Zenith Tipo CP-2, tyckte den var så snygg att jag i min iver helt missade att den inte hade datum innan köp.
Riktigt trevlig väska, har en ocksåFavvo-dinkan med favvo-väskan