• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Trodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.

Men sent ska som bekant syndarna vakna och nu sitter jag här med en sån där liten klocka på armen och bara älskar den! 😍

Stort tack till @dräpdrulle för tipset om var det fanns ett ex att köpa! 🙏

55145CE5-D5FC-4D24-81C8-E5D758E58061.jpeg
Riktigt lyckad färgkombo med blåa ringen. Stort grattis

Vilket trivs du bäst med? Everest gissar jag på! :)
Inte för att du frågade mig, men jag har en 114060 och både Everest och RubberB. Personligen ogillar jag dom båda av olika anledningar. Everest tycker jag bara ser så fult ut, men betydligt skönare än RubberB, som ser riktigt bra ut. RubberB är så förbannat böjda från ”endlinken” och inåt så att den i princip svävar på armen om man inte spänner fast den hårt nog. Everest är mycket skönare och känns mer naturligt, men ser för bulkig ut och jag saknar de smidigare linjerna från RubberB. Ibland får jag något ryck och slänger på något av dessa gummin, men oftast varar det bara ett par dagar innan länken är på igen 🙈

Inte för att du frågade mig, men jag har en 114060 och både Everest och RubberB. Personligen ogillar jag dom båda av olika anledningar. Everest tycker jag bara ser så fult ut, men betydligt skönare än RubberB, som ser riktigt bra ut. RubberB är så förbannat böjda från ”endlinken” och inåt så att den i princip svävar på armen om man inte spänner fast den hårt nog. Everest är mycket skönare och känns mer naturligt, men ser för bulkig ut och jag saknar de smidigare linjerna från RubberB. Ibland får jag något ryck och slänger på något av dessa gummin, men oftast varar det bara ett par dagar innan länken är på igen 🙈
Enda fördelen med gummi, att man uppskattar länken ännu mer sen efteråt 😬

Förstår, och man gillar ju inte att kompromissa.. Får se hur de blir!

Trodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.

Men sent ska som bekant syndarna vakna och nu sitter jag här med en sån där liten klocka på armen och bara älskar den! 😍

Stort tack till @dräpdrulle för tipset om var det fanns ett ex att köpa! 🙏

55145CE5-D5FC-4D24-81C8-E5D758E58061.jpeg
Grattis :) Fler bilder😀

Även jag kör på feskarns. Billigt sätt för den (likt jag) som inte lyssnar när alla andra säger att länken är bäst och vill testa själv. Ett dygn ungefär är det kul, sen åker länken på.

Kommer nog testa grått och/eller något färgglatt till sommaren dock bara för att. En grej värt att notera med feskarns är att det inte passar perfekt på 6-siffrigt så behovs tunnare stift.

0A39AABC-C62E-49F9-80D0-B58B2ADDED02.jpeg
934D857E-4592-495E-A7A1-19A91560A58C.jpeg

Även jag kör på feskarns. Billigt sätt för den (likt jag) som inte lyssnar när alla andra säger att länken är bäst och vill testa själv. Ett dygn ungefär är det kul, sen åker länken på.

Kommer nog testa grått och/eller något färgglatt till sommaren dock bara för att. En grej värt att notera med feskarns är att det inte passar perfekt på 6-siffrigt så behovs tunnare stift.

0A39AABC-C62E-49F9-80D0-B58B2ADDED02.jpeg
934D857E-4592-495E-A7A1-19A91560A58C.jpeg
Bra input! Kan bli något färgglatt till sommarn. Länken är ju grym så förstår att det är svårt att ersätta den.

Bra input! Kan bli något färgglatt till sommarn. Länken är ju grym så förstår att det är svårt att ersätta den.
Länken är ju som bekant riktigt bra så inget kan ersätta den. Men variation är ändå trevligt och imo är gummi med curved ends typ det enda alternativet man har när man vill byta band på ett maxi-case, inget annat flyger tyvärr.

Tillbaka
Topp