Grattis till en fin klockaJag blev med Submariner i Mars istället! Första Rolexen och är klart imponerad av den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till en fin klockaJag blev med Submariner i Mars istället! Första Rolexen och är klart imponerad av den!
Ser helt klart ut som den ska, men vet inte till 100 om visarna.Blev med sub åter igen efter en bytesaffär för ett tag sedan.
En riktigt fin 88a där både tavla och visare är original, visarna lite ljusare, men detta har jag sett förr..
Tritiumet har åldrats härligt och jag är jättenöjd med denna.
Enligt mig ser denna nästan orörd ut, dvs inte polerad.
Men har vi någon sub expert som kan säga mer säkert?
Lite bilder.
Den ser veldig fin ut, men er du 100% sikker på at visere er orginal? Jeg har litt vanskelig for å tro at de er originale. Ikke bare pga fargen, men pga stålet.Blev med sub åter igen efter en bytesaffär för ett tag sedan.
En riktigt fin 88a där både tavla och visare är original, visarna lite ljusare, men detta har jag sett förr..
Tritiumet har åldrats härligt och jag är jättenöjd med denna.
Enligt mig ser denna nästan orörd ut, dvs inte polerad.
Men har vi någon sub expert som kan säga mer säkert?
Lite bilder.
Den ser veldig fin ut, men er du 100% sikker på at visere er orginal? Jeg har litt vanskelig for å tro at de er originale. Ikke bare pga fargen, men pga stålet.
De har nok mye bedre koll enn hva jeg har så da er de helt sikkert orginaleEnligt Bergström så är de orginal. Det var iaf inget de påpekade.
Vad är det som du reagerar på?
De är i alla fall stendöda som resten av tritiumet
Jeg mente orginal som at de ikke var byttet ut vid service, ikke at de var uorginale/fake.Skulle det vara fake visare?
Himla nöjd med min dito! Trots de små hairlines som guldet drar åt sig. Urtavlan och den mättade blå vridringen är magiskahoppas ni får en fin lördagskväll
Himla nöjd med min dito! Trots de små hairlines som guldet drar åt sig. Urtavlan och den mättade blå vridringen är magiska
Fin klocka.Jag blev med Submariner i Mars istället! Första Rolexen och är klart imponerad av den!
Tack så mycket! Fått hjärnspöken bara att cert inte kom med i affären och vad för eventuella händelser där certet skulle kunna behövas är.. Flippa icke fullset för en fullset är väl det jag tampas med just nu!Grattis till en fin klocka
Var det avtalat att det skulle följa med?Tack så mycket! Fått hjärnspöken bara att cert inte kom med i affären och vad för eventuella händelser där certet skulle kunna behövas är.. Flippa icke fullset för en fullset är väl det jag tampas med just nu!
Det var det inte, först la jag inte så mycket vikt på cert men nu i efterhand kanske det hade varit trevligare och roligare när klockan känns som en keeper.Var det avtalat att det skulle följa med?
Äh, det är inget att bekymra sig över imo. Kanske speciellt inte om det är en keeper. Är väl just försäljning som kan vara lite trögt utan cert så då spelar det ju ingen rollDet var det inte, först la jag inte så mycket vikt på cert men nu i efterhand kanske det hade varit trevligare och roligare när klockan känns som en keeper.
När jag googlade om det så brukade de flesta säga 600-650. Funkade bra för mig när jag fortfarande använde winderVet någon hur många varv jag ska ställa in min wolf winder ? Har nya urverket på min sub (126613LB).
hittar inte informationen någonstans ? Någon kunnig? 700 ? 600? Om ni gissar vänligen skriv det också
Vet någon hur många varv jag ska ställa in min wolf winder ? Har nya urverket på min sub (126613LB).
hittar inte informationen någonstans ? Någon kunnig? 700 ? 600? Om ni gissar vänligen skriv det också
Nya i vitguld?Trodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.
Men sent ska som bekant syndarna vakna och nu sitter jag här med en sån där liten klocka på armen och bara älskar den!
Stort tack till @dräpdrulle för tipset om var det fanns ett ex att köpa!
Så läcker!Trodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.
Men sent ska som bekant syndarna vakna och nu sitter jag här med en sån där liten klocka på armen och bara älskar den!
Yes!Nya i vitguld?
KUNG!!
Grymt! Stort grattis, den där är riktigt häftigTrodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.
Trodde inte den här dagen skulle komma. Har alltid tyckt att Submariner är för liten och hållit mig till modeller på 42-47 mm.