• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

för lite bilder! Ös på 😀
31207F24-C8EB-43E9-BAC1-9867580CB26B.jpeg

Har noterat att i trådar där det frågas om folk föredrar Submariner date eller Submariner (no date) samt i polls gällande samma fråga så tenderar no date oftast vara något mer populär.
Dock så tycker jag mig se betydligt fler Submariner date när folk postar bilder på diverse forum.

Tillverkar Rolex fler exemplar av den ena eller andra modellen?
Alternatvt, finns det fler exemplar ute på marknaden av den ena eller andra modellen?

Har noterat att i trådar där det frågas om folk föredrar Submariner date eller Submariner (no date) samt i polls gällande samma fråga så tenderar no date oftast vara något mer populär.
Dock så tycker jag mig se betydligt fler Submariner date när folk postar bilder på diverse forum.

Alternatvt, finns det fler exemplar ute på marknaden av den ena eller andra modellen?
114060: 499 eksemplarer
124060: 209 eks.

116610LN: 677 eks.
126610LN: 375 eks.

Ratio marked Date:No date -> 1052:708

* kilde Chrono24 i dag.

Jag är ganska ny på klockor och köpte min första i januari ( dock ingen rolex), drömmen är att nångång köpa en ny submariner date i antingen stål eller halvguld. Hur gör man som första gångs rolex köpare när man inte har någon köphistorik hos någon handlare? Verkar ju va jävla märkvärdigt att bli tilldelad en rolex, nångång måste ju va den första man köper. En svår cirkel att komma in i?

Jag är ganska ny på klockor och köpte min första i januari ( dock ingen rolex), drömmen är att nångång köpa en ny submariner date i antingen stål eller halvguld. Hur gör man som första gångs rolex köpare när man inte har någon köphistorik hos någon handlare? Verkar ju va jävla märkvärdigt att bli tilldelad en rolex, nångång måste ju va den första man köper. En svår cirkel att komma in i?
Halvguld kan du nog traska in å handla hos valfri AD i mörra.

Halvguld kan du nog traska in å handla hos valfri AD i mörra.
E dom så oattraktiva? Hört att stål värderas högre än halvguld också. Men om jag nu ska ha en stål istället, hur gör man då för att få en tilldelad utan historik? Jag förstår mig inte riktigt på det där. Hade inte tänkt köpa en halvguld först och den man vill ha senare.

E dom så oattraktiva? Hört att stål värderas högre än halvguld också. Men om jag nu ska ha en stål istället, hur gör man då för att få en tilldelad utan historik? Jag förstår mig inte riktigt på det där. Hade inte tänkt köpa en halvguld först och den man vill ha senare.
Rob Engström hadde både svart og blå TT sist jeg var der så de kan du nok få tak i relativt lett, men upopuläre er de absolutt ikke.
En ny sub i stål til listepris kan du nok glömma, även om du kjöper en TT först.

Kjöp en beggad eller en ny fra en gråhandler til marknadspris.

Jag kommer köpa min första stål sub inom kort och det kommer mest troligt bli en begagnad -14 eller nyare. Precis som du skriver så känns det omöjligt att få tag i en ny via AD.

B804F8EF-71F7-4D79-943C-997CE42E99AE.jpeg

Lika bra att köra safe och ta en av varje ;)

0AF02EE0-D4DD-42DF-80A9-442F54551E2A.jpeg

Har denna ”gamla” 114060 och är sugen på att prova den nya modellen. Någon som gjort det och o så fall är det någon större skillnad? Tänker främst på känslan då den sitter på handleden.
@Hebbe skrev en recension på den nya och jämförde med maxicaset vill jag minnas?!

Du kommer inte få en från AD

Nån som har bra koll på bästa NATO-banden till SUB? Köpte några i veckan men dom kändes inte alls bra tyvärr
Vilken sub pratar vi om?

Sexsiffriga=Nej
Tidigare=ABSOLUT!

Så tycker jag iaf.

Kolla Cheapest Nato Straps eller liknande. Ett juste Nato till tex femsiffrig sub kostar en femtiolapp till en hundring.

Nån som har bra koll på bästa NATO-banden till SUB? Köpte några i veckan men dom kändes inte alls bra tyvärr
Phoenix eller CWC. Se till att nöta in dem ordentligt bara (rätt hårda i början)
OBS! Glöm inte solblekningen heller...

Varför har inte alla andra tänkt på det? 😅
Om du bara kan behålla en, vilken blir det?
Baserat på vad jag har i övrigt så av de två så skulle 116610an lämna. Har få utan datum och fler med datum. Lite motsägelsefullt eftersom den utan datum är till salu men bara för att jag skall köpa den nyare modellen utan datum.

Tillbaka
Topp