Köpte dom nya. 16610LV 2007 och 14060M 2012.Så kul! Haft dem länge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte dom nya. 16610LV 2007 och 14060M 2012.Så kul! Haft dem länge?
Kärlek på högsta nivå14060M & 16610LV
114060: 499 eksemplarerHar noterat att i trådar där det frågas om folk föredrar Submariner date eller Submariner (no date) samt i polls gällande samma fråga så tenderar no date oftast vara något mer populär.
Dock så tycker jag mig se betydligt fler Submariner date när folk postar bilder på diverse forum.
Tillverkar Rolex fler exemplar av den ena eller andra modellen?
Alternatvt, finns det fler exemplar ute på marknaden av den ena eller andra modellen?
14060M & 16610LV
Bra val!Riktigt snygga!
Har siktet inställt på en 116610LN.
Halvguld kan du nog traska in å handla hos valfri AD i mörra.Jag är ganska ny på klockor och köpte min första i januari ( dock ingen rolex), drömmen är att nångång köpa en ny submariner date i antingen stål eller halvguld. Hur gör man som första gångs rolex köpare när man inte har någon köphistorik hos någon handlare? Verkar ju va jävla märkvärdigt att bli tilldelad en rolex, nångång måste ju va den första man köper. En svår cirkel att komma in i?
E dom så oattraktiva? Hört att stål värderas högre än halvguld också. Men om jag nu ska ha en stål istället, hur gör man då för att få en tilldelad utan historik? Jag förstår mig inte riktigt på det där. Hade inte tänkt köpa en halvguld först och den man vill ha senare.Halvguld kan du nog traska in å handla hos valfri AD i mörra.
Rob Engström hadde både svart og blå TT sist jeg var der så de kan du nok få tak i relativt lett, men upopuläre er de absolutt ikke.E dom så oattraktiva? Hört att stål värderas högre än halvguld också. Men om jag nu ska ha en stål istället, hur gör man då för att få en tilldelad utan historik? Jag förstår mig inte riktigt på det där. Hade inte tänkt köpa en halvguld först och den man vill ha senare.
Grattis. Be admin att ändra ditt nick nuPrecis hämtat min nya 114060, fan vad fint det känns
Jag kommer köpa min första stål sub inom kort och det kommer mest troligt bli en begagnad -14 eller nyare. Precis som du skriver så känns det omöjligt att få tag i en ny via AD.Jag är ganska ny på klockor och köpte min första i januari ( dock ingen rolex), drömmen är att nångång köpa en ny submariner date i antingen stål eller halvguld. Hur gör man som första gångs rolex köpare när man inte har någon köphistorik hos någon handlare? Verkar ju va jävla märkvärdigt att bli tilldelad en rolex, nångång måste ju va den första man köper. En svår cirkel att komma in i?
Grattis! Ser trevlig ut.Precis hämtat min nya 114060, fan vad fint det känns
Har noterat att i trådar där det frågas om folk föredrar Submariner date eller Submariner (no date) samt i polls gällande samma fråga så tenderar no date oftast vara något mer populär.
Dock så tycker jag mig se betydligt fler Submariner date när folk postar bilder på diverse forum.
Tillverkar Rolex fler exemplar av den ena eller andra modellen?
Alternatvt, finns det fler exemplar ute på marknaden av den ena eller andra modellen?
@Hebbe skrev en recension på den nya och jämförde med maxicaset vill jag minnas?!
Har denna ”gamla” 114060 och är sugen på att prova den nya modellen. Någon som gjort det och o så fall är det någon större skillnad? Tänker främst på känslan då den sitter på handleden.
Jag är ganska ny på klockor och köpte min första i januari ( dock ingen rolex), drömmen är att nångång köpa en ny submariner date i antingen stål eller halvguld. Hur gör man som första gångs rolex köpare när man inte har någon köphistorik hos någon handlare? Verkar ju va jävla märkvärdigt att bli tilldelad en rolex, nångång måste ju va den första man köper. En svår cirkel att komma in i?
Du kommer inte få en från ADE dom så oattraktiva? Hört att stål värderas högre än halvguld också. Men om jag nu ska ha en stål istället, hur gör man då för att få en tilldelad utan historik? Jag förstår mig inte riktigt på det där. Hade inte tänkt köpa en halvguld först och den man vill ha senare.
Vilken sub pratar vi om?Nån som har bra koll på bästa NATO-banden till SUB? Köpte några i veckan men dom kändes inte alls bra tyvärr
Varför har inte alla andra tänkt på det?
Lika bra att köra safe och ta en av varje
Phoenix eller CWC. Se till att nöta in dem ordentligt bara (rätt hårda i början)Nån som har bra koll på bästa NATO-banden till SUB? Köpte några i veckan men dom kändes inte alls bra tyvärr
Baserat på vad jag har i övrigt så av de två så skulle 116610an lämna. Har få utan datum och fler med datum. Lite motsägelsefullt eftersom den utan datum är till salu men bara för att jag skall köpa den nyare modellen utan datum.Varför har inte alla andra tänkt på det?
Om du bara kan behålla en, vilken blir det?
Det är just det, dom kändes verkligen billiga. Ville ha en med bättre kvalitèVilken sub pratar vi om?
Sexsiffriga=Nej
Tidigare=ABSOLUT!
Så tycker jag iaf.
Kolla Cheapest Nato Straps eller liknande. Ett juste Nato till tex femsiffrig sub kostar en femtiolapp till en hundring.
Har några iofs zulu från momentum och de är riktigt bra. Borde nog finnas nato från dem. Tror de säljs här på ks av någon.Det är just det, dom kändes verkligen billiga. Ville ha en med bättre kvalitè
Tack! Ska kolla in detHar några iofs zulu från momentum och de är riktigt bra. Borde nog finnas nato från dem. Tror de säljs här på ks av någon.
Först och främst håller jag med @Öbo, nato på sexsiffrigt blir sällan bra, möjligen någon variant på perlon eller single-pass utan flärp men sällan.Tack! Ska kolla in det