• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Måste ju matcha utemöbler med klockan...😄
DDD3A449-6840-4E24-8DED-C6F695579857.jpeg

Förstår inte alls debatten om fyrkantiga modeller vs något annat(?). Tar man en faktor i ekvationen och jämför lär man ju missa en massa.

Med en modernare Rolex får du en helt annan klocka, bättre på alla sätt. Urverk, länk etc.

Axplock av tre generationer (tror 16710 delade boett med 16610 men kan ha fel), 16710, 116610 och 124060.

D3CE6783-7E56-420E-B458-C273A1CA37FE.jpeg

Förstår inte alls debatten om fyrkantiga modeller vs något annat(?). Tar man en faktor i ekvationen och jämför lär man ju missa en massa.

Med en modernare Rolex får du en helt annan klocka, bättre på alla sätt. Urverk, länk etc.

Axplock av tre generationer (tror 16710 delade boett med 16610 men kan ha fel), 16710, 116610 och 124060.

”Bättre på alla sätt”……

Undrar om han som köpte Paul Newman Daytonan för 178 millar valde den för att han inte kunde bli uppskriven på listan för de ”moderna” Daytona referenserna som alla säger är så bra.

Såvitt jag vet har aldrig 16710 och 16610 delat boett. Däremot 16710 och 16570.

”Bättre på alla sätt”……

Undrar om han som köpte Paul Newman Daytonan för 55 millar valde den för att han inte kunde bli uppskriven på listan för de ”moderna” Daytona referenserna som alla säger är så bra.
Nu pratar du om det där vanliga fenomenet, jag ska tjäna pengar på mitt intresse. Eller vill du tjäna riktiga pengar på klockor och då hänger du nog inte här 😀
Gillar du Rolex för att kunna bära din klocka och ha den varje dag kanske en modern Rolex är bättre, vad vet jag.

Varje gång jag ser bilder på din Sub tänker jag på det avsnittet med dig, Denke och Bern strax innan OWG30 då du berättade om din relation till denna klockan. Extra roligt när du nämnde att du fick köpa tillbaka den samt att din dotter nån gång ska få ärva den.
Vad roligt att du gör det! 😃 Jag minns inte hur mycket jag berättade om den i det avsnittet och har faktiskt inte "vågat" lyssna på det haha. Berättade mer om den när jag var med i ett senare avsnitt som jag heller inte lyssnat på. 😄 Hursom så ska baklocket snart graveras, man kanske får en takpanna i huvudet imorgon så lika bra att ha det gjort.

Nu pratar du om det där vanliga fenomenet, jag ska tjäna pengar på mitt intresse. Eller vill du tjäna riktiga pengar på klockor och då hänger du nog inte här 😀
Gillar du Rolex för att kunna bära din klocka och ha den varje dag kanske en modern Rolex är bättre, vad vet jag.
Jag äger både äldre vintage Rolex och nya ”moderna”. Roterar alla friskt till alla möjliga aktiviteter.
Alla har olika charm och att påstå att de nya är ”bättre” är bara trams.

Nu ser jag iofs 16610 som modern men jag bar den mer eller mindre varje dag mellan 2010 när jag köpte till ca. 2017. Det har gått alldeles utmärkt! 😁

Glidelock > Ingen Glidelock
Jag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.

Jag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.
Jag har tidigare ägt klockor med glidelock men inte saknat det när jag sålt dem.

Fint att du sätter ”bättre” med citattecken. Det medför ju visst tolkingsutrymme 😬
Men jag förstår vad du menar. Jag gillar att köra en gammal Porsche, visst det har sin charm. Men va fan, ska du köra varje dag, i ur och skur etc. Vad väljer du då? Och vad är poängen med en Rolex? Ja, ungefär samma sak.
Cirkelargumenation 1.0 😀

Tillbaka
Topp