S
Staafen
Guest
Ja länk är alltid nr.1!Fränt! Dock betydligt trevligare med länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja länk är alltid nr.1!Fränt! Dock betydligt trevligare med länk.
Varje gång jag ser bilder på din Sub tänker jag på det avsnittet med dig, Denke och Bern strax innan OWG30 då du berättade om din relation till denna klockan. Extra roligt när du nämnde att du fick köpa tillbaka den samt att din dotter nån gång ska få ärva den.Ja länk är alltid nr.1!
Håller helt med dig. Datum är praktiskt med utan är sexigareTyckte jag hörde någon nämna 5513?
![]()
Fan, tyckte tidigare att datum är så praktiskt men utan datum så blir ju tavlan helt symmetrisk vilket är så fint![]()
@Hasse Varg 's?Är det den som är från -81?
En sån hade ju varit en dröm i 40-årspresent i år!
Sjukt fin!
Skit i visarna också så blir den ännu mer symmetrisk, vem behöver veta tiden liksom?Tyckte jag hörde någon nämna 5513?
![]()
Fan, tyckte tidigare att datum är så praktiskt men utan datum så blir ju tavlan helt symmetrisk vilket är så fint![]()
#intefyrkantig #intevisareSkit i visarna också så blir den ännu mer symmetrisk, vem behöver veta tiden liksom?
Skämt åsido, sjukt bra den där…
”Bättre på alla sätt”……Förstår inte alls debatten om fyrkantiga modeller vs något annat(?). Tar man en faktor i ekvationen och jämför lär man ju missa en massa.
Med en modernare Rolex får du en helt annan klocka, bättre på alla sätt. Urverk, länk etc.
Axplock av tre generationer (tror 16710 delade boett med 16610 men kan ha fel), 16710, 116610 och 124060.
![]()
”Bättre på alla sätt”……
Undrar om han som köpte Paul Newman Daytonan för 55 millar valde den för att han inte kunde bli uppskriven på listan för de ”moderna” Daytona referenserna som alla säger är så bra.
Såvitt jag vet har aldrig 16710 och 16610 delat boett. Däremot 16710 och 16570.Förstår inte alls debatten om fyrkantiga modeller vs något annat(?). Tar man en faktor i ekvationen och jämför lär man ju missa en massa.
Med en modernare Rolex får du en helt annan klocka, bättre på alla sätt. Urverk, länk etc.
Axplock av tre generationer (tror 16710 delade boett med 16610 men kan ha fel), 16710, 116610 och 124060.
![]()
TackÄr det den som är från -81?
En sån hade ju varit en dröm i 40-årspresent i år!
Sjukt fin!
Nu pratar du om det där vanliga fenomenet, jag ska tjäna pengar på mitt intresse. Eller vill du tjäna riktiga pengar på klockor och då hänger du nog inte här”Bättre på alla sätt”……
Undrar om han som köpte Paul Newman Daytonan för 55 millar valde den för att han inte kunde bli uppskriven på listan för de ”moderna” Daytona referenserna som alla säger är så bra.
Säg inte att du också är född -81. Då är det ju nästan för bra!TackJa det är den och komplett set dessutom, gillar den verkligen
![]()
Vad roligt att du gör det!Varje gång jag ser bilder på din Sub tänker jag på det avsnittet med dig, Denke och Bern strax innan OWG30 då du berättade om din relation till denna klockan. Extra roligt när du nämnde att du fick köpa tillbaka den samt att din dotter nån gång ska få ärva den.
Jag äger både äldre vintage Rolex och nya ”moderna”. Roterar alla friskt till alla möjliga aktiviteter.Nu pratar du om det där vanliga fenomenet, jag ska tjäna pengar på mitt intresse. Eller vill du tjäna riktiga pengar på klockor och då hänger du nog inte här
Gillar du Rolex för att kunna bära din klocka och ha den varje dag kanske en modern Rolex är bättre, vad vet jag.
Du har säkert rätt. Killgissning från min sida!Såvitt jag vet har aldrig 16710 och 16610 delat boett. Däremot 16710 och 16570.
Nu ser jag iofs 16610 som modern men jag bar den mer eller mindre varje dag mellan 2010 när jag köpte till ca. 2017. Det har gått alldeles utmärkt!Nu pratar du om det där vanliga fenomenet, jag ska tjäna pengar på mitt intresse. Eller vill du tjäna riktiga pengar på klockor och då hänger du nog inte här
Gillar du Rolex för att kunna bära din klocka och ha den varje dag kanske en modern Rolex är bättre, vad vet jag.
Tyvärr så är jag "lite" äldre än så, min årsklocka blir typ en sån här och då blir det väldigt dyrt om den ska vara i samma skick som min 5513Säg inte att du också är född -81. Då är det ju nästan för bra!![]()
Ja, det är säkert sant. Jag hade bara en femsiffrig ref i lådan! Men den får väl ändå betraktas som semi-vintage?Nu ser jag iofs 16610 som modern men jag hade den varje dag mer eller mindre mellan 2010 när jag köpte till ca. 2017. Det har gått alldeles utmärkt!![]()
Du är iofs i samma skick som din 5513, dvs mint!Tyvärr så är jag "lite" äldre än så, min årsklocka blir typ en sån här och då blir det väldigt dyrt om den ska vara i samma skick som min 5513
![]()
Nja, så är det väl inte. Menar du rent tekniskt att de är lika bra?Jag äger både äldre vintage Rolex och nya ”moderna”. Roterar alla friskt till alla möjliga aktiviteter.
Alla har olika charm och att påstå att de nya är ”bättre” är bara trams.
Glidelock > Ingen GlidelockJag äger både äldre vintage Rolex och nya ”moderna”. Roterar alla friskt till alla möjliga aktiviteter.
Alla har olika charm och att påstå att de nya är ”bättre” är bara trams.
Rent tekniskt?! Är det det som definerar ”bättre”?Nja, så är det väl inte. Menar du rent tekniskt att de är lika bra?
Jag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.Glidelock > Ingen Glidelock
Oj, tack @StaafenDu är iofs i samma skick som din 5513, dvs mint!![]()
Jag har tidigare ägt klockor med glidelock men inte saknat det när jag sålt dem.Jag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.