S
Staafen
Guest
Ingen baktanke, bara ren kärlek!
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen baktanke, bara ren kärlek!
Vad är poängen med en Rolex?Fint att du sätter ”bättre” med citattecken. Det medför ju visst tolkingsutrymme
Men jag förstår vad du menar. Jag gillar att köra en gammal Porsche, visst det har sin charm. Men va fan, ska du köra varje dag, i ur och skur etc. Vad väljer du då? Och vad är poängen med en Rolex? Ja, ungefär samma sak.
Cirkelargumenation 1.0![]()
Jag älskar dig ocksåIngen baktanke, bara ren kärlek!![]()
Vet snart inte.Vad är poängen med en Rolex?
Alltifrån värmen till efter att ha gymmat. Är man bara gjord av ben så spelar det nog mindre rollJag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.
Klockan ska sitta ovanför knölen.Alltifrån värmen till efter att ha gymmat. Är man bara gjord av ben så spelar det nog mindre roll
Sen så spelar det såklart roll om man har klockan ovanför eller nedanför den berömda knölen
Nu var jag nära att lägga upp en gammal bild på mig i tighta posebyxor på en scen för att bevisa att man kan ha muskler utan glidelock men så roligt ska vi inte ha det.Alltifrån värmen till efter att ha gymmat. Är man bara gjord av ben så spelar det nog mindre roll
Sen så spelar det såklart roll om man har klockan ovanför eller nedanför den berömda knölen
En Sub är en toolwatch. Vissa stoppar dem i ett kassaskåp, andra använder de som det var tänkt, oavsett ålder.Fint att du sätter ”bättre” med citattecken. Det medför ju visst tolkingsutrymme
Men jag förstår vad du menar. Jag gillar att köra en gammal Porsche, visst det har sin charm. Men va fan, ska du köra varje dag, i ur och skur etc. Vad väljer du då? Och vad är poängen med en Rolex? Ja, ungefär samma sak.
Cirkelargumenation 1.0![]()
Såklart väldigt individuellt. Jag använder Glidelock dagligen. Handleden är lite mindre på morgonen och när det är varmt så ökar den som sagt i storlekNu var jag nära att lägga upp en gammal bild på mig i tighta posebyxor på en scen för att bevisa att man kan ha muskler utan glidelock men så roligt ska vi inte ha det.![]()
Ja, ett intresse är sannerligen en resa.En Sub är en toolwatch. Vissa stoppar dem i ett kassaskåp, andra använder de som det var tänkt, oavsett ålder.
Jag kör min 1680 från 70-talet i ur och skur och den är, enligt mig, bra mycket bättre än de modernare Subbar och Sea-dwellers jag tidigare ägt men det tog lite tid och några klockor för mig att inse…
Apple har tydligen släppt en ny smartwatch rätt nyligen också…Ja, ett intresse är sannerligen en resa.
Och visst är en Sub en tool watch.
Jag förstår du hur tänker. Själv använder jag Gore-Tex i skogen, elbil framför diesel, Iphone framför Ericsson 378 (visst hette den så?!), ny klocka framför gammal klocka och trivs rätt bra med det. Jag lägger ingen värdering i det (när det gäller klockor).
Tur vi är olika!
Där går tamejfan min gräns också!Apple har tydligen släppt en ny smartwatch rätt nyligen också…![]()
Va det den som du ska skicka över till sonen?Vad roligt att du gör det!Jag minns inte hur mycket jag berättade om den i det avsnittet och har faktiskt inte "vågat" lyssna på det haha. Berättade mer om den när jag var med i ett senare avsnitt som jag heller inte lyssnat på.
Hursom så ska baklocket snart graveras, man kanske får en takpanna i huvudet imorgon så lika bra att ha det gjort.
Sonen får någon annan, kanske Explorern.Va det den som du ska skicka över till sonen?
Och där efter ska du köpa loss min Triple Zero?![]()
Alltså helt otroligt vad lite rött på tavlan kan ta klockan från en 10/10 till 11/10!En härlig Rödsub helt enkelt.![]()
Ska du nån gång i framtiden sälja får du gärna pinga (så får jag hoppas universum varit med mig innan dessTackJa det är den och komplett set dessutom, gillar den verkligen
![]()
Du får nog räkna med lite mer även för en i OK skick…Va får man punga ut för en rödsub i ok skick i Sverige? 200kkr?
Jag gick efter så bra skick som möjligt på min. Skulle nästan våga ropa opolerat. gav en bra bit över detdär... jämförde med några från 185’ till 315’ och hittade en ”sweetspot” för mig.Va får man punga ut för en rödsub i ok skick i Sverige? 200kkr?
Har också varit i dem tankarna att skaffa en röding men personligen anser jag inte att det värt dem extra pengarna. Man kan nog hitta en charmig white for mycket billigare vilket funkar fint för mig.Jäklar, det är nu man inser hur sjuk denna hobby är. Ett rött ord får klockan att kosta ca 100kkr mer...
Absolut inte värt pengarna, nej. Men låt oss vara ärliga. Röda texten tar klockan till högre höjder trots allt..Har också varit i dem tankarna att skaffa en röding men personligen anser jag inte att det värt dem extra pengarna. Man kan nog hitta en charmig white for mycket billigare vilket funkar fint för mig.
Den kommer aldrig att vara värd mer än vad ägaren/nästa ägare anser.Absolut inte värt pengarna, nej. Men låt oss vara ärliga. Röda texten tar klockan till högre höjder trots allt..
Klart den gör. Den tillför en speciell charm men värt minst 25-50% extra.Absolut inte värt pengarna, nej. Men låt oss vara ärliga. Röda texten tar klockan till högre höjder trots allt..
Badar du med den?Den kommer aldrig att vara värd mer än vad ägaren/nästa ägare anser.
Första jag gjorde efter köpet var att se till så att tätheten var i sin ordning. Nu badas det friskt med den. Det är ju en SubBadar du med den?
Triple ZeroVa det den som du ska skicka över till sonen?
Och där efter ska du köpa loss min Triple Zero?![]()