• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Fint att du sätter ”bättre” med citattecken. Det medför ju visst tolkingsutrymme 😬
Men jag förstår vad du menar. Jag gillar att köra en gammal Porsche, visst det har sin charm. Men va fan, ska du köra varje dag, i ur och skur etc. Vad väljer du då? Och vad är poängen med en Rolex? Ja, ungefär samma sak.
Cirkelargumenation 1.0 😀
Vad är poängen med en Rolex?

Jag vet att många tjatar om glidelock men jag personligen har inte riktigt förstått problemet. Svullnar era armar så mycket när ni blir lite varma att ni måste justera länken akut? Under mina 11år med 16610 har jag aldrig haft det problemet.
Alltifrån värmen till efter att ha gymmat. Är man bara gjord av ben så spelar det nog mindre roll 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Sen så spelar det såklart roll om man har klockan ovanför eller nedanför den berömda knölen

Alltifrån värmen till efter att ha gymmat. Är man bara gjord av ben så spelar det nog mindre roll 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Sen så spelar det såklart roll om man har klockan ovanför eller nedanför den berömda knölen
Nu var jag nära att lägga upp en gammal bild på mig i tighta posebyxor på en scen för att bevisa att man kan ha muskler utan glidelock men så roligt ska vi inte ha det. 😄

Fint att du sätter ”bättre” med citattecken. Det medför ju visst tolkingsutrymme 😬
Men jag förstår vad du menar. Jag gillar att köra en gammal Porsche, visst det har sin charm. Men va fan, ska du köra varje dag, i ur och skur etc. Vad väljer du då? Och vad är poängen med en Rolex? Ja, ungefär samma sak.
Cirkelargumenation 1.0 😀
En Sub är en toolwatch. Vissa stoppar dem i ett kassaskåp, andra använder de som det var tänkt, oavsett ålder.
Jag kör min 1680 från 70-talet i ur och skur och den är, enligt mig, bra mycket bättre än de modernare Subbar och Sea-dwellers jag tidigare ägt men det tog lite tid och några klockor för mig att inse…

Inser att den optimala storleken för mig är precis mellan två hål i claspen. Blir lite häng eller lite för tajt och då väljer jag lätt hänget. Med glidelock hade det onekligen varit lite smidigare men man verkar ju inte kunna få alla fördelar i samma Sub hur man än gör.

En Sub är en toolwatch. Vissa stoppar dem i ett kassaskåp, andra använder de som det var tänkt, oavsett ålder.
Jag kör min 1680 från 70-talet i ur och skur och den är, enligt mig, bra mycket bättre än de modernare Subbar och Sea-dwellers jag tidigare ägt men det tog lite tid och några klockor för mig att inse…
Ja, ett intresse är sannerligen en resa.
Och visst är en Sub en tool watch.
Jag förstår du hur tänker. Själv använder jag Gore-Tex i skogen, elbil framför diesel, Iphone framför Ericsson 378 (visst hette den så?!), ny klocka framför gammal klocka och trivs rätt bra med det. Jag lägger ingen värdering i det (när det gäller klockor).
Tur vi är olika!

Ja, ett intresse är sannerligen en resa.
Och visst är en Sub en tool watch.
Jag förstår du hur tänker. Själv använder jag Gore-Tex i skogen, elbil framför diesel, Iphone framför Ericsson 378 (visst hette den så?!), ny klocka framför gammal klocka och trivs rätt bra med det. Jag lägger ingen värdering i det (när det gäller klockor).
Tur vi är olika!
Apple har tydligen släppt en ny smartwatch rätt nyligen också… ;)

Vad roligt att du gör det! 😃 Jag minns inte hur mycket jag berättade om den i det avsnittet och har faktiskt inte "vågat" lyssna på det haha. Berättade mer om den när jag var med i ett senare avsnitt som jag heller inte lyssnat på. 😄 Hursom så ska baklocket snart graveras, man kanske får en takpanna i huvudet imorgon så lika bra att ha det gjort.
Va det den som du ska skicka över till sonen?
Och där efter ska du köpa loss min Triple Zero? 🥳👍

En härlig Rödsub helt enkelt.
3DCA8049-3463-4CE6-94D9-0CF53879D242.jpeg
Alltså helt otroligt vad lite rött på tavlan kan ta klockan från en 10/10 till 11/10!

Tillbaka
Topp