Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
White 1680 är verkligen underskattad jämfört med den röda. Denna är riktigt braTillbaka på länk
![]()
Fantastisk bild!!!
Stort tack!Fantastisk bild!!!
Vad roligt. Grattis!Fem dagar tog det och nu är jakten på en Sub över. Knep en mycket fin 14060m nu ikväll och är sjukt glad och nöjd!
Trevlig kväll!
![]()
Grattis & Välkommen!Fem dagar tog det och nu är jakten på en Sub över. Knep en mycket fin 14060m nu ikväll och är sjukt glad och nöjd!
Trevlig kväll!
![]()
Haha, högg du den snabbt på Blocket? I så fall hann du före mig!Fem dagar tog det och nu är jakten på en Sub över. Knep en mycket fin 14060m nu ikväll och är sjukt glad och nöjd!
Trevlig kväll!
![]()
Exakt!Haha, högg du den snabbt på Blocket? I så fall hann du före mig!
Grattis!Fem dagar tog det och nu är jakten på en Sub över. Knep en mycket fin 14060m nu ikväll och är sjukt glad och nöjd!
Trevlig kväll!
![]()
Fem dagar tog det och nu är jakten på en Sub över. Knep en mycket fin 14060m nu ikväll och är sjukt glad och nöjd!
Trevlig kväll!
![]()
Det där(!!) varför så fyrkantiga klockor från rolex? Detta stör mig något otroligt och jag tycker inte det ser klokt ut. Det är lika på de äldre Oyster perpetual klockorna också, jag funderar seriöst på om Rolex kan göra klockor när jag ser detta, är det någon som har info om det är ett aktivt val?Japp, riktigt fyrkantig och härlig
![]()
Mmm jag hade tur den här gången. Såg den nästan direkt efter att den kom ut. Fortsätt kämpa!Grattis! Mailade själv säljaren vid lunchtid, men fick aldrig något svar. Jag har dessutom i flera dagar försökt få köpa en av butiker på CH24, men de få som ens orkat svara på mina mail har inte bemödat sig om att besvara mina frågor om servicehistorik. ”Just read the description” säger de irriterat fastän det inte ens nämns i deras ytterst knapphändiga beskrivningar.
Nej det är nog inget aktivt val. Bara att lägga ned verksamheten nu då.Det där(!!) varför så fyrkantiga klockor från rolex? Detta stör mig något otroligt och jag tycker inte det ser klokt ut. Det är lika på de äldre Oyster perpetual klockorna också, jag funderar seriöst på om Rolex kan göra klockor när jag ser detta, är det någon som har info om det är ett aktivt val?
Nej det är nog inget aktivt val. Bara att lägga ned verksamheten nu då.
Det kan ju tyckas vara en helt normal sak att fråga om, men också... om det finns en dokumenterad service så skriver man ju det? Står det inget så vet ju säljaren inte. Dessutom är det ju handlare du pratar med, de äger klocksn i några dagar.Grattis! Mailade själv säljaren vid lunchtid, men fick aldrig något svar. Jag har dessutom i flera dagar försökt få köpa en av butiker på CH24, men de få som ens orkat svara på mina mail har inte bemödat sig om att besvara mina frågor om servicehistorik. ”Just read the description” säger de irriterat fastän det inte ens nämns i deras ytterst knapphändiga beskrivningar.
Det där(!!) varför så fyrkantiga klockor från rolex? Detta stör mig något otroligt och jag tycker inte det ser klokt ut. Det är lika på de äldre Oyster perpetual klockorna också, jag funderar seriöst på om Rolex kan göra klockor när jag ser detta, är det någon som har info om det är ett aktivt val?
I brist på annat!De selger jo ingenting og det er vel ingen som vil ha en fyrkantig sub så Rolex burde virkelig tenke om og gjöre rett. Synd at de er så fula at de blir liggende i butikken og må selges med 50% rabatt.
Elller så er det din åsikt og de fleste andre som kjöper Rolex tycker du har fel![]()
De selger jo ingenting og det er vel ingen som vil ha en fyrkantig sub så Rolex burde virkelig tenke om og gjöre rett. Synd at de er så fula at de blir liggende i butikken og må selges med 50% rabatt.
Elller så er det din åsikt og de fleste andre som kjöper Rolex tycker du har fel![]()
Nej det är nog inget aktivt val. Bara att lägga ned verksamheten nu då.
Haha exaktNär den kommer ut på andra sidan bandet.
"Nähä! Den blev fyrkantig den här gången också, nu går vi hem gubbar."
Det där är så snurrigt att jag inte förstår någonting…Vet ni hur det ligger till på äldre modeller, jag är lite sugen på en 5513, årsklocka, jag tycker inte den ser lika fyrkantig ut, stämmer det?
Jag har aldrig sett eller testat irl och ville höra ev erfarenheter, hur något ser ut på bild och upplevs är två olika saker samt att det vore intressant att veta om/när man började med de mer fyrkantiga formerna som jag redan förklarat att jag inte gillar, därav frågan.Det där är så snurrigt att jag inte förstår någonting…
Köp det du gillar och tycker ser bra ut, oavsett om den är trekantig, fyrkantig, rund eller oktagonformad.
Det där(!!) varför så fyrkantiga klockor från rolex? Detta stör mig något otroligt och jag tycker inte det ser klokt ut. Det är lika på de äldre Oyster perpetual klockorna också, jag funderar seriöst på om Rolex kan göra klockor när jag ser detta, är det någon som har info om det är ett aktivt val?
Den fyrkantiga boettformen kommer från att Rolex breddade bandhornen för att kunna haka på trenden med större klockor utan att behöva gå ifrån sina traditionella diametermått. Nu ett tiotal år senare har de tagit en annan riktning och istället ökat diametern samt bredd på länk - men behållit den yttre vidden på bandhornen, vilket åter ger de en rundare form. Kanske de borde gjort detta från början, kanske inte men nu ger det oss klockfantaster iaf fler möjligheterHaha exakt
Nej men det är min åsikt men det är ändå intressant att den kan upplevas så fyrkantig! Jag tycker inte det syns supertydligt på alla bilder heller samt att det är tydligare på nyare modeller men inte lika tydligt på den absolut senaste modellen. Vet ni hur det ligger till på äldre modeller, jag är lite sugen på en 5513, årsklocka, jag tycker inte den ser lika fyrkantig ut, stämmer det?
Det som är intressant tycker jag också är att det fyrkantiga inte är typiska snittet på en klocka och funderar över hur den detaljen tagits emot om det varit något annat klockmärke, nu går det obemärkt förbi, som jag upplever det iallafall men det kanske det inte alls gör?
Tack så mycket för väldigt bra svarDen fyrkantiga boettformen kommer från att Rolex breddade bandhornen för att kunna haka på trenden med större klockor utan att behöva gå ifrån sina traditionella diametermått. Nu ett tiotal år senare har de tagit en annan riktning och istället ökat diametern samt bredd på länk - men behållit den yttre vidden på bandhornen, vilket åter ger de en rundare form. Kanske de borde gjort detta från början, kanske inte men nu ger det oss klockfantaster iaf fler möjligheter.