• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Då var det snart helg igen men först ska vi ta oss igenom en fullspäckad fredag! Är dock i gott sällskap med suben
CBA3AB18-6698-4472-975B-86FE1B9397C9.jpeg

Jag är inget fan av gummi men på denna blev det bra tycker jag.

2021_0526_23395500-01.jpeg
Ser riktigt bra ut. Jag har alltid gillat gummi på suben, men länken åker på efter någon vecka varje gång 🙂

Nu börjar suget efter att byta min 114060 mot en 5-siffrig komma igen, men har nog gjort det 3 gånger och ångrar alltid så fattar inte varför jag ska göra samma misstag igen och igen 😅 :banghead:

710DED6C-F655-4414-9137-19FC8A304685.jpeg

Ser riktigt bra ut. Jag har alltid gillat gummi på suben, men länken åker på efter någon vecka varje gång 🙂

Nu börjar suget efter att byta min 114060 mot en 5-siffrig komma igen, men har nog gjort det 3 gånger och ångrar alltid så fattar inte varför jag ska göra samma misstag igen och igen 😅 :banghead:

710DED6C-F655-4414-9137-19FC8A304685.jpeg

Vad är det som talar för respektive emot de olika referenserna, tycker du?

Nja, den har jo ingen alu bezel och den sköna känslan 14060 och 16610 har :) Skillnaden på 114060 och 124060 är också så liten att det skulle varit en otroligt smidig bytesaffär för att det ska vara värt jobbet med att byta :)

Det finns en hel del roligare klockor att äga än två svarta subbar :)
Det kostar dock mer tid och pengar att sälja och sedan köpa tillbaka igen, flera flera gånger 😬

Sälj den inte, du kommer ångra dig och vilja ha tillbaka den. Har gjort den resan själv!

Ångrade mig. Gör det inte
Jag är rädd att hamna där i det tänket. Visst det är lätt att en köpa en likadan om man nu önskar det men lär nog aldrig vara samma känsla. Finner ett stort sentimentalt värde i den. Denna har ändå följt med mig runt om i världen, typ startskottet på mitt ”klockresa/intresse”.

Jag är rädd att hamna där i det tänket. Visst det är lätt att en köpa en likadan om man nu önskar det men lär nog aldrig vara samma känsla. Finner ett stort sentimentalt värde i den. Denna har ändå följt med mig runt om i världen, typ startskottet på mitt ”klockresa/intresse”.
Sålde min första Rolex. En 114060. Ångrade mig såklart. Fick plocka ut en ny, dyrare, och ja, inte samma känsla, men känns ändå bra ha en igen 😌

Tillbaka
Topp