Hehe blev också förvånad. Inte lik dig @StaafenFan Staafen! Nu har du ju snart haft gummit på i en vecka!?..börjar det inte klia i stålrassel tarmen lite?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe blev också förvånad. Inte lik dig @StaafenFan Staafen! Nu har du ju snart haft gummit på i en vecka!?..börjar det inte klia i stålrassel tarmen lite?
![]()
Det var skönare än jag trott med gummi på och så behöver man inte vara så försiktig.Hehe blev också förvånad. Inte lik dig @Staafen
Ser riktigt bra ut. Jag har alltid gillat gummi på suben, men länken åker på efter någon vecka varje gångJag är inget fan av gummi men på denna blev det bra tycker jag.
![]()
Ser riktigt bra ut. Jag har alltid gillat gummi på suben, men länken åker på efter någon vecka varje gång
Nu börjar suget efter att byta min 114060 mot en 5-siffrig komma igen, men har nog gjort det 3 gånger och ångrar alltid så fattar inte varför jag ska göra samma misstag igen och igen![]()
![]()
För mig finns det inget med denna klocka som är tråk, världens mest tidlösa klockaTråksub säger vissa, själv finner jag formspråket klassiskt stilrent.![]()
Premium med matt tavla på 116618?
Bra fråga. Finns fördelar och nackdelar med båda. Gillar den keramiske ringen, maxi-dial och den robuste länken med glidelock på den nya, men samtidig finns det en charm med de gamla mer rassliga.Vad är det som talar för respektive emot de olika referenserna, tycker du?
Jävla fin bild du!Trevlig Sub-fredag kamrater!
![]()
Det kanske är en 124060 du egentligen ska ha?Bra fråga. Finns fördelar och nackdelar med båda. Gillar den keramiske ringen, maxi-dial och den robuste länken med glidelock på den nya, men samtidig finns det en charm med de gamla mer rassliga.
Äg båda, case closed!!Bra fråga. Finns fördelar och nackdelar med båda. Gillar den keramiske ringen, maxi-dial och den robuste länken med glidelock på den nya, men samtidig finns det en charm med de gamla mer rassliga.
Nja, den har jo ingen alu bezel och den sköna känslan 14060 och 16610 harDet kanske är en 124060 du egentligen ska ha?
Det finns en hel del roligare klockor att äga än två svarta subbarÄg båda, case closed!!
Det kostar dock mer tid och pengar att sälja och sedan köpa tillbaka igen, flera flera gångerNja, den har jo ingen alu bezel och den sköna känslan 14060 och 16610 harSkillnaden på 114060 och 124060 är också så liten att det skulle varit en otroligt smidig bytesaffär för att det ska vara värt jobbet med att byta
Det finns en hel del roligare klockor att äga än två svarta subbar![]()
Premium med matt tavla på 116618?![]()
Sälj den inte, du kommer ångra dig och vilja ha tillbaka den. Har gjort den resan själv!Tycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
Ångrade mig. Gör det inteTycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
Sälj den inte, du kommer ångra dig och vilja ha tillbaka den. Har gjort den resan själv!
Jag är rädd att hamna där i det tänket. Visst det är lätt att en köpa en likadan om man nu önskar det men lär nog aldrig vara samma känsla. Finner ett stort sentimentalt värde i den. Denna har ändå följt med mig runt om i världen, typ startskottet på mitt ”klockresa/intresse”.Ångrade mig. Gör det inte
Sålde min första Rolex. En 114060. Ångrade mig såklart. Fick plocka ut en ny, dyrare, och ja, inte samma känsla, men känns ändå bra ha en igenJag är rädd att hamna där i det tänket. Visst det är lätt att en köpa en likadan om man nu önskar det men lär nog aldrig vara samma känsla. Finner ett stort sentimentalt värde i den. Denna har ändå följt med mig runt om i världen, typ startskottet på mitt ”klockresa/intresse”.
Den får stanna! Tack för uppmuntranSålde min första Rolex. En 114060. Ångrade mig såklart. Fick plocka ut en ny, dyrare, och ja, inte samma känsla, men känns ändå bra ha en igen![]()
Sälj! Testa nytt, ångra dej, köp nå annar, sälj den.. ångra dej. Köp samma igen, sälj, ångra dej.. köp annat.. wow en keeper! ..nop sälj, ångra dej. Osv. Normal vardag som klockjunkie.Tycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
2ggr har jag bytt 114060 mot vintage Rolex/Snowflake. Saknade jag min sub? Absolut.Tycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
Haha det där låter som @Chuck och @Limeee vardag.Sälj! Testa nytt, ångra dej, köp nå annar, sälj den.. ångra dej. Köp samma igen, sälj, ångra dej.. köp annat.. wow en keeper! ..nop sälj, ångra dej. Osv. Normal vardag som klockjunkie.
@Ukjent kan säkert tipsa om hur man köper samma modell om och om igenSälj! Testa nytt, ångra dej, köp nå annar, sälj den.. ångra dej. Köp samma igen, sälj, ångra dej.. köp annat.. wow en keeper! ..nop sälj, ångra dej. Osv. Normal vardag som klockjunkie.