Jag hoppas du behöll alla? Eller hur slutade det?2ggr har jag bytt 114060 mot vintage Rolex/Snowflake. Saknade jag min sub? Absolut.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hoppas du behöll alla? Eller hur slutade det?2ggr har jag bytt 114060 mot vintage Rolex/Snowflake. Saknade jag min sub? Absolut.
![]()
Haha, bara varit igenom två 114060 (ena har jag fortfarande) två 116610ln, en 116610lv, 14060m, 16610 och 16800
Vaah? Alltså som @Barricello skriver ”Sälj! Testa nytt, ångra dej, köp nå annar, sälj den.. ångra dej. Köp samma igen, sälj, ångra dej.. köp annat.. wow en keeper! ..nop sälj, ångra dej. Osv. Normal vardag som klockjunkie.”Haha, bara varit igenom två 114060 (ena har jag fortfarande) två 116610ln, en 116610lv, 14060m, 16610 och 16800![]()
Håller med om allt… typ. Gick från 116200 till 14060m och länken och låset kändes alldeles för lätt och enkelt till en början men nu tycker jag det känns riktigt bra. ”Försvinner” mer runt handleden än den nyare länken. Ibland får jag kontrollera om jag har klockan på mig och det är för mig ett bra betyg för att länken är skön![]()
Skål!
Älskar alubezel och boetten men än har jag inte förstått charmen med den rassliga länken. Låset känns ju som ett skämt i jämförelse med hur robust klockan är i övrigt.
Jag kommer närmast från nya Rolex och Tudor, således stor kontrast. Plus dock för att denna känns så lätt!
Uppgradera till 124060Tycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
Spørsmålet er: Bærer den komfortabelt? Jeg vil tro svaret er ja. Det er alt som betyr noe - egentlig. IMO....men än har jag inte förstått charmen med den rassliga länken...
Sälj och gå vidare!Tycker denna är riktigt bra trots att intresset för vintage är större än någonsin. Kan inte någon övertala mig att inte sälja min första klocka……
![]()
Har övervägt och bestämt att den får stanna bla för det sentimentala värdet. Dessutom har jag inget på gång så det är strunt sammaSälj och gå vidare!
Saknar inte min första Rolex alls.
![]()
Skål!
Älskar alubezel och boetten men än har jag inte förstått charmen med den rassliga länken. Låset känns ju som ett skämt i jämförelse med hur robust klockan är i övrigt.
Jag kommer närmast från nya Rolex och Tudor, således stor kontrast. Plus dock för att denna känns så lätt!
Haha, jag tror inte de senare boetterna är för mig, men tack!Länken på 14060m känns helt klart riktigt billig för en klocka i den prisklassen som är producerad i 2010, men den är också otroligt skön att bära
Du får skicka et pm om du vill byta upp dig till en med bättre länk![]()
Har inte haft någon 14060, än. Men är det så att länken rasslar oavsett skick?![]()
Skål!
Ja, det är samma länk som satt på 16610 fram till 2003(?) med hollow endlinks. Den rasslar och känns mer som jubilee länken som sitter på en Seiko SKX än länken på nyare RolexHar inte haft någon 14060, än. Men är det så att länken rasslar oavsett skick?
Haha!Ja, det är samma länk som satt på 16610 fram till 2003(?) med hollow endlinks. Den rasslar och känns mer som jubilee länken som sitter på en Seiko SKX än länken på nyare Rolex![]()
Det slutade med 124060 som enda Rolex/TudorJag hoppas du behöll alla? Eller hur slutade det?
Vilket år är den från?
1987Vilket år är den från?
Är det en 16800 då?