• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

2ggr har jag bytt 114060 mot vintage Rolex/Snowflake. Saknade jag min sub? Absolut.

image.jpg
Jag hoppas du behöll alla? Eller hur slutade det?

65D89D09-F9BA-42AD-BB62-CEF9B95FC2EE.jpeg

Skål!

Älskar alubezel och boetten men än har jag inte förstått charmen med den rassliga länken. Låset känns ju som ett skämt i jämförelse med hur robust klockan är i övrigt.

Jag kommer närmast från nya Rolex och Tudor, således stor kontrast. Plus dock för att denna känns så lätt!

Skål!

Älskar alubezel och boetten men än har jag inte förstått charmen med den rassliga länken. Låset känns ju som ett skämt i jämförelse med hur robust klockan är i övrigt.

Jag kommer närmast från nya Rolex och Tudor, således stor kontrast. Plus dock för att denna känns så lätt!
Håller med om allt… typ. Gick från 116200 till 14060m och länken och låset kändes alldeles för lätt och enkelt till en början men nu tycker jag det känns riktigt bra. ”Försvinner” mer runt handleden än den nyare länken. Ibland får jag kontrollera om jag har klockan på mig och det är för mig ett bra betyg för att länken är skön 😀

Skål!

Länken på 14060m känns helt klart riktigt billig för en klocka i den prisklassen som är producerad i 2010, men den är också otroligt skön att bära 🙂

Du får skicka et pm om du vill byta upp dig till en med bättre länk 😉

Länken på 14060m känns helt klart riktigt billig för en klocka i den prisklassen som är producerad i 2010, men den är också otroligt skön att bära 🙂

Du får skicka et pm om du vill byta upp dig till en med bättre länk 😉
Haha, jag tror inte de senare boetterna är för mig, men tack! 👏

Skål!

Har inte haft någon 14060, än. Men är det så att länken rasslar oavsett skick?

Tillbaka
Topp