• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

9B38AF3B-1547-4777-B918-CE8CFDD5EEE3.jpeg

Tycker subben är bäst på länk. Men variation kan ju vara kul ibland
Absolut men tror att att subben sitter bättre på min handled med canvas natoband pga smal handled. Jag måste plocka bort många länkarbitar på länken och då blir inte låstet centrerat under kl 6, gillar inte det och tror att subben kommer sitta bättre på handleden med canvas natoband på min spinkiga handled. Annars är det pizza diet som gäller för mig för att lösa mitt passform problem :)

Senast ändrad:
Absolut men tror att att subben sitter bättre på min handled med canvas natoband pga smal handled. Jag måste plocka bort många länkarbitar på länken och då blir inte låstet centrerat under kl 6, gillar inte det och tror att subben kommer sitta bättre på handleden med canvas natoband på min spinkiga handled. Annars är det pizza diet som gäller för mig för att lösa mitt passform problem :)
Självklart funkar Nato på femsiffrigt. Annars går det att ta bort en av de fasta länkbitarna kl 6 hos AD. Det har jag på min 16600. Bjussar på bild med Nato också.

6857EB77-E81E-4AC5-8551-183CF6E1AB42.jpeg

Tycker det ser bra ut. Då måste dem "knäcka en länkbit" ?
Osäker exakt på proceduren, @Zorin vet mer. Länkar till en annan post han skrev om det.

När min 16600 Sea-Dweller hamnade för långt ut på handleden med spännet mer mot kl.12 och skapade obalans så lämnade jag in den för kortning av länken på kl.6 sidan. Nu sitter den som en smäck med perfekt balans på min handled.
D3E9EB0B-D4A8-40A2-9098-778D431ED11E.jpeg

edit: även @A.Edfalk har tagit bort fast länk på Sub förut va?

Osäker exakt på proceduren, @Zorin vet mer. Länkar till en annan post han skrev om det.

edit: även @A.Edfalk har tagit bort fast länk på Sub förut va?
Dwellern är ju lite mer topptung än de flesta Submariners och jag tyckte det gjorde stor skillnad att permanent ta bort en länkbit på kl.6 sidan för att få hela klockan mer balanserad.
Rob E utförde jobbet galant.
(Sen finns ju också halvlänkar man kan använda sig av till 4 och 5 siffriga referenser om man vill ”fine tune’a” ännu mer.)

Tillbaka
Topp