• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

A man have to do what a man have to do ….🙂
Då är det dags igen att ge sig in i den där OWG grejen, vi får väl se hur det går med det.
Igår var det dax för min Explorer 2 216570 att lämna till förmån för en 14060M , M serie fr 2008 som såldes först 2009 enligt certet. Även den här gången fick jag åka över bron till Danmark och träffa Thomas Fleron ägaren till Chrono.dk F2F
Väldigt bra bemötande och gott snack om klockor samt olika tillbehör 😇 En mycket trevlig GTG kan man tycka 😁
Ta en titt i hans butik vetja det finns godis bitar 👌
www.chrono.dk
Genom åren har jag köpt fler klockor av honom och har aldrig varit besviken.
Även Explorern köptes ny av mig från honom våren 2019 till och nu skulle den tillbaka för att kunna ”uppgradera” till den efterlängtade Submariner 14060M
Bjuder på några bilder från igår och idag, 123 gram ren kärlek 🥰

Njut helgen gott folk
Handlat av Thomas på Chrono.dk tidigare i veckan. Allt väldigt smidigt so far. UPS försökte leverera i går. Men jag va ikke hemma. ..sks hämta uret kommande vecka

Handlat av Thomas på Chrono.dk tidigare i veckan. Allt väldigt smidigt so far. UPS försökte leverera i går. Men jag va ikke hemma. ..sks hämta uret kommande vecka
Baricello, han är riktigt bra. Jag har lärt känna honom när jag köpte min första Speedy 2012 :) Aldrig några problem what so ever. Han är med på Chrono24också bl.a.

Senast ändrad:
Det var liksom roligare när man kunde få 3 rolex för under 100 😄
buy-3-get-2-free-260nw-468309344.jpg

Senast ändrad:
Hur upplever du bandet ?
Jag gillar det och det åker på ett par gånger om året som omväxling. Inget slår dock länken så efter ca en månad med Rubber B åker länken på igen. Med facit i hand så kanske Rubber B där man använder originalspännet vore bättre för att kunna justera passformen bättre. Jag kör Rubber B med vanligt "tangbuckel" och optimalt för mig ligger naturligtvis mellan två hål så det blir antingen för stort eller smått.

Väldigt få 116619 här på forumet ? Ingen som delar med sig av en skönhet 🤔

Vet inte om den är forumets enda, men är nog i alla fall den första:

Börja på sidan fem om du är otålig.

Recension med jämförelse mot en Sumo här:

160721-Battle-116619LB.jpg

En fråga för en inte så insatt i Rolex. Min far har en hulk som är från 2010 och icke servad. Vi har en lokal urmakare här uppe i norr som inte är AD men kan ta emot klockan. Vad jag har hört är det en kompetent urmakare och seriös sådan.

Jag vet inte om han vill öppna för att kika om en service behövs och sen skicka klockan vidare eller om han utför den själv. Finns det för övrigt nån möjlighet som icke AD att få tag i original reservdelar?

En fråga för en inte så insatt i Rolex. Min far har en hulk som är från 2010 och icke servad. Vi har en lokal urmakare här uppe i norr som inte är AD men kan ta emot klockan. Vad jag har hört är det en kompetent urmakare och seriös sådan.

Jag vet inte om han vill öppna för att kika om en service behövs och sen skicka klockan vidare eller om han utför den själv. Finns det för övrigt nån möjlighet som icke AD att få tag i original reservdelar?

Lämna till AD! Alla dagar i veckan en AD. Framförallt för en så fin klocka.

Urservice i norr fixar det galant, likaså olofsfors urmakeri

Tillbaka
Topp