• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Så en stulen Rolex kan vilken urmakare som har kunskap kunna göra en service. Trodde att endast AD fick utföra service och tvungna att anmäla en sluten Rolex till polisen. Oroväckande!
Är la inga konstigheter, det som är oroväckande är hur urmakeri försvinner överallt pga centraliseringen av servicen. Gubbar som servat rolex hela livet kan nu knappt byta batteri på klockor för att de inte får delar.

Jag har pratat med farsan och det blir Nymans eller liknande AD. I värsta fall får jag flyga ner med klockan om vi inte löser det på nåt bra sätt med frakten.

Vi har en bekant som är en pensionerad urmakare som är riktigt duktig och han skulle absolut få göra en service på klockan. Men eftersom reservdelar verkar vara svårt att få tag i och för att se till att klockan har en seriös historia så blir det en AD. Tack för hjälpen.

Men jag förstår båda världarna, att man vill själva serva sina egna klockor för att säkerhetställa att arbetet utförs enl. standard men samtidigt så dödar man verksamheten för mindre och duktiga urmakare. Det är väl tyvärr ett utdöende yrke.

Sub I solen
2021-08-29-14-40-22.jpg

Såklart att kolla serienumret en seriös AD gör det!

AD har inte tillgång till ett register av stulna klockor.
Endast klockor som kunder valt att skicka in anmälan på läggs in som stulna i AD´s egna repsystem.
Skickas klockan till Rolex är det dock en helt annan femma.

Hej samtliga,

Ni får ursäkta för dum fråga/idé. Jag funderar på att köpa klockan nedan. Dock stör jag mig på oxidationen på visarna. Om jag byter visare så kommer ju färgen på lysmassan skilja sig jämfört med index. Så förutom att stå ut med oxidationen eller köpa något annat, vad har jag för möjligheter?

6054E753-B453-4967-AC13-E96B1955A5B3.jpeg

Senast ändrad:
Hej samtliga,

Ni får ursäkta för dum fråga/idé. Jag funderar på att köpa klockan nedan. Dock stör jag mig på oxidationen på visarna. Om jag byter visare så kommer ju färgen på lysmassan skilja sig jämfört med index. Så förutom att stå ut med oxidationen eller köpa något annat, vad har jag för möjligheter?

6054E753-B453-4967-AC13-E96B1955A5B3.jpeg
Enkla svaret är att om det stör dig redan nu, köp den inte. Du kommer inte att sluta störa dig på det. Byta visare hade inte jag gjort utan hellre letat ett annat ex.
Själv hade jag inte stört mig, men det är du och din åsikt som räknas.

Tänkte bara tipsa alla Submariner-entusiaster att jag lagt upp nedan 1680 för försäljning!

20210617_120018.jpg

Nog har vi sett den allt! :)
Ja en sådan sak missar man inte! ;)
Hade läget varit lite annorlunda så hade du säkert redan fått ett PM av mig, men detta året har varit väl tungt utgiftsmässigt så klockkontot får tyvärr inte så mycket tilldelning för tillfället. Den är riktigt häftig!

Tillbaka
Topp