Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar skitbra tycker jag!Hmm, det här med Sub på nato. Jag vet inte….
![]()
Snygg färg på ditt nato!. Lite grågrönt?Funkar skitbra tycker jag!
![]()
Det är ett grått Nato från cwc, just detta är ks Explorers club bandet!Snygg färg på ditt nato!. Lite grågrönt?
Jag äger både en 116610ln & en blå BB58. Varit OWG med subben men BB:n kompletterar bra, hade kunnat ersätta subben rakt av men saknar datum & glidelock, har svårt att hitta perfekt passform på länken vilket även fler verkar ha. BB58-caset sitter bättre på smalare handleder som mig, ca 16,5cm.Går i tankar på att sälja min 114060. Är det någon av er som känt på en Tudor black bay 58 side-by-side och kan vidareförmedla er upplevelse?
Tack för ett bra svar! Jag har också varit OWG med subben och älskar den - men behöver frigöra lite kapital och frågan är om man kan vara OWG med BB58...Glidelocken är som du säger väldigt väldigt bra.Jag äger både en 116610ln & en blå BB58. Varit OWG med subben men BB:n kompletterar bra, hade kunnat ersätta subben rakt av men saknar datum & glidelock, har svårt att hitta perfekt passform på länken vilket även fler verkar ha. BB58-caset sitter bättre på smalare handleder som mig, ca 16,5cm.
Testa, verkar även finnas (aftermarket?) halvlänkar så man kan få optimal passform med BB58.Tack för ett bra svar! Jag har också varit OWG med subben och älskar den - men behöver frigöra lite kapital och frågan är om man kan vara OWG med BB58...Glidelocken är som du säger väldigt väldigt bra.
Då var man tillbaka igen. #3. Får se hur länge den stannar
![]()
Vad är det som du stör dig på?Stannade nästan en vecka den här gången. Alltid något![]()
Dags för service eller kör du tills den stannar?Två veckor i sträck idag med denna på handleden. Totalt +5sek sedan start är inte illa pinkat för en snart 10 år gammal klocka
![]()
Ända in i kaklet. Nejdå men så länge den går såhär fint avvaktar jagDags för service eller kör du tills den stannar?
Nu har jag ingen som är så pass gammal, men gör nog som duÄnda in i kaklet. Nejdå men så länge den går såhär fint avvaktar jag
Låter bra. Min daydate från 2007 gick desto sämre och är på service i detta nu. Får räcka att serva 1 klocka / årNu har jag ingen som är så pass gammal, men gör nog som du![]()
Vad är det som du stör dig på?![]()
Du behöver hitta ett härjat det exemplar, jag lovar dig att allt känns lättare dåIngenting egentligen. Hade jag bara haft en klocka, eller iaf en sportrolex, så är den svårslagen.
Tror mitt problem landar i att den är lite för dyr för att användas som jag vill använda en borstad, råbarkad dykare. Tycker en sån ska få leva ett hårt liv - den tål ju det - men jag finner ändå mig själv inte vilja dinga.
Du behöver hitta ett härjat det exemplar, jag lovar dig att allt känns lättare då![]()
Jag gjorde liknande en gång. Vintage har sin charm men det känns skramligt och skört när man kommer från 6-siffrigt. Du kan du alltid testa för att sedan ångra diggår i tankarna att lämna min 116610LV och gå till 5513. Tankar?![]()
I min mening är vintage roligare i teorin än i praktiken. Vintageklockor är extremt charmiga och snygga men av mina erfarenheter kan man inte slappna av på samma satt. Osäkerheten vid köp (att undvika exemplar med frankendelar) för att nämna en sak, och osäkerheten kring vattenresistens, stöt-tålighet för att nämna några andra. Därtill besväret att behöva hitta rätt delar om nåt skulle behöva bytas (för att inte nämna kostnaden av reperation / underhåll).går i tankarna att lämna min 116610LV och gå till 5513. Tankar?![]()
Märklig problematisering och resonemang, tycker jag. Samt tråkigt att gå runt med klockor som är "enkla".I min mening är vintage roligare i teorin än i praktiken. Vintageklockor är extremt charmiga och snygga men av mina erfarenheter kan man inte slappna av på samma satt. Osäkerheten vid köp (att undvika exemplar med frankendelar) för att nämna en sak, och osäkerheten kring vattenresistens, stöt-tålighet för att nämna en annan. Därtill besväret att behöva hitta rätt delar om nåt skulle behöva bytas (för att inte nämna kostnaden av reperation / underhåll).
För att sammanfatta: bilder från instagram är grymma på att sälja in vintage-gamet men väl på handleden för vintage med sig en hel del huvudvärk
Men så klart: "Alla är vi olika osv.." i slutet av dagen är det din magkänsla som får avgöra
Upprepar: "Alla är vi olika osv.."Märklig problematisering och resonemang, tycker jag. Samt tråkigt att gå runt med klockor som är "enkla".
En relativt generisk 5513 är ju extremt trevligt samt problemfritt.
Inget fan av NATO, men det där såg rätt ballt ut.Hmm, det här med Sub på nato. Jag vet inte….
![]()
I min mening är vintage roligare i teorin än i praktiken. Vintageklockor är extremt charmiga och snygga men av mina erfarenheter kan man inte slappna av på samma satt. Osäkerheten vid köp (att undvika exemplar med frankendelar) för att nämna en sak, och osäkerheten kring vattenresistens, stöt-tålighet för att nämna några andra. Därtill besväret att behöva hitta rätt delar om nåt skulle behöva bytas (för att inte nämna kostnaden av reperation / underhåll).
För att sammanfatta: bilder från instagram är grymma på att sälja in vintage-gamet men väl på handleden för vintage med sig en hel del huvudvärk
Men så klart: "Alla är vi olika osv.." och i slutet av dagen är det din magkänsla som får avgöra
Drulleförsäkring? ^^I min mening är vintage roligare i teorin än i praktiken. Vintageklockor är extremt charmiga och snygga men av mina erfarenheter kan man inte slappna av på samma satt. Osäkerheten vid köp (att undvika exemplar med frankendelar) för att nämna en sak, och osäkerheten kring vattenresistens, stöt-tålighet för att nämna några andra. Därtill besväret att behöva hitta rätt delar om nåt skulle behöva bytas (för att inte nämna kostnaden av reperation / underhåll).
Men så klart: "Alla är vi olika osv.." och i slutet av dagen är det din magkänsla som får avgöra
Nej antagligen inte helt befogad. Men (jag) skulle ändå bli rätt nojig när packningarna blivit nåt / några år gamla. Sen är det klart att man kan åka in till uris och trycktesta / utföra ytterligare täthetsservice titt som tätt men det är huvudvärk och kostnader (jag) gärna undvikerÄr osäkerhet kring vattenresistensen befogad när det gäller vintage även med helt nya packningar samt trycktest?