• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hej klockvänner!
Nu så äntligen har jag sparat ihop till c:a 60k sek och känner mig redo att aktivt börja leta efter en 114060 att införskaffa. Helst av allt skulle jag vilja hitta en ny för denna peng. Har varit inne på Krons, Rob osv och förstår att det är väntetid c:a 6 mån. Nu till mina frågor:
1. Går det verkligen inte att få ner en 114060 nånting hos en AD i Sverige?
2. Går det att beställa en 114060 från en AD i Europa med någon form av rabatt?
3. Andra sätt att få tag på en till ett bra pris? Gråhandlare? Är också öppen för en max 1 år gammal i mint condition.

Grunden till mina frågor är att det är mentalt svårt för mig att betala fullt listpris för en klocka.
Tack!
Philip

Hej klockvänner!
Nu så äntligen har jag sparat ihop till c:a 60k sek och känner mig redo att aktivt börja leta efter en 114060 att införskaffa. Helst av allt skulle jag vilja hitta en ny för denna peng. Har varit inne på Krons, Rob osv och förstår att det är väntetid c:a 6 mån. Nu till mina frågor:
1. Går det verkligen inte att få ner en 114060 nånting hos en AD i Sverige?
2. Går det att beställa en 114060 från en AD i Europa med någon form av rabatt?
3. Andra sätt att få tag på en till ett bra pris? Gråhandlare? Är också öppen för en max 1 år gammal i mint condition.

Grunden till mina frågor är att det är mentalt svårt för mig att betala fullt listpris för en klocka.
Tack!
Philip

1. Nu vet jag inte men 2014 fick jag genom kontakter rabatt på en 114060.
2. Kanske, frågan är om de vill skicka.
3. Kolla Chrono24.

Edit: SÅLD, så vänligen skicka inte PM om den finns kvar.
Hej alla Sub-älskare!
Slänger ut en liten trevare här innan jag skapar en annons. Det har kommit ut ett högaktuellt objekt så jag vill nog flippa en 116613LB från 2017, fullset.
Om någon är intresserad av den till ett bra pris så hör gärna av er innan jag skapar en annons. Först till kvarn ;)

IMG_1105.JPG
IMG_1106.JPG

Senast ändrad:
Hej alla Sub-älskare!
Slänger ut en liten trevare här innan jag skapar en annons. Det har kommit ut ett högaktuellt objekt så jag vill nog flippa en 116613LB från 2017, fullset.
Om någon är intresserad av den till ett bra pris så hör gärna av er innan jag skapar en annons. Först till kvarn ;)

IMG_1105.JPG
IMG_1106.JPG
Annonsen skapades 30 minuter sen. Du väntade dig alltså ett bud inom 14 minuter? :D

Hur kändes det för alla er när nu hämtade ut eran sub? Har lyckats hitta en ny 116610LN hos AD i Grekland som ska hämtad imorgon

Så nöjd Blev utan datum tillslut ändå efter 20min velande
Bra val. 20min var inte mycket dock, snittet borde vara mycket längre :). Själv funderade jag i 3 månader och valde lika som du. Mer nöjd med valet nu än vad jag trodde jag skulle vara innan köpet trots att jag kollar efter datum rätt ofta. Grymt fin klocka.

Bra val. 20min var inte mycket dock, snittet borde vara mycket längre :). Själv funderade jag i 3 månader och valde lika som du. Mer nöjd med valet nu än vad jag trodde jag skulle vara innan köpet trots att jag kollar efter datum rätt ofta. Grymt fin klocka.

Kan tilläggas att jag egentligen funderat lika länge som du men detta var första gången jag fick se den på riktigt eftersom inga handlare har den inne. Den med datum hade jag bara sett och provat i ädelmetaller tidigare. Kan ju tilläggas att jag hade ett flyg som gick 1,5h efter

• Like
Reactions: F32
Jag har vid flera tillfällen ägt både Sub-stål (t.e.x 116610) och 116613 samtidigt)
Men det blir alltid alltid alltid att jag använder stål subben 90% av gångerna, och stålgulden blir liggandaes i windern.
Fler som har denna erfarenhet?

Tillbaka
Topp