• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

xigzo

Audemars
6BE0EA43-1884-4DF7-A0F6-A7CB18947A89.jpeg
:hungry::hungry::greedy::greedy:
 

Beastmode

Omega
Är ute efter en Submariner.
Ska man gå pre-owned 16610? Eller ska man köpa 116610 ny från AD?

Detta är min första Rolle oxh vill att det ska vara en keeper. Prisskillnaden är på ca 20k, men vill inte att det ska vara en avgörande faktor.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är ute efter en Submariner.
Ska man gå pre-owned 16610? Eller ska man köpa 116610 ny från AD?

Detta är min första Rolle oxh vill att det ska vara en keeper. Prisskillnaden är på ca 20k, men vill inte att det ska vara en avgörande faktor.
Det är väl egentligen bara du som kan svara på det.
Ta reda på om du vill ha maxicase eller inte.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Är ute efter en Submariner.
Ska man gå pre-owned 16610? Eller ska man köpa 116610 ny från AD?

Detta är min första Rolle oxh vill att det ska vara en keeper. Prisskillnaden är på ca 20k, men vill inte att det ska vara en avgörande faktor.

Det viktiga är att ta reda på om du vill ha maxi-ase eller ej som @Moorflax säger.

Innan jag köpte min 116610LV så var jag tvungen att testa den. På bild var jag bestämd att maxi-case inte är för mig. Det är bara en stor fyrkantig legobit på bild.
Testade den i verkligheten och i helheten är det ett helt annat spel. Inte ens samma sport.
Ja, jag saknar bevels. Det är synd att dom inte finns på maxi-case.
Men resterande helheten i sig är jag imponerad av. Enda klockan jag hållt i som haft en sådan klass på sig var AP RO och AP ROO. Jag trodde faktiskt aldrig att Rolex skulle kunna nå en sådan nivå på gedigenhet, men det har dom gjort.
Det får mig att verkligen tycka om maxi-case. Känslan av kassa skåp på handleden. Det får man inte av en femsiffrig referens.

Men rent estetiskt sett tycker jag femsiffriga är vackrare.

Så det är svårt, du får helt enkelt testa dig fram.
 

Beastmode

Omega
Uppskattar super case likväl som tidigare referenser. Tycker att super case med keramisk bezel gör klockan väldigt modern. Däremot har fem-siffriga referenser karraktär, (som de nya rollarna i viss mån saknar).

Men största game changern för mig, är länken. Det är natt och dag skillnaden på länken mellan 16610 och 116610. Sedan är det alltid en viss trygghet i att köpa nytt från AD då risken med pre-owned är att du kanalen råkat ut för "franken-klockor" med icke-matchande serienummer mellan klocka, länk och urverk osv...
 

Barricello

Audemars
Är ute efter en Submariner.
Ska man gå pre-owned 16610? Eller ska man köpa 116610 ny från AD?

Detta är min första Rolle oxh vill att det ska vara en keeper. Prisskillnaden är på ca 20k, men vill inte att det ska vara en avgörande faktor.
Jag skulle gå på Magkänslan :) ..testa å känn, personligen gillar jag 6-siffriga. Finns 116610 för omgående lev hos AD nu?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Uppskattar super case likväl som tidigare referenser. Tycker att super case med keramisk bezel gör klockan väldigt modern. Däremot har fem-siffriga referenser karraktär, (som de nya rollarna i viss mån saknar).

Men största game changern för mig, är länken. Det är natt och dag skillnaden på länken mellan 16610 och 116610. Sedan är det alltid en viss trygghet i att köpa nytt från AD då risken med pre-owned är att du kanalen råkat ut för "franken-klockor" med icke-matchande serienummer mellan klocka, länk och urverk osv...

Länken på sex-siffriga är fantastisk. Det finns inget annat att säga om den.
Du verkar orolig så det bästa för dig själv är att köpa nytt från AD tycker jag.
Dyrare ja, men då behöver du aldrig tänka tanken om att den kan vara franken eller vad som helst.
 
Topp