Barricello
Guld
Grym!Du borde köpa en LV.
Lite på mig, jag är 100% partisk i ämnet.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym!Du borde köpa en LV.
![]()
Jäklar vilken vass bild!Du borde köpa en LV.
![]()
Jäklar vilken vass bild!
Du lyckades onekligen i detta fallet! Riktigt bra!Skönt när man lyckas smälla av dom där bra bilderna. Händer inte ofta![]()
Du lyckades onekligen i detta fallet! Riktigt bra!
För mig föll det på låset/claspen. Jag kunde inte med det gamla plåtlåset. Saker som länk, maxicase etc. blev sekundärt.Är ute efter en Submariner.
Ska man gå pre-owned 16610? Eller ska man köpa 116610 ny från AD?
Detta är min första Rolle oxh vill att det ska vara en keeper. Prisskillnaden är på ca 20k, men vill inte att det ska vara en avgörande faktor.
Stort tack för vägledande innehåll. Har dock fortfarande svårt att bestämma mig.. Ska fundera på saken...De äldre subbarna var mer praktiska. Moderna subbar med maxicase och keramisk vridring är mer blingig. Inget fel i det, men någon tool-känsla får man inte alls tycker jag. Maxicaset har en mer maskulin framtoning medans pre-maxicase är något "feminin".
Jag skulle gå så långt som att säga att de gamla länkarna och spänne åtminstone i teorin tål mycket mer stryk än det nya länksystemet med svetspunkter och annat som kan faila.
Sen har det rapporterats om vridringsinlägg (keramiska) som har lossnat, gått sönder osv. Möjligtvis att de var måndagsexemplar. Men de är inte billiga att byta ut.
Sammanfattning Maxicase submariner enligt min erfarenhet, efter att ha ägt /äger båda modellerna
Pros:
- maskulin boettform!
- tyngre länksystem och uppgraderat spänne. Är kanske inte så mycket bättre än andra klockmärkens länksystem, bara det att Rolex har äntligen gjort uppgraderingen som de borde ha gjort för många år sedan.
- maxi dial med bättre lume, större timmarkeringar och visare
- ser mer modern ut med keramisk vridringsinlägg
- inga hål i bandhornens sidor för enkelt byte till natoband. Men ärligt, maxi case
Cons :
- svetsade punkter på spännet som eventuellt är en akilleshäl
- lite för blingig
- en del ogillar att bandhornen är så feta ; det kan se lite asymmetriskt ut på bilder.
- är inte längre lik den klassiska submarinern som haft sina former nästan oförändrade i typ över +50 år
- tål förmodligen mindre stryk än föregångaren, pg a den keramiska vridringsinlägget som är känsligare för stötar jämfört med ett alu-inlägg.
- urverket borde ha uppgraderats till den nya med Paraflex shock-system.
- inga hål i bandhornen för enkelt bandbyte. Men sub maxicase ser iofs inte bra ut i nato!
Stort tack för vägledande innehåll. Har dock fortfarande svårt att bestämma mig.. Ska fundera på saken...
Så nöjd Blev utan datum tillslut ändå efter 20min velande
Jäklar vad bra det blevDrog på ett läderband från Everest på suben. Sjukt bekvämt och rätt snyggt![]()
CooltDrog på ett läderband från Everest på suben. Sjukt bekvämt och rätt snyggt![]()
SnyggtDrog på ett läderband från Everest på suben. Sjukt bekvämt och rätt snyggt![]()
Precis som jag.. men nu ska jag byta till Sky-Dweller från AD ..Nymans har ju börjat med Pre-Owned! ..Mycket Bra!
Jag säljer inte min till dom, men jag gillar att jag kan köpa beggade av dom.Varför byta in istället för att sälja? Kan ju inte vara i närheten av att få lika mycket av Nymans som vid en ren beg-försäljning? Och vad tycker tex Rolex om att deras AD börjar med beg-försäljning?
Skitsnyggt!Drog på ett läderband från Everest på suben. Sjukt bekvämt och rätt snyggt![]()
Förresten - har du lust att posta en bild där man ser mer hur gapet mellan bandstift och boett ser ut?Drog på ett läderband från Everest på suben. Sjukt bekvämt och rätt snyggt![]()