• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Den här kom ut ur facket idag och får göra mig sällskap under helgen!
F7208CD7-BEF4-4E38-897E-7BD2E6789AFA.jpeg
Han är nästan lika cool som min. :rage:

Grattis till ditt nyförvärv! 👏

Har du märkt att kronan på den nya 41mm-modellen sticker ut mer än i tidigare referenser?

Han är nästan lika cool som min. :rage:

Grattis till ditt nyförvärv! 👏

Har du märkt att kronan på den nya 41mm-modellen sticker ut mer än i tidigare referenser?
Inget nyförvärv faktiskt utan införskaffades i maj förra året :)

Nej det är inget jag lagt märke till, men det välkomnas för jag har stora händer och fingrar som bara lär bli tjockare med åren ;)

En 126610 är ju i jämförelse mot din 16610 rätt så olik. I min mening är en 16610 både trevligare och nättare, därför tycker jag du ska sitta still.
Förstår hur du menar och har resonerat likadant själv. Men, har även en 16710 GMT så den där "Nätta sportrolexen" är liksom täckt - Jag kan knappt tro att jag skriver det - men jag GILLAR den kralliga, stadiga pjäsen. 11:eek:rnas luggar var fruktansvärda, men det ser helt enkel ut som om 12:an på något magiskt vis blivit "best of both worlds". Oh well, ångesten och ältandet får lov att fortgå.

Det är väl knappast för looken som en milsub har nato eller?
Ursprungligen nej då de är issued.
Finns ingen coolare klocka i mitt tycke och att den endast kan nyttjas med nato då den har fasta bandstift gör det hela ännu coolare. Sen om den ”gör sig bra” på nato är ju upp till var och en, om man ser till marknaden och de senaste internationella auktionsresultaten så verkar folk gilla ”looken” iallafall…

Det är väl knappast för looken som en milsub har nato eller?
Tunn is där diskussionen eventuellt hamnar i "varför tycker man något är snyggt, egentligen" och så slutar det med att man kommer fram till att det är samma drivkrafter bakom, dvs historia och marknadsföring på rätt sätt. Men i slutändan så är det givetvis så att om inte Submarinern som modell passar på nato, så passar ingenting på nato. Sen kan man såklart ifrågasätta att just 6-siffrig Sub passar på nato, och så länge man inte utgår från att "fina Rolexen minsann inte ska ha ett tygband på sig" så är det väl en hyfsat rimlig hållning.

Tillbaka
Topp