• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

De äldre är optiskt lättare och det passar dem bättre
16610 och tidigare tycker jag är fantastiska på svart NATO, nu börjar jag fundera på om det är så klokt att ha en subb som beater, men när man paddlar kajak och liknande så sitter klockan så mycket skönare med NATO.

Bilagor

• B32C40CD-39FC-4061-B667-F4ADD540DE79.jpeg
    B32C40CD-39FC-4061-B667-F4ADD540DE79.jpeg
    122.9 KB · Visningar: 16
Ursprungligen nej då de är issued.
Finns ingen coolare klocka i mitt tycke och att den endast kan nyttjas med nato då den har fasta bandstift gör det hela ännu coolare. Sen om den ”gör sig bra” på nato är ju upp till var och en, om man ser till marknaden och de senaste internationella auktionsresultaten så verkar folk gilla ”looken” iallafall…
Precis, säger dock inget om att den är mindre cool.

Tunn is där diskussionen eventuellt hamnar i "varför tycker man något är snyggt, egentligen" och så slutar det med att man kommer fram till att det är samma drivkrafter bakom, dvs historia och marknadsföring på rätt sätt. Men i slutändan så är det givetvis så att om inte Submarinern som modell passar på nato, så passar ingenting på nato. Sen kan man såklart ifrågasätta att just 6-siffrig Sub passar på nato, och så länge man inte utgår från att "fina Rolexen minsann inte ska ha ett tygband på sig" så är det väl en hyfsat rimlig hållning.
Ja, rimligt. Va lite väl hård mot nato kanske, klart det passar rent funktionsmässigt.
Dock så tycker jag att en sub som kommer på länk ser väldigt mycket bättre ut på länk än på nato.

Har aldrig kört nato på någon sub men på explorern, och då för att den är väldigt mycket trevligare att ha på sig vid skidåkning/vandring etc.

Var tidigare stark motståndare till 6-siffrigt på nato (100% för på 5- och ännu mer 4-siffrigt) men har börjat värma upp på modernare reffar också. Tycker dock det krävs mer av natot (färg/struktur) när det paras med maxi case.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp