Ingen safe queen där
3 års dagligt användande review
![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen safe queen där
3 års dagligt användande review
Vad är ”snyggast”, tio över tio eller tio i två?![]()
Helt enigDet förstnämnda helt klart!
Jo, rätt många faktiskt…![]()
Det finns ingen Submarinermodell som slår en 14060 med tritium tror jag![]()
En 126610 är ju i jämförelse mot din 16610 rätt så olik. I min mening är en 16610 både trevligare och nättare, därför tycker jag du ska sitta still.Är i valet och kvalet - Behålla min superfina 16610, eller kliva in i moderniteten med 126610? Förra generationen gjorde ingenting för mig, men nya är ju sanslöst rätt. Känns som om kronan träffat nästan löjligt rätt. Eller ska jag bara sitta still i båten?
Hur definierar du ”lite mer som händer”?Tja klocksnack vänner!
Jag har en liten fundering här och det första jag tänkte var att höra av mig till klockanack.
Jag vill köpa en ny submariner då jag har tröttnat lite på min submariner 116610LN och är sjukt sugen på en submariner 126610LV ( kermit/ starbucks ), och då till min frågeställning.
Är det värt det? Borde jag köpa en äldre modell kermit? Om jag skulle köpa en ny från ad och betala innan leverans hur lång vänte tid är det? Och har någon annan något förslag på en rolig klocka där det är lite mer som händer än på en vanlig submariner?
Du kommer tröttna fortare på en grön sub. Om du anser det är värt x antal tusen till är upp till dig.Tja klocksnack vänner!
Jag har en liten fundering här och det första jag tänkte var att höra av mig till klockanack.
Jag vill köpa en ny submariner då jag har tröttnat lite på min submariner 116610LN och är sjukt sugen på en submariner 126610LV ( kermit/ starbucks ), och då till min frågeställning.
Är det värt det? Borde jag köpa en äldre modell kermit? Om jag skulle köpa en ny från ad och betala innan leverans hur lång vänte tid är det? Och har någon annan något förslag på en rolig klocka där det är lite mer som händer än på en vanlig submariner?
Möjligt att Rolex-tråden är lite bredare, pröva frågan där. https://klocksnack.se/threads/rolextråden.45846/Ny på forumet.
Vet inte om jag är på rätt ställe, men är det någon som har provat bracletservice.com?
De servar Oyster och Julbile länkar tydligen.
Precis som någon skriver så är det två olika klockor. Jag hade både och tycker 16610 är något mer tilltalande rent estetiskt. Däremot när man har båda bredvid varandra så upplever jag en stor skillnad i kvalitet, 126610 känns mycket med gedigen. Möjlighet att regler länken är för mig också ett stort plus.Är i valet och kvalet - Behålla min superfina 16610, eller kliva in i moderniteten med 126610? Förra generationen gjorde ingenting för mig, men nya är ju sanslöst rätt. Känns som om kronan träffat nästan löjligt rätt. Eller ska jag bara sitta still i båten?
Är i valet och kvalet - Behålla min superfina 16610, eller kliva in i moderniteten med 126610? Förra generationen gjorde ingenting för mig, men nya är ju sanslöst rätt. Känns som om kronan träffat nästan löjligt rätt. Eller ska jag bara sitta still i båten?
Passar den länken på 5-siffrigt?Vad tror du om att försöka fixa en glidelock länk (97200) till din 16610? Då får man kvalitetskänslan av en modernare sub men behåller de nättare måtten. Har sniffat på idén med en 16610LV och modern länk både en och två ggr..
Passar den länken på 5-siffrigt?
Det är en bra poäng och något jag misstänkte/var rädd för. Men om man bara ska ha en modern sportrolex så kan jag ändå inte släppa iden med en Kermit med grönt, svart och blekt inlägg samt originallänk, 97200 och nato (eller nåt till det blekta). 3-in-1 liksom.Har selv en 16610LV og lenken fra 116610LV passer på 16610LV. Brukte det kun kort tid. Blir for ubalansert, synes jeg. Lenken er for tung og solid til den mer lett og elegante 5-digit varianten.![]()
Jeg synes du skal prøve selv og se hva DU synes.Det är en bra poäng och något jag misstänkte/var rädd för. Men om man bara ska ha en modern sportrolex så kan jag ändå inte släppa iden med en Kermit med grönt, svart och blekt inlägg samt originallänk, 97200 och nato (eller nåt till det blekta). 3-in-1 liksom.
Would if I could! saknar bara kermit, svart och blekt inlägg samt glidelock länk så nästan därJeg synes du skal prøve selv og se hva DU synes.Det kan jo være du liker det - siden du har tenkt litt på det. Jeg elsker den gamle lenken, og er derfor litt biased.
Man skall alltid sträva efter det man vill ha men jag tror du inte har någon större tur hos ad dessvärreTja klocksnack vänner!