• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

BE123807-541F-46D3-8C8E-CD6985F31DD2.jpeg
5498C8B0-099B-467D-AD1F-3B5D759937B1.jpeg

Senast ändrad:
Precis köpt en 114060 från 2014. Sitter och funderar på ev täthetsservice innan sommaren. Rekommendationen är ju att serva den var 10 år. Frågan är om man vågar vänta med att byta packningar tills helservicen om 2 år eller om man ska köra en täthetsservice innan dess? Vågar man bada med den i sommar efter en simpel trycktestning? Trevlig lördag!

Precis köpt en 114060 från 2014. Sitter och funderar på ev täthetsservice innan sommaren. Rekommendationen är ju att serva den var 10 år. Frågan är om man vågar vänta med att byta packningar tills helservicen om 2 år eller om man ska köra en täthetsservice innan dess? Vågar man bada med den i sommar efter en simpel trycktestning? Trevlig lördag!
Hade gjort täthetsservice. Har du lagt så mycket pengar på en klocka är det dumsnålt att chansa. Då kan du säkert även få ett utlåtande om det finns servicebehov samtidigt.

• Like
Reactions: Feo
Jag stod inför samma val (samma model och årgång) förra våren och då lämnade jag in den för service, men AD ringde upp och sade att de inte tyckte det var värt med helservice när de öppnat och att de föreslog att bara byta packning, så körde på det. Blev om inte annat lite nöjd att de föreslog en lösning som innebar att jag sparade pengar även om jag hade varit beredd på att låta den servas.

Jag stod inför samma val (samma model och årgång) förra våren och då lämnade jag in den för service, men AD ringde upp och sade att de inte tyckte det var värt med helservice när de öppnat och att de föreslog att bara byta packning, så körde på det. Blev om inte annat lite nöjd att de föreslog en lösning som innebar att jag sparade pengar även om jag hade varit beredd på att låta den servas.

Det är schysst. Vilken AD?

testa :)

Tillbaka
Topp