• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

14060m i vårsolen
73175146-1345-4596-8BCA-4A86BC0B7F54.jpeg

Dom är inte gjorda för att ha på sig när man spelar tennis. Därav frågan.

Folk spelar golf etc utan några konstigheter, medans andra tar av sig klockan vid datorn. Alla gör vi olika.
Nu är ju inte jag någon expert i frågan. Men enligt min logik borde det väl vara skillnad mot att spela golf med klockan på mot att spela tennis om man som t.ex, jag är högerhänt och därmed spelar tennis med högern och bär klockan på vänster? Visst, en och annan dubbelfattad backhand kanske det blir men golf generellt borde vara så mycket värre tänker jag?

Nu är ju inte jag någon expert i frågan. Men enligt min logik borde det väl vara skillnad mot att spela golf med klockan på mot att spela tennis om man som t.ex, jag är högerhänt och därmed spelar tennis med högern och bär klockan på vänster? Visst, en och annan dubbelfattad backhand kanske det blir men golf generellt borde vara så mycket värre tänker jag?
Den diskussionen har nog tagits upp innan, jag är inte heller någon expert eller har något svar men på andra forum har folk spelat golf med sin rolex utan problem.

Spelar du med gammelsuben på?

Hade klockan på armen när jag spelade. Är högerhänt och spelar backhand med enhandsfattning. Kan inte se att klockan tar någon större skada.

Har använt alla mina vintage Rolex i havet eller när jag utövat sporter som utförsåkning, bankörningar etc. Klart man är rädd om klockorna, men inte så rädd att man bara vill ha dem i någon glasmonter borta från alla risker.

Tillbaka
Topp