Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu var det inte mig du frågade men jag tycker att den större timvisaren och längre minutvisaren är ett lyft, sen även att bandhornen smalare och längre gångreserv med nya urverket.Snygg!
Skulle du vilja beskriva vad du upplevde som lyft i den nya versionen?
Från Italien säger du. Blev den renoverad - polerad?Nej, den kom på en dag från Italien med DHL Express
Kändes dock som en evighet och jag sov riktigt dåligt inatt![]()
Från Italien säger du. Blev den renoverad - polerad?
Den ser riktigt bra ut oavsett!NopeFullset och opolerad. Vet inte om jag vågar tro helt på det men är den polerad så är det bra gjort.
Oavsett om det är det eller inte är det värt att veta att italienarna har fulländat förnyelsen av kuvert. De gör det väldigt, väldigt bra.NopeFullset och opolerad. Vet inte om jag vågar tro helt på det men är den polerad så är det bra gjort.
Den ser riktigt bra ut oavsett!
Hela den här hysterin kring polering tenderar IMO ibland gå till en överdrift. Missförstå mig rätt, har en släng av OCD och älskar en klocka med fabriksfinish.
Men i det stora hela: så länge mycket material finns kvar, kanterna är skarpa och finish som den ska, så skulle inte jag runt o bry mig något vidare. Med det sagt fattar jag att opolerade dinkor ofta går för premium - och då är det klart att man vill den ska vara just det.
Summan av mitt utlägg;
Vore jag du skulle jag konstatera att jag äger en klocka i riktigt schysst skick!![]()
Oavsett om det är det eller inte är det värt att veta att italienarna har fulländat förnyelsen av kuvert. De gör det väldigt, väldigt bra.
Ja en länk ligger ju på >10KJa, det får man ge dom!
Länken ser dessutom helt ny ut. Där hittar jag inga spår efter vare sig polering eller användning.
Då dom tidigare var AD för Rolex kan dom ju i och för sig ha bytt ut länken mot en ny. Med tanke på det rasslet borde det ju inte kosta dom så mycket. Fast å andra sidan, allt med Rolexloggan på är väl tokdyrt![]()
Ja en länk ligger ju på >10K![]()
Snyggt! Vad ligger en sådan prismässigt?16618, en krispig sådan!
![]()
![]()
Snyggt! Vad ligger en sådan prismässigt?
Oj, svårt att säga. Skiljer sig oerhört mycket beroende på skick. Allt mellan 240-400k beroende på hur den ser ut. En riktigt krispig hamnar i övre delen av spannet.Snyggt! Vad ligger en sådan prismässigt?
Rubber b, tropic, Everest.Någon som har tips om ett bra gummi till en 14060?
![]()
Tack!Härliga bilder! Tycker den där är riktigt, riktigt bra, har nog seglat upp på första plats i hela sortimentet för mig faktiskt. En sån ska vi ha (en vacker dag)