• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Snygg!
Skulle du vilja beskriva vad du upplevde som lyft i den nya versionen?
Nu var det inte mig du frågade men jag tycker att den större timvisaren och längre minutvisaren är ett lyft, sen även att bandhornen smalare och längre gångreserv med nya urverket.

Nackdelen är bredare clasp, den ser rätt stor ut.

Nope👍 Fullset och opolerad. Vet inte om jag vågar tro helt på det men är den polerad så är det bra gjort.
Den ser riktigt bra ut oavsett!
Hela den här hysterin kring polering tenderar IMO ibland gå till en överdrift. Missförstå mig rätt, har en släng av OCD och älskar en klocka med fabriksfinish.

Men i det stora hela: så länge mycket material finns kvar, kanterna är skarpa och finish som den ska, så skulle inte jag runt o bry mig något vidare. Med det sagt fattar jag att opolerade dinkor ofta går för premium - och då är det klart att man vill den ska vara just det.

Summan av mitt utlägg;
Vore jag du skulle jag konstatera att jag äger en klocka i riktigt schysst skick! :D

Den ser riktigt bra ut oavsett!
Hela den här hysterin kring polering tenderar IMO ibland gå till en överdrift. Missförstå mig rätt, har en släng av OCD och älskar en klocka med fabriksfinish.

Men i det stora hela: så länge mycket material finns kvar, kanterna är skarpa och finish som den ska, så skulle inte jag runt o bry mig något vidare. Med det sagt fattar jag att opolerade dinkor ofta går för premium - och då är det klart att man vill den ska vara just det.

Summan av mitt utlägg;
Vore jag du skulle jag konstatera att jag äger en klocka i riktigt schysst skick! :D

Tack så mycket! Jag är beredd att hålla med!

Jag föredrar själv opolerat och kommer absolut inte polera klockan i framtiden. Är den dock så väl polerad så att det är svårt att se så är det inte hela världen för mig.
Denna klockan är tänkt att stanna och användas och nu har jag dessutom möjlighet att skapa mina egna repor på den🙂

Hade man köpt den i investeringssyfte hade ju dock saken varit en annan.

Tack!

Oavsett om det är det eller inte är det värt att veta att italienarna har fulländat förnyelsen av kuvert. De gör det väldigt, väldigt bra.

Ja, det får man ge dom!
Länken ser dessutom helt ny ut. Där hittar jag inga spår efter vare sig polering eller användning.

Då dom tidigare var AD för Rolex kan dom ju i och för sig ha bytt ut länken mot en ny. Med tanke på det rasslet borde det ju inte kosta dom så mycket. Fast å andra sidan, allt med Rolexloggan på är väl tokdyrt😆

Ja, det får man ge dom!
Länken ser dessutom helt ny ut. Där hittar jag inga spår efter vare sig polering eller användning.

Då dom tidigare var AD för Rolex kan dom ju i och för sig ha bytt ut länken mot en ny. Med tanke på det rasslet borde det ju inte kosta dom så mycket. Fast å andra sidan, allt med Rolexloggan på är väl tokdyrt😆
Ja en länk ligger ju på >10K :happyhappy:

16618, en krispig sådan! 😊
056FD41B-47C0-4499-8F14-5E5F9E878180.jpeg

C79E7371-D5A8-413E-ABAD-0C92D61BB578.jpeg
Snyggt! Vad ligger en sådan prismässigt?

God morgon kära klockvänner! En stor dag idag, nämligen den 28:e - dagen då Rolex har photoshoot för alla sin klockor!

Önskar er alla en härlig dag! Hälsar gör min alldeles nya starbucks! En riktigt härlig pjäs!

Bilagor

• 3AE40414-96E5-4B1B-A39D-20C6589710C3.jpeg
    3AE40414-96E5-4B1B-A39D-20C6589710C3.jpeg
    303.4 KB · Visningar: 23
Tillbaka
Topp