• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

loevhagen

Patek
2-Faktor
Sommer, sol og sunburst. :)

"Green, for lack of a better word, is good"

_1240229.jpg
 
Senast ändrad:

walhak

Omega
2-Faktor
Det har nu gått fyra år sedan jag sålde min 16610 från och livet blev fasen lite sämre av det, så jag tänkte att kommande året ska jag köpa sen stål-sub med datum igen.
Det jag måste processa är om jag ska köpa en 16610 igen, den snyggaste Sub:en enligt min smak eller om jag ska köpa den mer moderna 126610. Minns att jag tyckte länken på min 16610 var skön att bära men kvalitetskänslan var inte den bästa (alltså, den kändes inte så dyr som den är). Så jag har ett par frågor:

1. Ni som har eller har haft båda modellerna - var det någon av dem du gillade mer och i så fall varför?

2. Är det nån skillnad på om jag köper en 16610 från 2003 jämfört med en senare,
t ex från 2009-2010? Det jag undrar över är om några förändringar gjordes på modellen under dessa år?
 

DrFlex

Cartier
Det har nu gått fyra år sedan jag sålde min 16610 från och livet blev fasen lite sämre av det, så jag tänkte att kommande året ska jag köpa sen stål-sub med datum igen.
Det jag måste processa är om jag ska köpa en 16610 igen, den snyggaste Sub:en enligt min smak eller om jag ska köpa den mer moderna 126610. Minns att jag tyckte länken på min 16610 var skön att bära men kvalitetskänslan var inte den bästa (alltså, den kändes inte så dyr som den är). Så jag har ett par frågor:

1. Ni som har eller har haft båda modellerna - var det någon av dem du gillade mer och i så fall varför?

2. Är det nån skillnad på om jag köper en 16610 från 2003 jämfört med en senare,
t ex från 2009-2010? Det jag undrar över är om några förändringar gjordes på modellen under dessa år?
Jag hade 14060 och bytte till 114060 vilket är motsvarande utan datum. Jag byte då jag bär klockan varje dag och precis som du skriver har de nyare en mer robust känsla och får inte stretch i länken såsom de äldre kan få. Sen så uppskattar jag precis som många andra designen på de äldre att den är lite mer slim och klassisk. Med facit i hand skulle jag behållt båda men plånboken för 7 år sedan tillät inte det.
 
Jag hade 14060 och bytte till 114060 vilket är motsvarande utan datum. Jag byte då jag bär klockan varje dag och precis som du skriver har de nyare en mer robust känsla och får inte stretch i länken såsom de äldre kan få. Sen så uppskattar jag precis som många andra designen på de äldre att den är lite mer slim och klassisk. Med facit i hand skulle jag behållt båda men plånboken för 7 år sedan tillät inte det.
Fast dem nyare kan väl också få?
 

walhak

Omega
2-Faktor
Jag hade 14060 och bytte till 114060 vilket är motsvarande utan datum. Jag byte då jag bär klockan varje dag och precis som du skriver har de nyare en mer robust känsla och får inte stretch i länken såsom de äldre kan få. Sen så uppskattar jag precis som många andra designen på de äldre att den är lite mer slim och klassisk. Med facit i hand skulle jag behållt båda men plånboken för 7 år sedan tillät inte det.
Lite samma känsla här, egentligen hade jag också velat ha båda men den senaste är ändå ett sånt steg tillbaka till 16610-utseendet att det känns svårmotiverat att äga båda. Men tack för svaret, jag funderar vidare :) Och följer prisutvecklingen, som just ser positiv ut för mig som köpare 👌🏻
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Grattis !

Köpts hos AD? Isåfall, hur länge fick du vänta och tidigare historik ?

Anledningen till nyfikenheten är att jag beställt en TT jag med fast svart och fick besked 6-12 månader men har förhoppningar om att det kanske enbart dröjer 2 månader. TT är ju inte lika populär.
Såg en i fönstret på Nymans i veckan :)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Såg en i fönstret på Nymans i veckan :)

I sthlm ? är där jag står på Kö. Kanske att det inte vill sälja till mig alls och jag står bara på ”kö”.

Jag var inne och pratade med min lokala AD nu i somras och de hade också en hel del sport Rolex hemma men alla var visnings exemplar som de inte sålde. Säkert samma sak hos Nymans.
Krons och Nymans har ofta visningsexemplar i skyltfönstret. Ibland glömmer de att sätta upp skylten.
Screenshot_20220815-075305.png
 
Topp