• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Nästan så man får lite ånger över hur lite handledstid denna klocka får!

En W-serie ( 1995 ) med nästan intakt grön sticker!

ABDD764A-3BAF-486A-8D9E-55471BEF26F5.jpeg
2B559F63-FD8A-4793-A5F7-1B2FA41CF94C.jpeg
Jag kan använda den åt dig, kan köra dubbelpipigt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Senast ändrad:

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hehe…skickar den med postens blå imorgon 😂.





Tackar!

Den är ju inte mint såklart, men i ett bra skick trots allt! Tyvärr så har jag inte ägt den sedan den var ny, köpte den 2004 av en bekant. Självklart levererades den som ett Fullset!

[ATTACH type="full" alt="B9BF1474-B884-4D29-
A499-6A387B0F8DCA.png"]2111002[/ATTACH]

Wow, fantastisk😍
Kul att du ägt den så pass länge i alla fall!
Jag har flippat en del klockor fram och tillbaka men nu känns det som att jag landat i ett par som ska få åldras med mig🙂
 

Nordlund

Omega
2-Faktor
Hej! Nu har säkert denna fråga ställts men lyckades då inte hitta något.

Någon som kan svara på ungefär hur lång väntetiden är på en 126613ln? Far min har stått på listan sedan i höstas i Luxembourg men inte hört något ännu. Hört att S&G inte är lika eftertraktade = kortare kötid? Stämmer detta? En släkting till oss bor i Luxembourg och har nära till AD och har ställt sig på listan för både denna subba samt hans egna Dayjust 36 wimbelton, men den har jag hört kan ta längre tid att få tag i?
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Hej! Nu har säkert denna fråga ställts men lyckades då inte hitta något.

Någon som kan svara på ungefär hur lång väntetiden är på en 126613ln? Far min har stått på listan sedan i höstas i Luxembourg men inte hört något ännu. Hört att S&G inte är lika eftertraktade = kortare kötid? Stämmer detta? En släkting till oss bor i Luxembourg och har nära till AD och har ställt sig på listan för både denna subba samt hans egna Dayjust 36 wimbelton, men den har jag hört kan ta längre tid att få tag i?
Hej,

Pröva denna tråd.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Hej! Nu har säkert denna fråga ställts men lyckades då inte hitta något.

Någon som kan svara på ungefär hur lång väntetiden är på en 126613ln? Far min har stått på listan sedan i höstas i Luxembourg men inte hört något ännu. Hört att S&G inte är lika eftertraktade = kortare kötid? Stämmer detta? En släkting till oss bor i Luxembourg och har nära till AD och har ställt sig på listan för både denna subba samt hans egna Dayjust 36 wimbelton, men den har jag hört kan ta längre tid att få tag i?

Hej.
Vill ni ha ett svar som är värt något så måste ni prata direkt med butiken( Adn) för det är bara dom som har svaret på den frågan. Det generella svaret är att det beror helt och hållet på vem du är och vilken relation du har med ADn.
Tvåtonssubbar får en prioriterad kund inom en månad. Vi dödliga kan få vänta några månader, något år, om nu AD verkligen skrivit upp en på listan. Mitt råd är att kontakta ADn och hör hur det ser ut, var ärlig och berätta att ni börjar undra hur det ligger till. Det visar att ni är genuint intresserade.
Följ sedan upp regelbundet via mejl hur det går så får du också ett kvitto på att ni verkligen finns med på ”listan”.
Lycka till!
 

Nordlund

Omega
2-Faktor
Hej.
Vill ni ha ett svar som är värt något så måste ni prata direkt med butiken( Adn) för det är bara dom som har svaret på den frågan. Det generella svaret är att det beror helt och hållet på vem du är och vilken relation du har med ADn.
Tvåtonssubbar får en prioriterad kund inom en månad. Vi dödliga kan få vänta några månader, något år, om nu AD verkligen skrivit upp en på listan. Mitt råd är att kontakta ADn och hör hur det ser ut, var ärlig och berätta att ni börjar undra hur det ligger till. Det visar att ni är genuint intresserade.
Följ sedan upp regelbundet via mejl hur det går så får du också ett kvitto på att ni verkligen finns med på ”listan”.
Lycka till!
Ja jag misstänkte något sånt. Försökt jaga på han nere i Lux att gå in i butiken någon gång då och då för att kolla läget. Han var in i förrgår och frågade om det ens fanns någon lista haha, men AD sa då att de stod på lista och skulle få sina klockor någon gång men inte mer än så tyvärr. Bara vänta då!
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Hej.
Vill ni ha ett svar som är värt något så måste ni prata direkt med butiken( Adn) för det är bara dom som har svaret på den frågan. Det generella svaret är att det beror helt och hållet på vem du är och vilken relation du har med ADn.
Tvåtonssubbar får en prioriterad kund inom en månad. Vi dödliga kan få vänta några månader, något år, om nu AD verkligen skrivit upp en på listan. Mitt råd är att kontakta ADn och hör hur det ser ut, var ärlig och berätta att ni börjar undra hur det ligger till. Det visar att ni är genuint intresserade.
Följ sedan upp regelbundet via mejl hur det går så får du också ett kvitto på att ni verkligen finns med på ”listan”.
Lycka till!
Bra inlägg som är det mest relevanta och logiska att göra. Ditt inlägg borde ligga fast pinnat.
 

gurki

Omega
2-Faktor
Det är inga natoband


Omegas är av "seatbelt"-tyg, du kan hitta i princip identiska tex här https://singularstraps.se/collections/nato-super
Tycker dock inte att de gör sig så bra på femsiffriga rolex. Hade kört något mer standard, tex https://singularstraps.se/collections/nato-premium eller kolla upp tex Phoenix.

@gurki
+1 på singulars premiumnato. Absolut bäst för pengen imo. Inte glansig seatbelt som omegas men precis som @Fixxxer säger är den mattare varianten betydligt bättre till sub.

Singular är dessutom fellow klocknerd och skickar från Sverige så det är fint att stötta!
Tack för tips! Blev ett grått från Singularstraps och är nöjd 😊👍🏼
F63E2282-818A-49E8-AC57-7A729110838E.jpeg
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Hehe…skickar den med postens blå imorgon 😂.





Tackar!

Den är ju inte mint såklart, men i ett bra skick trots allt! Tyvärr så har jag inte ägt den sedan den var ny, köpte den 2004 av en bekant. Självklart levererades den som ett Fullset!

B9BF1474-B884-4D29-A499-6A387B0F8DCA.png

A0E422D9-10DE-46C7-B678-8FBAA51AD1C7.png
Folk tjatar om att man bör använda sina klockor och inte bry sig om skicket, samma folk "saliverar" över klockor i sånt här skick. Grym klocka!
 

N´S

Breitling
2-Faktor
Vad är att föredra? 116610 eller 126610? Har tidigare haft en 116713 som satt sjukt bra på armen. Hur är passformen på den nya jämfört med föregångaren? Hur står sig 3235 mot det beprövade 3135? Annat som är bra att veta? Utseendemässigt så faller båda modellerna mig i smaken. Kul att höra era åsikter om dessa modeller.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vad är att föredra? 116610 eller 126610? Har tidigare haft en 116713 som satt sjukt bra på armen. Hur är passformen på den nya jämfört med föregångaren? Hur står sig 3235 mot det beprövade 3135? Annat som är bra att veta? Utseendemässigt så faller båda modellerna mig i smaken. Kul att höra era åsikter om dessa modeller.
Här kan du kanske få lite svar
 
Topp