• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Tilsynelatende, men de opplyser ikke om dette - så da kan man jo lure på hva annet de ikke opplyser om. Ikke akseptabel tilnærming av en såpass etablert forhandler.

Kan ju vara en ärlig miss. Branschen bygger på volym och hanterar man hundratals klockor i månaden så är detta absolut något som kan missas.

Ble litt inspirert av dette, så hentet frem min egen 16618 kjøpt NOS i 2016. M-serial.

_1240396.png

Någon som har koll på om det bara följer med 11.5 länkbitar till 126/124 modellerna?

Det är nämligen 12.5 bitar till 116/114 🥲

Kan ni med subs hjälpa mig...

Efter att haft min 124060 i vatten under sommaren tror jag att väldigt fina gruskorn(?) Har letat sig in under själva vridringen, man kunde höra något svagt knastrande, vilket blir bättre desto mer man vrider. Tänkte höra om ni upplevt något liknade?

Jämförelsevis med min seamaster300 så ligger ringen tätt mot uret, men på suben så finns det ett väldigt fint "glapp".

Kan ni med subs hjälpa mig...

Efter att haft min 124060 i vatten under sommaren tror jag att väldigt fina gruskorn(?) Har letat sig in under själva vridringen, man kunde höra något svagt knastrande, vilket blir bättre desto mer man vrider. Tänkte höra om ni upplevt något liknade?

Jämförelsevis med min seamaster300 så ligger ringen tätt mot uret, men på suben så finns det ett väldigt fint "glapp".
Bäst är nog att låta AD plocka av vridning och rengöra.

Bäst är nog att låta AD plocka av vridning och rengöra.
I dagsläget finns inga "korn" kvar, men lite missnöjd överlag att det kan ske på en dyr klocka 😅

Var faktiskt hos AD som rekommenderade något med ljudblabla för rengörning men dom hade inte hört någon med samma problem, tänkte om någon här upplevt samma.

Tillbaka
Topp