Älskar helt klart Submariner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad gick den för?Var det någon på KS som knep denna på Kaplans?
Jag minns inte faktiskt!Vad gick den för?
Var tvungen att kika, 205Jag minns inte faktiskt!
Heter det där maxikasse?Perfekt Submariner når man skal dykke ned i plantejungelen.
He, he - jepp. Burde heller vært "hvordan-kan-vi-lage-en-40mm-urkasse-som-ser-større-ut-uten-at-vi-må-gjøre-mange-endringer-på-våre-urkasse-roboter-i-3-etasje-i-Rolexbygg-avdeling-A-uten-for-mye-stress", men med et slikt navn ville det blitt a hell of a marketing challenge -> så maxsikasse it is.Heter det där maxikasse?
Nu blir jag nog tvungen att plocka fram min 16610…Favoriten hittills,
Snyggt, tycker jag iaf!AM insert på 16610 funkar hyfsat….så här blev det @herrstilen.
Helt rättNu blir jag nog tvungen att plocka fram min 16610…
Kasse är ju ett fantastiskt ord för boett!! En kasse för mig och många andra är ju detta….. finns visserligen i LV grönHe, he - jepp. Burde heller vært "hvordan-kan-vi-lage-en-40mm-urkasse-som-ser-større-ut-uten-at-vi-må-gjøre-mange-endringer-på-våre-urkasse-roboter-i-3-etasje-i-Rolexbygg-avdeling-A-uten-for-mye-stress", men med et slikt navn ville det blitt a hell of a marketing challenge -> så maxsikasse it is.
Var det en Exp 36 mm?Gick från en Exp 1 till denna och får erkänna att jag blev tveksam på hur stor den kändes. Exp 1 ligger helt perfekt på handen så var orolig för storleks differansen men man får väl inse att det är helt olika typer av klockor.
Var det en Exp 36 mm?
Hur upplever du skillnaderna då och nu?
Och hur stor handled?
Jag har inte ekonomin till Rolle idag, men man vill ju planera och vara ”förberedd” till den dagen man kan handla så man vet vilken modell man vill ha.
Sub är ju skitfin, men just orolig för om den är lite stor för min smak. Går oftast med en SS RSC36 och älskar dess nätthet. Har nu en Oris Aquis 39,5 sedan ett par dagar, men det känns ju ”klumpigt” än så länge.
Min ”drömklocka” är en Exp1 med datum, men det närmsta jag kommer då är väl Datejust på Oyster. Men Sub är ju sjukt snyggt!
Tack för trevligt svar!Idag forstätter jag att uppleva storleks skillnaden ganska markant. Min exp är den senaste i 36 och den är utan tvekan sparsam i sin storlek och intryck medans Suben blir mer av en statement och upplevs mer "ordentligt". Båda fyller dock en roll.
Jag kör Exp 1 på kontoret förutom de dagarna jag har en presentation eller vill framstå "tyngre" än jag är. Minglar/networkar alltid med Exp 1. Subben funkar till lättare kostym medans finklätt är bättre med exp 1.
Jag tror det hela beror lite på vilket intryck man vill ge. Exp 1 är mycket roligare att prata med andra klocknördar medans gemenman och jag själv älskar subben.
Fyrsiffriga Submariners, klockutvecklingens absoluta höjdpunkt, apex, zenit, vad du nu vill kalla det.
Tja. Någon här inne som servat en 16610 nyligen och har koll på pris?