• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Firar ett år idag med min 14060M från 2011😊
Det var inte roligt att köpa en opolerad Sub från C24 för 12månader sen så denna kommer få stanna länge, länge..

20230410_095310.jpg

Vad tycks om gummi på 14060?
Jag gillar gummi och tycker det är skönt att ha när man jobbar. Min känsla dock är att gummi känns lite modernt och 14060 har en mer vintage look, så lite fel i min hjärna..

Ska testa ha så här ett tag nu och bilda mig en bättre uppfattning.
BB487B76-D343-44D9-93A5-50A25090D495.jpeg

Senast ändrad:
Ni får ursäkta om det här redan har dryftats i oändlighet. Ni som har haft båda, upplever ni det som stor skillnad mellan den nuvarande som är 41mm jämfört med den tidigare som var 40mm?

Ni får ursäkta om det här redan har dryftats i oändlighet. Ni som har haft båda, upplever ni det som stor skillnad mellan den nuvarande som är 41mm jämfört med den tidigare som var 40mm?
Givetvis objektivt hur man upplever en känsla. Men jag vill minnas att det var @Hebbe som skrev en recension där han jämförde nya refen med den tidigare och där tog upp hur just han upplevde skillnaden?! Ett bra tag sen jag läste den så minnet kanske sviker?! Men sök under recensionsdelen

Givetvis objektivt hur man upplever en känsla. Men jag vill minnas att det var @Hebbe som skrev en recension där han jämförde nya refen med den tidigare och där tog upp hur just han upplevde skillnaden?! Ett bra tag sen jag läste den så minnet kanske sviker?! Men sök under recensionsdelen

Jag tycker det är skillnad. 41mm år otroligt mycket bättre avvägd i proportionerna men den ÄR lite större. Det känner man om man använder dom mycket. Hade jag föredragit 40mm med smalare bandhorn och samma proportioner som 41mm? Ja. Men utifrån det vi har att välja på är 41mm mycket, mycket bättre. Den är svårslagen.

Enda anledningen att välja 40mm är om man är väldigt orolig för (den upplevda) storleken men då skulle jag överväga 126710 före 116610

Jag tycker det är skillnad. 41mm år otroligt mycket bättre avvägd i proportionerna men den ÄR lite större. Det känner man om man använder dom mycket. Hade jag föredragit 40mm med smalare bandhorn och samma proportioner som 41mm? Ja. Men utifrån det vi har att välja på är 41mm mycket, mycket bättre. Den är svårslagen.

Enda anledningen att välja 40mm är om man är väldigt orolig för (den upplevda) storleken men då skulle jag överväga 126710 före 116610
Kunde inte beskrivit det bättre själv

Tillbaka
Topp