• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

16610LV från 2007. Kanske den absoluta favoriten i lådan.
IMG_3136.JPG

IMG_3147.JPG
Håller med
DSC_0219.jpeg
 
Hej KS,

Jag köpte en ny Rolex sub från en AD under förra året.
Har märkt att bezeln inte sitter helt centrerad.
-Är det här helt naturligt eller borde klockan vara föremål för ett garantiärende?
 

Bilagor

  • IMG_7870.jpeg
    IMG_7870.jpeg
    443.1 KB · Visningar: 13
  • IMG_7871.png
    IMG_7871.png
    647.9 KB · Visningar: 15
Hej KS,

Jag köpte en ny Rolex sub från en AD under förra året.
Har märkt att bezeln inte sitter helt centrerad.
-Är det här helt naturligt eller borde klockan vara föremål för ett garantiärende?

Har du testat flytta den åt höger (centrera) efter att du är klar med vridningen dit du har satt den nu? Brukar finnas ett litet spelutrymme kvar efter sista ”klicket” som gör den helt centrerad
 
Hej KS,

Jag köpte en ny Rolex sub från en AD under förra året.
Har märkt att bezeln inte sitter helt centrerad.
-Är det här helt naturligt eller borde klockan vara föremål för ett garantiärende?
Av de 6-siffriga referenser av liknande sportstål jag har och har haft så har ingen centrerat 100% perfekt.
För mig så skulle det kännas perfekt om man efter att ha dragit ett klick motsols och sen drar tillbaka medsols till stopp och att pilen då hamnar exakt kl 12.
 
Hej KS,

Jag köpte en ny Rolex sub från en AD under förra året.
Har märkt att bezeln inte sitter helt centrerad.
-Är det här helt naturligt eller borde klockan vara föremål för ett garantiärende?


Hoy,

Exakt samma sak var det på min 126610LN som jag hämtade ut i maj förra året hos AD. Alltså att bezeln kuggade över med "ett halvt" klick.
Jag sa att dem snällt fick åtgärda det och fick efter några dagar svaret att den passerar Rolex kvalitetsgranskning.

Mitt svar blev att den inte passerar min kvalitetsgranskning som kund och att jag därför hade för avsikt att häva köpet.
Smickelismack så hade plötsligt en av AD:s urmakare lyft av bezeln och därefter monterat den på nytt. Perfekt centrerad!!! Slutet gott, allting gott för BAAL.

Stå på dig, det får inte se ut sådär. Det är för bövelen ingen Seiko- dykare i 8000- kronorsklassen du ropat hem.

/B
 
Hej!
Kanske fel tråd men tänker att kunskapen finns här. Reagerade på texten på tavlan på denna 14060 som ligger ute på Tradera där det bara står ”swiss”. Gick den inte till texten ”swiss made” i samband med att de gick ifrån Tritium?
IMG_4302.jpeg
 
Hej!
Kanske fel tråd men tänker att kunskapen finns här. Reagerade på texten på tavlan på denna 14060 som ligger ute på Tradera där det bara står ”swiss”. Gick den inte till texten ”swiss made” i samband med att de gick ifrån Tritium?
IMG_4302.jpeg
Nej, under en kort period på slutet på 90-talet kom dem med Swiss only dial.

 
IMG_6782.jpg


Bluesy, är i min värld fortfarande king. Haft hulk, SS sub, GMT, Daytonas etc. OCH, min är från -11, så inte ens sunburst! (sketen flat dial).

Det är helt enkelt en så fantastiskt fin och användbar klocka. Speciellt på sommaren.

Kommer behålla denna livet ut. Om någon frågat mig - en klocka resten av ditt liv? Svaret är enkelt.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp