• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jag köpte ett ex från Wallpaper. Bara skummat igenom än så länge, men den verkar intressant. Väldigt fina bilder!

Nice, jag la en beställning imorse! Riktigt fina bilder av det jag kan se på youtube. La min beställning via adlibris. Kan du uppge hur många exemplar av 16613 och 16618 som producerats? 😊

Får jag fråga om vilken bok det talas om? :)

Rolex går bl.a för första gången ut med hur många av varje enskild modell submariner som tillverkats. Ganska intressant tycker jag

Höstfärger 😍
IMG_5802.jpeg

Är bara en googling iväg men

126610 mäter 41mm på papper och har 21mm bandbredd

116610 mäter 40mm på papper och har 20mm bandbredd

Bärs I princip identiskt i min mening.

Letar du efter något mer lämpligt för mindre handled skulle jag inte valt maxi case utan en tidigare referens, t.ex. 16610

Jag som trodde den andra skulle upplevas mindre. Men det kanske har att göra att tjockleken på 12-an är mindre?
I mitt fall handlar det främst om att den är mindre ”boxig” genom den extra millimetern på länken. Det gör stor skillnad.

Allt är bättre på 124060 utom låset (Obs, personlig åsikt).

Men det spelar ingen roll vad jag upplever, du behöver testa dom och uppleva själv😎

I mitt fall handlar det främst om att den är mindre ”boxig” genom den extra millimetern på länken. Det gör stor skillnad.

Allt är bättre på 124060 utom låset (Obs, personlig åsikt).

Men det spelar ingen roll vad jag upplever, du behöver testa dom och uppleva själv😎
Yes,

Håller med testat 124060 men inte 11-an. Tyckte den satt bra men har alltid funderat ifall den tidigare sitter bättre eller sämre så bra input👍🏽

Hur stor skillnad är detta på dessa? Enligt vissa sidor är måttet mellan bandhornen samma andra olika? Vilken är bäst för mindre handled?
Här finns en liten recension som ev kan ge vägledning eller huvudbry :)

Här finns en liten recension som ev kan ge vägledning eller huvudbry :)
Riktigt bra! Tack för den

Hittade denna bild i albumet.

Farsgubbens 116610 och min gamla (numera sålda) 124060.

Lite svårt att jämföra när den ena saknar datum men tyckte tavlan upplevdes större i min 124060.

Sen är jag beredd att hålla med att de avsmalnande bandhornen på 12xxx gör att klockan upplevs smidigare.

Bor du i Stockholmstrakten skulle jag besöka Luxury Watches för att känn på båda IRL

IMG_6113.jpeg

Tillbaka
Topp